Με ΒΑ ρεύμα δεν γεμίζουν οι υπόγειοι υδροφορείς, αλλά μάζευε κι ας είναι και … νιφάδες!

Το νέο εικοσιτετράωρο (Παρασκευή), υψηλές πιέσεις θα καλύψουν σχεδόν όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα την απουσία αξιόλογων βροχών, τους ασθενείς ανέμους και τον σχηματισμό ομιχλών το πρωί κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα. Κατά τα άλλα, η παγωνιά θα υποχωρήσει παντού και οι μέγιστες τιμές της θερμοκρασίας θα κυμανθούν σε υψηλά για την εποχή επίπεδα. Όμως, αυτό δεν θα κρατήσει πολύ. Ένα ψυχρό μέτωπο, που αναμένεται να κινηθεί από την Ουκρανία προς την περιοχή μας, θα αρχίσει να επηρεάζει τη ΒΑ Ελλάδα από τις βραδινές ώρες. Πέρα από τις τοπικές βροχές και τις χιονοπτώσεις (ορεινά), που γενικά θα είναι ασθενείς, θα στρέψει τους ανέμους σε ΒΑ με ένταση ως τα 7 μποφόρ (ΒΑ Αιγαίο). 


Το Σαββατοκύριακο (17-18/1), στην κεντροδυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Α. Στερεά Ελλάδα - Εύβοια, την Α-ΒΑ Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες και την Κρήτη προβλέπονται τοπικές βροχές και χιονοπτώσεις στα ορεινά - ημιορεινά καθώς και σε κεντροβόρειες περιοχές χαμηλού υψομέτρου. Οι άνεμοι θα πνέουν ΒΑ 5 με 7 μποφόρ και η θερμοκρασία θα σημειώσει αισθητή πτώση. 

Τη Δευτέρα (19/1), θα διατηρηθούν στη χώρα περίπου οι ίδιες καιρικές συνθήκες, ενώ την Τρίτη (20/1), η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο ως προς τις μέγιστες τιμές της και οι βροχές στη Ν-ΝΔ Ελλάδα κατά τόπους θα ενταθούν. 

Την Τετάρτη (21/1), αξιόλογες βροχές θα σημειωθούν κυρίως στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες και την Κρήτη. 

111 σχόλια:

  1. Δάσκαλε αρκετούς νοτιάδες είχαμε κάνα χιόνι θέλουμε τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε δάσκαλε για την υπομονή και επιμονή σου! Καλοδεχούμε τα χιόνιαστα ορεινά και με την ευχή να μείνουν! Καλοδεχούμενες οι βροχές τις συνέχειας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επομένως, την Τετάρτη γυρνάει το ρεύμα σε ΝΔ (Γαρμπής), σωστά;
    Η θερμοκρασία δε θα σημειώσει άνοδο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα στο μπλογκ και τον Δάσκαλο.
    Θέλω να δώσω με τη δική μου ματιά,μια περαιτέρω ανάλυση στην κυκλοφορία Σαββάτου Δευτέρας όπου θα έχουμε ψυχρή εισβολή.
    Τα δεδομένα αντλήθηκαν από το ευρωπαϊκό μοντέλο,καθώς και το GraphCast με AIFS που τα θεωρώ επανάσταση στην πρόβλεψη με τεχνητή νοημοσύνη.

    Κατά το διάστημα Σαββάτου έως και Δευτέρας, η χώρα μας θα επηρεαστεί από πολική αέρια μάζα, ωστόσο η συνολική κυκλοφορία δεν ευνοεί την ανάπτυξη αξιόλογων και οργανωμένων φαινομένων στα ανατολικά ηπειρωτικά. Ο πολικός αυλώνας κινείται με κύριο άξονα από βορρά προς νότο και ανατολικά, περνώντας ξυστά από τη ΒΑ Ελλάδα και απομακρυνόμενος γρήγορα προς την Τουρκία και την Ανατολική Μεσόγειο, χωρίς να αποκτά νοτιοδυτική κλίση και χωρίς να "σκάβει" ουσιαστικά πάνω από τον ελλαδικό χώρο.
    Στα ανώτερα και μέσα στρώματα της τροπόσφαιρας, η ροή παραμένει κυρίως βόρειας έως βορειοανατολικής συνιστώσας, τόσο στα 500(πιο ΒΒΔυτική εδώ) όσο και στα 700 hPa, με αποτέλεσμα να μην ευνοείται η μεταφορά υγρασίας από ανατολικά και να απουσιάζει η απαραίτητη δυναμική υποστήριξη. Παράλληλα, Κυριακή και Δευτέρα καταγράφεται πολύ χαμηλή σχετική υγρασία στη μέση και ανώτερη τροπόσφαιρα(500-700hPa), στοιχείο που περιορίζει σημαντικά την ανάπτυξη και τη διατήρηση νεφικών μαζών.
    Αντίθετα, στα χαμηλά στρώματα (850 hPa και επιφάνεια) επικρατεί ενισχυμένο βορειοανατολικό ρεύμα με αυξημένη υγρασία, το οποίο όμως δρα κυρίως μεταφορικά και χωρίς αξιόλογους μηχανισμούς σύγκλισης ή συνεργασία με ρεύματα από την ηπειρωτική χώρα. Έτσι, η υγρασία παραμένει ρηχή και δεν αξιοποιείται κατακόρυφα.
    Ως αποτέλεσμα, οι νεφώσεις στα ανατολικά ηπειρωτικά θα είναι γενικά περιορισμένες και ανοργάνωτες, με πιθανότητα μόνο για τοπικά και πρόσκαιρα φαινόμενα, κυρίως ασθενούς έντασης και ορογραφικού χαρακτήρα, σε ορεινά και κατά τόπους ημιορεινά τμήματα.
    Αν θέλαμε να βάλουμε κάποιες περιοχές που θα μπορούσαν να δουν με αυτόν τον τύπο καιρού κάπως αξιολογότερα φαινόμενα,αυτές είναι πέριξ Ολύμπου(ορεινά ημιορεινά Πιερίας Λαρίσης κατά βάση), ορεινά ημιορεινά Μαγνησίας και κυρίως το Πήλιο,πέριξ Δίρφυος, καθώς και σε περιοχές της δυτικής ορεινής ημιορεινής Θεσσαλίας και κεντροβόρειας Στερεάς.
    Από την υπόλοιπη κεντροδυτική Μακεδονία έως και την Πελοπόννησο,τα φαινόμενα θα έχουν ασθενή και τοπικό χαρακτήρα κυρίως το Σάββατο και με κάμποσα ανοίγματα μετέπειτα.
    Πάντως,επιμένει η κυκλοφορία πολύ ευνοϊκή για αυξημένο υετό με συνδυασμό κρύου από τα βόρεια ΒΑνατολικά.
    Αν θα καταφέρουμε να είμαστε έστω μια φορά τυχεροί φέτος(για πεδινά μιλάω),θα το δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώτη καλησπέρα πάρα πολύ ωραία η ανάλυση που έκανες ,, μια απορία όμως .
      Όντως φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα η κυκλοφορία το επόμενο διάστημα στην Ευρώπη με προβληματίζει βέβαια η εμμονή της Αλέκας και του Ευρωπαίου να στέλνουν κομμάτι του κρύου από Σκανδιναβία και να αδειάζουν στον Ατλαντικό
      Βέβαια είμαι καθαρά ερασιτέχνης και απλά ήθελα την γνώμη σου , που.πορει σίγουρα να παρακολουθείς και μέσους όρους τον μοντέλων και σίγουρα έχεις πολύ μεγαλύτερη γνώση

      Διαγραφή
    2. Φίλε Φώτη είσαι φοβερός.
      Μπράβο για τίς αναλύσεις σου.
      Όπως καταλαβαίνω,έρχονται καλά χιόνια στα ορεινά τουλάχιστον, αλλά για πεδινά δύσκολα προς το παρόν.
      Καλή συνέχεια.
      Παναγιώτης Καρπενήσι.

      Διαγραφή
    3. Νίκος Παντελικίζης15 Ιανουαρίου 2026 στις 11:59 μ.μ.

      Καλησπέρα στην ομάδα και τον δάσκαλο, αλλά και σε εσένα Φώτη...
      Δεν το έχω κάνει πολλές φορές να σου πω τα εύσημα, δεν το έχεις και ανάγκη αλλά είναι εξαιρετικά τα όσα γράφεις αναλυτικά και πολύ απλά θα έλεγα!
      Νομίζω ότι πρέπει να χαρούμε την χειμερινή αυτή μεταβολή, να περιμένουμε για κάτι καλύτερο με υπομονή και ελπίδα όσοι ζούμε σε πεδινά τμήματα...
      Εμένα μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η όρεξη και η επιμονή, αν μου επιτρέπετε να το πω έτσι,του υποτροπικού που μοιάζει να έχει βάλει στο... μάτι την περιοχή μας και να είναι αρνητικός παράγοντας στο να κατέβουν πιο νότια οι πολικές αέριες μάζες...
      Έτσι το βλέπω εγώ, μπορεί όμως να είναι λάθος στο μυαλό μου αφού δεν είμαι ειδικός!
      Ας απολαύσουμε λοιπόν τον χειμωνιάτικο καιρό και αν έρθει από εκεί και πέρα κάτι από πλευράς χιονιά θα είναι ευχάριστο!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα σε όλους. Ευχαριστούμε για την έγκυρη και έγκαιρη όπως πάντα καιρική ενημέρωση και αναμένουμε τα φαινόμενα. Καλή μας συνέχεια..Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δάσκαλε θα μου επιτρέψετε να πω ότι δεν ισχύει το ίδιο για παντού,με τους Νοτιαδες εμείς εδώ προκοπή δεν είδαμε ανομβρία,ας ελπίσουμε τώρα με το ΒΑ ρεύμα κάτι θα γίνει, Χρήστος Όθρυς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήστο μου, άλλο σκέτο ψωμι, άλλο ψωμί με τυράκι! Από την Κυριακή ως την Τρίτη σκέτο ψωμάκι θα είναι και αυτό galette!

      Διαγραφή
    2. Δάσκαλε ,πόσοι την ξέρουν τη γαλέτα (δίπυρος άρτος) ,τη σχετιζόμενη μάλιστα με τον στρατό ; . ------======Π.Α.

      Διαγραφή
    3. τι σημαίνει galette;

      Διαγραφή
    4. Ωχ Ωχ "καηκαμε"δάσκαλε πάλι , Χρήστος Όθρυς

      Διαγραφή
    5. Σημαίνει να πηγαίνεις ταξίδι 22 ώρες με τρένο για μετάθεση στον Έβρο τον Δεκέμβρη του 1988 (λίγο πριν τον μεγάλο χιονιά) και να σου έχουν δώσει για τροφή 4 γαλέτες, μία κονσέρβα κρέας και μια κονσέρβα τυράκι Υπηρεσίας.

      Διαγραφή
  7. Από τις προβλέψεις του κύριου Ζιακόπουλου δεν φαίνονται χιονοπτώσεις σε πεδινές περιοχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν βάλλατε καμμιά φωτογραφία κύριε Ζιακόπουλε σε αυτή την ανάρτηση για να πέσει πιο ωραία το μάτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά φωτογραφία δεν μπορεί να κρύψει την ασχήμια της καιρικής πραγματικότητας.

      Διαγραφή
    2. πιο ωραία στο μάτι.Το "στο"είναι το σωστό.

      Διαγραφή
  9. Στενοχωριέμαι που οι περισσότεροι από σας έχετε βάλει χαμηλά τον πήχυ (εγώ έτσι έμαθα να τον γράφω) για το τι είναι χειμώνας και το τι είναι χειμώνας γιαλαντζί!
    Σε λίγο θα βλέπετε νιφάδες και θα αναφωνείτε miracolo!
    Εγώ με την «Παναγιώταινα» δεν συμβιβάζομαι, γιατί 100 «Παναγιώταινες» δεν γεμίζουν υπόγειους και επιφανειακούς υδροφορείς ούτε απομακρύνουν τον κίνδυνο της λειψυδρίας.
    Για μένα χειμώνας είναι αντικυκλωνική σφήνα στα Β-ΒΑ Βαλκάνια και προσέγγιση χαμηλού από τα Δ-ΝΔ. Όλα τα άλλα είναι να’ χουμε να λέμε και κλικ να μαζεύουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο , μα πόσο συμφωνώ . Και σίγουρα δεν πρόκειται για μαξιμαλισμό .
      Επίσης : ο πήχυς -του πήχεως . -------======Π.Α.

      Διαγραφή
    2. Τα έχω πει πολλές φορές αυτά κύριε Ζιακοπουλε! Τα γράφω ξανά και ξανά διότι αυτούς τους χειμώνες έζησα και αυτό που συμβαίνει με τρομάζει. Καλό βράδυ.
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    3. Παντελής Φανουργάκης15 Ιανουαρίου 2026 στις 10:22 μ.μ.

      Πείτε τα επιτέλους, γιατί άμα τα λέμε εμείς μας αποκαλούν γκρινιάρηδες. Σε λίγες μέρες τελειώνει άλλωστε και η περίοδος (τρίμηνο) των μηχανισμών αναπλήρωσης των υδροφορέων, όπως μας έχετε αναφέρει παλαιότερα. Για φέτος μόνο στα Τζουμέρκα και στις πέριξ αυτών κορυφές λειτουργούν αυτοί οι μηχανισμοί, όλοι οι άλλοι είμαστε για κλάματα. Μας αρέσει ή όχι ο στρατηγός της φύσης είναι ο χειμώνας. Δίχως αυτόν όλα πάνε κατά διαόλου.

      Διαγραφή
    4. Κάτι ακόμη, το γνωρίζουν οι κάτοικοι των ορεινών - ημιορεινών της κεντρικής και βόρειας χώρας. Την δεκαετία 2010 - 2020 (για πιο παλιά δεν το συζητάμε) είχαμε χειμώνες στα κεντρικά ημιορεινά με χιονόστρωση τουλάχιστον 3 εβδομάδων, όχι απαραίτητα συνεχόμενα. Τώρα;
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    5. Δάσκαλε αυτό με την αντικυκλωνική σφήνα με χαμηλό Δ-Δ.Ν. ήταν και η αιτία για τα πολλά και κλασσικά χιόνια που είχαμε στην Τρίπολη μέχρι και πριν 15-20 χρόνια;
      (Γιάννης, Τρίπολη)

      Διαγραφή
    6. Οχι μόνο στην Τρίπολη. Στις περισσότερες περιοχές της χώρας.

      Διαγραφή
    7. Θα σας ήταν εύκολο να μας αναφέρετε μία ημερομηνία με τέτοια χαρακτηριστική διάταξη αντικυκλωνικής σφήνας στα ΒΑ βαλκάνια με ύφεση από τα ΝΔ να το δούμε στους χάρτες των αρχείων;

      Διαγραφή
    8. Εγώ θυμάμαι στην Πάτρα απο 24 εως 26 Δεκεμβρίου του 1986 έντονη κακοκαιρία με πολύ δυνατό βορειοανατολικό άνεμο, συνεχόμενη βροχή θερμοκρασία στους 6 βαθμούς και τα χιόνια να έχουν φθάσει στις παρυφές της πόλης. Ήταν νομίζω μία πανελλαδική κακοκαιρία . Δεν ξέρω αν είχαν επηρεαστεί και τα βορειοδυτικά τμήματα τόσο πολύ. Μάλιστα είχε κοπεί και το ρεύμα για ένα εικστετραωρο. Θυμάμαι ότι η πρόγνωση καιρού μιλούσε για χαμηλό από νοτιοδυτικά. Άκουγα το δελτίο καιρού για τους ναυτιλομενους και πάντα το χειμώνα υπήρχαν χαμηλά από τη Συρτη που σε συνδυασμός με υψηλές πιέσεις στα βόρεια Βαλκάνια έδινε σημαντικές χιονοκακοκαιρίες με βορειοανατολικό άνεμο ακόμα και στη δυτική Ελλάδα..Εκείνα τα αξέχαστα Χριστούγεννα ακολούθησε και ο αξέχαστος Μάρτης του 1987.

      Διαγραφή
    9. Καλησπέρα σε όλες και όλους, ιδιαίτερα στον κύριο Ζιακόπουλο. Σωστή είναι η γραφή πήχυς κύριε Ζιακόπουλε, απλά είναι αρχαιοπρεπής. Με πονοκεφαλιάσατε με τη γαλέτα. Η λέξη galette υπάρχει στα Γαλλικά από τον 13ο αιώνα. Από εκεί την πήραν οι Ιταλοί, galletta, μόλις το 1771. Δεν ξέρω, αν υπήρχε "παρεμβολή" των Βενετών (galeta). Λέγεται και διπυρίτης άρτος ή δίπυρος άρτος. Μας είχαν δώσει μια φορά στη Χίο όπου υπηρετούσα τη θητεία μου πριν 30 χρόνια. Μάλλον είχε ξεμείνει από τους Βαλκανικούς Πολέμους...Όσο για το κρύο με ουρά που γράψατε(σε ελεύθερη μετάφραση...), νομίζω ότι δικαιώνεστε για νιοστή φορά. Πολλά "μπράβο" και στον Φώτη! Καλό Σ/Κ. Μ.Σ.

      Διαγραφή
    10. Δάσκαλε έδωσες πόνο πάλι στα μετεοκαφενεια με την καθαρή παλιακη κανονικότητα!!

      Διαγραφή
  10. Ανεμομαζώματα διαβολοσκορπίσματα!
    Αυτό έχω να πω εγώ…
    Τα ουσιαστικά τα είπαν ο δάσκαλος ο Φώτης κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΧΙΧΙΙ κανείς δεν το απόκλεισε...αυτό κ Ζιακόπουλε.....χιχιχι(δις)........απλά...βλέπουμε το βαθύ μώβ...τόσο κοντά...μας και τόσο μακριά...(ρομαντισμός...."θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχετικά με τα καιρικά ," όλα του γάμου δύσκολα κι η νύφη @@μένη" , Ο τοκετός προβληματικός . Με εμβρυουλκό ίσως κάτι να γίνει . -----=====Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διαβάζω στο newsbomb ,την πρόγνωση του δασκάλου.
    Έχουν πάρει copy paste την πρόγνωση από την παρούσα ανακοίνωση, αλλά ο σχολιασμός του συντάκτη διαστρέβλωση των λεγόμενων.
    Τεχνηέντως και ύπουλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κύριε Δημήτρη και Φώτη ευχαριστούμε πολύ για τις αναλυσεις σας.
    Εμείς οι αδαής κρεμομαστε από τα δάκτυλα σας!
    Μόνο που εγώ η καημένη ακόμη πιστεύω ότι εδώ στην μικρή μας Κόνιτσα θα δω κάτι καλό!
    Ρομαντική όπως ο κύριος Θωμάς!
    Ελπίζω το τελευταίο δεκαήμερο του Γενάρη να φορτώσει κι άλλο τα βουνά μας, να βλέπω το ποτάμι μας γεμάτο και να μην στεναχωριέμαι που οι κτηνοτρόφοι το καλοκαίρι δεν έχουν νερό να ποτίσουν τα ζώα και οι γεωργοί να ζοριζονται να ποτίσουν τα χωράφια τους.
    Διαβάζω βέβαια κι άλλους φίλους του μπλογκ που είναι σε χειρότερη θέση και νιώθω εγωιστρια, αχάριστη σχεδόν.
    Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη.
    Ζήσαμε τους παιδικούς μας χειμώνες και τους αναπολούμε. Εγώ είμαι 45 χρονών αλλά θυμάμαι να τρώω σταλακτίτες από τα τσιγκια πηγαίνοντας στο σχολείο ( κρυφά από την μαμά φυσικά)
    Παιδικές αταξίες, αν όμως ήξερα ότι μεγαλώνοντας τέτοιους σταλακτίτες δεν θα ξαναδώ σας πληροφορω θα είχα φάει άλλους τόσους.
    Συμφωνώ με τον κύριο Δημήτρη, όλα τώρα είναι παρηγοριες ακόμη και για εμένα που είμαι νεώτερη του.
    Τώρα όλοι κρυώνουν με το -5 , εγώ όμως δεν κρυώνω.... Απλά αναπολώ....
    Την Καληνύχτα μου από την μικρή αλλά όμορφη μας Κόνιτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ μου άρεσε η ανάρτησή σου.
      Τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρά μπουκάλια . --------=======Π.Α.

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι κι εγώ που μας επαινούν και οι Παλαιοελλαδίτες!

      Διαγραφή
    3. Να είστε καλά για τα καλά σας λόγια!
      Εύχομαι χιόνια πολλά στο έβδομο αυτό χωριό!

      Διαγραφή
  15. κ Ζιακοπουλε οι γονεις μου κ οι παππούδες μου άκουγα καμία φορά να λένε για το πολύ χιόνι στην πόλη μου !! Πουνεντες κ γαρμπης θα φεξει κ θα δεις ! Εννοούσαν για το μικροκλιμα !!!Αν μπορούσατε να μου διευκρινησετε την διεύθυνση η την φορά των συγκεκριμένων ανεμων !!! Ευχαριστώ!! Σταύρος από Βόλο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πουνέντες ο δυτικός άνεμος και Γαρμπής ο νοτιοδυτικός.

      Τραμουντάνα ο βοριάς, Όστρια ο νοτιάς, Λεβάντες ο ανατολικός άνεμος.

      Γρέγος ο βορειοανατολικός, Μα"ιστρος ο βορειοδυτικός, Σιρόκος ο νοτιοανατολικός.

      Snowdrifter

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα σας,

    Καλά τα λέει ο κύριος Zιακόπουλος. Με τις πρδς δεν βάφεις αβγά.

    Βέβαια να κάνω και τον δικηγόρο του διαβόλου. Η δυτική Ελλάδα μιά χαρά έχει δει τα νερά της και τα χιόνια της. Η ανατολική τώρα τον Ιανουάριο είτε νοτιάς είτε βοριάς το ίδιο μας κάνει.

    Επίσης φαίνονται αξιόλογες βροχές και χιόνια από Δευτέρα - Τρίτη άμα συνδυαστεί με το χαμηλό από τα δυτικά.

    Επίσης κουράστηκα με την ζέστη και τον ήλιο και ας έχει το Μέτσοβο 2000μμ το τελευταίο 4μηνο.

    Γιάννης
    Νέα Φιλαδέλφεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπερθεματίζοντας πάνω στον όρο "γιαλαντζί" χειμώνες, υπενθυμίζω ότι τέτοιες μέρες τις δεκαετίες ΄80 και ΄90 μόλις βγαίναμε από τις "Αλκυονίδες" μέρες, ήδη είχε χιονίσει 2-3 φορές στα πεδινά στο Βόλο και στο Πήλιο, από τις ξαστεριές και τον παγετό το χιόνι είχε κορακιάσει και άρχισε να σχηματίζει τους "τοίχους" χιονιού στα ψηλά. Το δε χιονοδρομικό γνώριζε δόξες λόγω του πολλού χιονιού και της καλοκαιρίας. Τώρα, βλέπω το Πήλιο παντελώς άχιονο στα μέσα Γενάρη και να κυνηγάμε (όχι εμείς οι Ζιακοπουλικοί) "εικονικούς" χιονιάδες μέσα από τα λεγόμενα των αμετροεπών και "κλικοθήρων" τηλεοπτικών και διαδικτυακών μετεωρολόγων. Ο πήχυς είναι λοιπόν χαμηλά γιατί η κλιματική αλλαγή τον έβαλε εκεί... Γιάννης-Μαγνησία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή σας ημέρα, έχει να βρέξει ουσιαστικά στην Αθήνα απο την παραμονή των Χριστουγέννων και η προηγούμενη βροχή ήταν το διήμερο 4 και 5 Δεκεμβρίου....δηλαδή μισός χειμώνας με 2 βροχές....και εμείς περιμένουμε να χιονίσει....να λέμε δόξα το Θεό που έβρεξε στον Μόρνο και τον Εύηνο...υποτροπικός-ξεροβόρι και ξανά υποτροπικός-ξεροβόρι....αυτές είναι οι μόνες καιρικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια....ζητώ συγνώμη για την φρασεολογία μου...αλλά δεν μπορώ να εκφράσω αλλιώς την απογοήτευση που έχω για όλο αυτό που συμβαίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από το δόξα τω θεώ στο βοήθα Παναγιά είναι, πάντως, μία (ισχυρή) βροχή δρόμος, αγαπητέ. Με τις καταιγίδες της παραμονής Χριστουγέννων εμείς είχαμε ζημιά 1.200 ευρώ στην πολυκατοικία, ενώ σε άλλες γκρεμίστηκαν και μάντρες. Μακάρι να μην επαναληφθεί κάτι ανάλογο την Τετάρτη 21/1.

      Snowdrifter

      Διαγραφή
    2. Φίλε Snowdrifter, σεβαστές οι απόψεις σου και κατανοητές οι ανησυχίες σου, αλλά το μπλογκ έχει μια συγκεκριμένη σκοπιά από την οποία βλέπει τα πράγματα που δεν προτίθεμαι να την αλλάξω. Δεν είναι μείζον θέμα το να μην μπορείς να κάνεις σκι, αν και κατανοώ πλήρως την αγωνία των επαγγελματιών του κλάδου.
      Προσπαθώ να δω τη μεγάλη εικόνα και αυτός είναι ο λόγος που κάποια σχόλια δικά σου αλλά και άλλων φίλων που μας διαβάζουν δεν γίνονται αποδεκτά.
      Όχι άλλη θολούρα, Όχι, πλέον, φωνές που προκαλούν σύγχυση στον κόσμο!

      Διαγραφή
  19. Χαίρονται κάποιοι με το ενδεχόμενο σχηματισμού του σιβηρικού αντικυκλώνα, αλλά ούτε το 2012, ούτε το 2025 τον Φεβρουάριο είχε φέρει χιόνια στα πεδινά.
    Snowdrifter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ελπίζω απο Δευτέρα να βγάλετε άρθρο με τίτλο "αναβάθμιση χιονοπτώσεων"την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εξηγηση για αυτο?https://www.climate.gov/media/15006

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να απευθυνθείς στην Dr Carrie Morrill, Director of the World Data Service for Paleoclimatology.
      Αν υπονοείς ότι πριν από εκατομμύρια χρόνια η μέση θερμοκρασία της Γης ήταν πολύ πιο υψηλή από όσο είναι σήμερα και δεν τρέχει τίποτα με το κλίμα και τον καιρό, μάθε ότι ένας από τους λόγους της εξέγερσης στο Ιράν ήταν και οι δραματικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη συγκεκριμένη χώρα τα τελευταία χρόνια.

      Διαγραφή
    2. Συμπληρωματικά να πω ότι παρόμοιοι λόγοι επιτάχυναν και το ξέσπασμα της Γαλλικής Επανάστασης του 1789.

      Διαγραφή
    3. Απλά λέω ότι η τάση της γης ίσως είναι να είναι πιο θερμή ούτως η άλλως.

      Διαγραφή
    4. Φίλε μου αν η τάση της Γης είναι να θερμαίνεται 1,5 βαθμούς σε 100 χρόνια τότε καήκαμε κυριολεκτικά. 15 βαθμούς πάνω σε 1000 χρόνια και 150 βαθμούς σε 10000. Αφροδίτη θα γίνουμε!!!

      Διαγραφή
    5. Μόνο που ο καιρός και το κλίμα δεν είναι απλή μέθοδος των τριών.

      Διαγραφή
    6. Σαφώς και δεν είναι απλή μέθοδος των τριών, θα είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα.

      Διαγραφή
  22. Δεν μπορώ να καταλάβω που βλέπουν ορισμένοι το φυσιολογικό του φετινού έως τώρα χειμώνα. Οι βροχές είναι στα δυτικά πολλές αλλά στα υπόλοιπα ελάχιστες. Οι θερμοκρασίες πλην του Οκτωβρίου είναι πολύ πάνω των μέσων όρων. Για δε τα χιόνια, όλα τα χιονοδρομικά πλην Βόρρα άνοιξαν πριν πέντε μέρες και έχουν ελάχιστο χιόνι. Μην τρελαθούμε τελείως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. NW Pindos
      Το 2006 (αν δεν κάνω λάθος ή 2005, ας διευκρινίσει και κάποιος άλλος φίλος αν θυμάται) μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου τα ΒΔ χιονοδρομικά είχαν χιόνια λιγότερα από ότι τώρα. Μετά τις 18 Ιανουαρίου μία Κυριακή προς Δευτέρα ήρθε τέτοιο οργανωμένο σύστημα από δυτικά (τριήμερης διάρκειας) όπου στη Θεσσαλονίκη έβρεχε κρύα βροχή με θερμοκρασία γύρω στους 8 βαθμούς, στα τμήματα της δυτικής Μακεδονίας πάνω από τα 600μ. χιόνιζε (15-20 εκατοστά) και τα ορεινά βούλιαξαν από το χιόνι. Ήταν, αν θυμάστε οι παλιοί, τότε που έριξε σχεδόν ενάμισι μέτρο χιόνι στο Μέτσοβο μετά τις 20-1, αποκλείστηκαν χωριά και χιονοδρομικά και μέχρι αρχές Μαρτίου ειδικό εκχιονιστικό μηχάνημα έκοβε το χιόνι για να υπάρξει δρόμος μόνο για ένα αυτοκίνητο. Πολλές χρονιές τέλη Δεκεμβρίου αρχές Ιανουαρίου δεν είχαμε και τόσα χιόνια ακόμη και στα υπερορεινά αλλά ερχόταν η στιγμή που ερχότανε το πολύ χιόνι. Τρία 24ωρα είναι αρκετά για να φορτώσουν χιόνι αυτές οι περιοχές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν έχουν αλλάξει τα καιρικά δεδομένα. Οι νέες γενιές δεν έχουν μέτρο σύγκρισης με τις εποχές εκείνες (αυτός που γεννήθηκε το 2000 - 2001 και σήμερα είναι 25-26 χρονών δεν μπορεί να θυμάται λ.χ. τον χειμώνα 2002-2003 τότε που το ύψος του χιονιού είχε ξεπεράσει τις στέγες των σαλέ κάποιων χιονοδρομικών, δεν έχει ζήσει τα μυθικά ύψη χιονιού στο Πήλιο ή στα Καλάβρυτα, ενώ να θυμίσουμε και τον χιονοσκεπή Σμόλικα όλο το έτος 1987-1988, αλλά και 3 ή 4 φορές τη 10ετία του 90 και τη συνεχώς παγωμένη Φλώρινα με το σινιάκι για ενάμισι μήνα τις ίδιες εποχές). Πάντως και τότε πολλές φορές τέτοια εποχή δεν είχαμε πολλά χιόνια. Η διαφορά είναι ότι τότε το πρώτο χιόνι έπεφτε τον Οκτώβριο, το πρώτο καλό χιόνι μέσα Νοεμβρίου (στα πολύ ορεινά) και όσο περνούσε ο καιρός υπήρχε σταθερή συχνότητα, ενώ τώρα η συχνότητα αυτή τείνει να εξαλειφθεί.

      Διαγραφή
    2. Ο χειμώνας 2005-06 ήταν.Εχεις αναφέρει μυθικούς χειμώνες των τελευταίων 20 ετών, όπως και 2011-12 αλλά και 2018-19. Δύσκολα θα τα δούμε ξανά. Έχουν αλλάξει πολλά στην ατμόσφαιρα από τότε.
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    3. Καρπενήσι τότε ύψος χιονιού 90 εκ. (Γενάρη 22-24 του 2006).

      Διαγραφή
    4. Να χαιρετισουμε τον φίλο μας που άργησε να γράψει φέτος και να του θυμίσω ότι ήταν ο χειμώνας του 2005 τον Ιανουάριο όχι μόνο τα χιονοδρομικα δεν είχαν χιόνι ούτε οι κορυφές της Πίνδου!Στα Γιάννενα χιονιζε για μια εβδομάδα κατα διαστήματα απο τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου μέχρι τις πρώτες του Φεβρουαρίου.

      Διαγραφή
    5. Καλημέρα σε όλους.
      Jimmy, ο φίλος NW μιλάει για μία συγκεκριμένη κακοκαιρία, αυτήν του Γενάρη του 2006, που λέμε εγώ κι ο Δημήτρης Ρ.
      Ωστόσο, ο χειμώνας 2004-2005 άρχισε, όπως λες, τέλη Γενάρη και ήταν και βαρύς. Στην Ευρυτανία χιόνισε τότε 37 μέρες από τις 43. (Μέχρι 10 Μαρτίου 2005).

      Χιονόπτωση σήμερα το πρωί στον Β. Έβρο με -5 β και ισχυρούς ΒΑ ανέμους. Σκέφτομαι τα φανταράκια εκεί.

      Διαγραφή
  23. NW Pindos
    Καλησπέρα σε όλους! Χρόνια πολλά με υγεία, καλή χρονιά, ιδιαίτερες ευχές σε όλους τους εορτάζοντες όλων των προηγούμενων ημερών! Υετικά, φέτος, συγκριτικά με άλλες χρονιές, πάμε καλύτερα νομίζω (και θερμοκρασιακά θα έλεγα). Ένα πράγμα παρακολουθούμε επισταμένα και ευχόμαστε (γενικώς) να συμβεί φέτος το χειμώνα: α) όσο γίνεται περισσότερα υετικά φαινόμενα στις περιοχές που τροφοδοτούν τις πηγές Μόρνου και Υλίκης (και σε ολόκληρη τη χώρα βέβαια εννοείται) και β) όσο γίνεται περισσότερα χιόνια στα ορεινά (δεν μας ενδιαφέρουν τα πεδινά αλλά μακάρι να χιονίσει και εκεί) και στο τέλος του Φλεβάρη αρχές Μάρτη τα αγαπημένα μας βουνά της ΒΔ Πίνδου, αλλά και όλη γενικά η Πίνδος, η οροσειρά των Αγράφων κλπ. να έχουν τριπλάσια - τετραπλάσια έστω ποσότητα χιονιού από αυτή που έχουν τώρα (φυσιολογική αυτή τη στιγμή για την εποχή με βάση και άλλες χρονιές του απώτατου παρελθόντος). Έχω ξαναγράψει και στο παρελθόν ότι στα Δ-ΒΔ ορεινά θέλουμε μαλακό καιρό (χοντρικά -3, -4 στα 1500, όχι παρακάτω) και υετό από Δ - ΝΔ. Θερμοκρασιακά το πολύ το χιόνι στα ορεινά το έχουμε (παρατήρηση τουλάχιστον 40 ετών) όταν η μέγιστη στη Θεσσαλονίκη κυμαίνεται μεταξύ 10-11-12 βαθμών και στην Αθήνα μεταξύ 12-13-14 βαθμών, υπό την προϋπόθεση εννοείται της ύπαρξης και καλού υετού. Τα υπόλοιπα θα τα πληροφορούμαστε από τις προγνώσεις. Στις προβλέψεις του Δασκάλου, που τις παρακολουθούμε οι παλιοί τουλάχιστον εδώ και τέσσερις και πλέον δεκαετίες εστιάζουμε σε συγκεκριμένη πάγια ορολογία όπως: «αξιόλογες βροχές», «βροχές και καταιγίδες» και άλλες παρεμφερείς, που παραπέμπουν σε γενικευμένα φαινόμενα και άρα οργανωμένα (χωρίς τους προσδιορισμούς δηλαδή «σποραδικές» ή «τοπικές» ή άλλες που παραπέμπουν σε τοπικά ή άστατα φαινόμενα ). Από εκεί καταλαβαίνουμε τι θα συμβεί. Επίσης βασικό κριτήριο αποτελεί ο άξονας Μέτσοβο - Μηλιά Μετσόβου (όταν εκεί φορτώνει χιόνι σημαίνει φουλ χιόνι παντού στα ορεινά). Μέχρι στιγμής το Μέτσοβο δεν βρέθηκε σε μεγάλο βαθμό στο επίκεντρο υετικών φαινομένων (έστω τις φορές που ήρθαν χιόνια). Τέλος, με την κλιματική αλλαγή βλέπω να μας απασχολούν περισσότερο οι καύσωνες του καλοκαιριού και θέλω να πιστεύω ότι δεν θα φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε, αντί για εποχές, για εποχή ξηρασίας Μάιος - Σεπτέμβριος (για να μην πω και περισσότερο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο φετινός χειμώνας για να τελειώνει το παραμύθι κάποιων άσχετων με τον καιρό αλλά και κάποιων μετεωρολόγων,που θα μας τρελάνουν λέγοντας ότι οι θερμοκρασίες σήμερα ήταν πολύ χαμηλές το πρωί και άλλες τέτοιες μπαρούφες,είναι πιο ήπιος και από τον περσινό!
    Ναι, έχει πολλές βροχές στη δυτική κυρίως χώρα μέχρι τώρα και όπως φαίνεται,θα έχει και το επόμενο διάστημα σε όλη τη χώρα(νομίζω και ευελπιστώ), όμως από πλευράς κρύου είμαστε σε άθλια κατάσταση!
    Τα βουνά ήδη έχουν χάσει το περισσότερο χιόνι που έπεσε το περασμένο σαββατοκύριακο,ενώ τα χιονοδρομικά πλην του Βόρα λειτουργούν με το στανιό.
    Δεκέμβρης και Γενάρης είναι αυτοί?
    Ντροπή και αίσχος είναι.
    Όσο για τα πεδινά χιόνια,αρχίζει και γίνεται,χειμώνα με χειμώνα,όλο και πιο σπάνιο γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παντελής Φανουργάκης16 Ιανουαρίου 2026 στις 7:46 μ.μ.

      Λέγε τα και συ βρε Φώτη μπας και αφυπνιστούν οι περισσότεροι που είναι παραζαλισμένοι από την παραπληροφόρηση και την συνεχή διασπορά ανύπαρκτου φόβου και πανικού από τα media. Προχθές το μεσημέρι πέρασα από τα μέρη σου και η εικόνα της φύσης σε όλο τον κάμπο παραπέμπει περισσότερο στις αρχές του Απρίλη παρά στην καρδιά του χειμώνα

      Διαγραφή
  25. Καλησπέρα σας, κακοκαιρίες πλησιάζουν που μόνο παλιές εποχές θυμίζουν με ψύχος και χαμηλά να έρχονται από κεντρική Μεσόγειο!
    Τυχερές σε αυτό το τύπου καιρού η δυτική Μακεδονία και η δυτική πεδινή Θεσσαλία...
    Είναι όμως οι συνθήκες οι συγκεκριμένες ιδανικές για καλές χιονοπτώσεις ιδανικές για Τρίκαλα Καρδίτσα πεδινά ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οι σκεπτικιστές δεν ενδιαφέρονται για το αν το 99% των ερευνών και τώρα πια και των ΕΠΙΣΗΜΩΝ μετρήσεων το επιβεβαιώνουν. Τους ενδιαφέρει το 1% που τους κρατά το όνειρο. Μάλιστα με λυπει που επαγγελματίες μετεωρολόγοι στην χώρα μας που οι ίδιοι βγάζουν και βλέπουν τα θερμοχαλια μας συνεχίζουν να προμοταρουν το 1%!! Δεν ντρέπονται άραγε καθόλου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη δεν αλλάζει τίποτα δυστυχώς. Ο θεμέλιος λίθος της λύσης κάθε προβλήματος είναι η συνειδητοποίηση πως υπάρχει πρόβλημα. Απέχουμε πολύ από αυτό.
      Το ξέρουμε πια πως ο πλανήτης δεν θα καταστραφεί. Δεν το είπε κανείς αυτό. Η ανθρωπότητα κινδυνεύει. Αυτό από μόνο του είναι σοβαρό αλλά όταν όλοι βιώσουν τις συνέπειες στο πετσί τους (μόνο έτσι πείθεται για κάτι ο ανθρώπινος εγκέφαλος) θα είναι πολύ αργά . Ήδη είναι πολύ αργά.
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    2. Σου έχει περάσει από το μυαλό μήπως οι επαγγελματίες μετεωρολόγοι ξέρουν κάτι παραπάνω από σένα, τον Φώτη, τον Νώντα και τον κυρ Παντελή;

      Διαγραφή
    3. Αυτή η ιστορία κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνει. Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν, δεν νομίζω ότι υπάρχουν επιστήμονες στα σχετιζόμενα με την κλιματική αλλαγή επιστημονικά πεδία που να κάνουν έρευνα και να δημοσιεύουν ευρήματα αμφισβήτησης της βασικής ανθρωπογενούς αιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη και ταυτόχρονα να έχουν κάποια εγκυρότητα ή έστω υποτυπώδη αξιοπιστία. Παλαιότερα, είχε αναφερθεί ότι το 97% των επιστημόνων συμφωνούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι ανθρωπογενής. Το στοιχείο αυτό είναι ξεπερασμένο. Το 2021 ερευνητές κάθισαν και έκαναν μια πιο προσεκτική ανάλυση 88.125 επιστημονικών δημοσιεύσεων από την περίοδο 2012 - 2020, ψάχνοντας να δουν σε πόσες οι συγγραφείς αμφισβητούν το ότι η κλιματική αλλαγή είναι ανθρωπογενής. Ξέρετε πόσες δημοσιεύσεις βρήκαν; Μόλις 31 και αυτές κυρίως σε μικρής κυκλοφορίας και περιορισμένης επιδραστικότητας περιοδικά.

      Διαγραφή
    4. Προς απάντηση στον ανώνυμο στις 8:46.
      Οχι, δε μου πέρασε από το μυαλό.
      Επίκληση προς οικοδεσπότη.
      Μπορείτε, σας παρακαλώ, κύριε Ζιακόπουλε να μην αναρτάτε απόψεις που παλιότερα προκάλεσαν τη γαλλική επανάσταση καθώς προείπατε;
      Δεν είναι αντιδημοκρατικό.
      Είμαστε μια παρέα ετών και δε γουστάρουμε να ακούμε τέτοια.
      Προσωπικά, μπαίνω στο μπλογκ αυτό επειδή περνάω ωραία.
      Εξαντλήθηκε η επιχειρηματολογία και η υπομονή μας γι' αυτά τα θέματα.
      Αν είχα κι εγώ αυτές τις απόψεις, δε θα ήμουν στην παρέα αυτή.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμε,τελείωσαν τα επιχειρήματα.
      Έτσι είναι επειδή το λέμε εμείς,κι αν σου αρέσει,αλλιώς πήγαινε παρακάτω.
      Τέλος!

      Διαγραφή
    6. Αφού είναι 1% γιατί ασχολείσαι μαζί τους, κάνοντας τους να φαίνονται; Και η αρνητική διαφήμιση είναι διαφήμιση. Άφησε τους να πιστεύουν ό,τι θέλουν, έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να τους αλλάξεις γνώμη.

      Διαγραφή
  27. Στον ουρανό της Στυλίδας σήμερα, που έκανα μερεμετια στις ελιές,είδα τα νέφη virga!
    Είναι εντυπωσιακά, όντως...
    Δημήτρης ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To meteo έχει και φωτογραφία από σύννεφα virga και πάνω από την Αττική, Δημήτρη. Κι εγώ σήμερα τα έμαθα. Πρόκειται για σύννεφα που έχουν κάτι σαν ουρά, η οποία έχει είναι η βροχή που δεν φτάνει στο έδαφος, λόγω της πολύ ξηρής ατμόσφαιρας.

      Snowdrifter

      Διαγραφή
  28. Καλησπέρα σε όλους, εγώ ενα γνωρίζω σε σχεση με τους παλιούς χιονιαδες και το γεμισμα που επιτυγχάνεται στον υδροφόρο ορίζοντα. Ο <> και ο <> ήταν παντα αυτά τα δεδομένα που θα έπρεπε να υπάρχουν σε εναν μεσογειακο χειμώνα ετσι ωστε να υπάρχει ισορροπία στα κλιματικα. Άφθονο χιονι στα βουνά και ενίοτε τα πιο Χαμηλά της Κεντροβορειας χωρας, με αρκετά σύστημα απο τα δυτικά και την ισοθερμη του μηδενος να φερνει γυρω στην περιοχή μας. Ειτε με μπλοκαρισματα γενναία ειτε με παροδικες καταβασεις ψυχρων αντικυκλωνων

    Ας ελπισουμε να βρει τον δρόμο του ο καιρός μελλοντικά.
    Θοδωρής,
    Τρίκαλα - Περτούλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψυχρο νοτιας και ζεστος βοριας ειναι στα <<>>

      Διαγραφή
  29. "Άχρηστο κρύο" χωρίς βροχές και χιόνια βλέπω για την βορειοανατολικη Ελλάδα για αρκετές ημέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλησπέρα. Η ερώτηση που θα ήθελα να υποβάλλω στον οικοδεσπότη του blog είναι αν η επικρατούσα σήμερα κυκλοφορία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία συνηθισμένη - κλασσική κυκλοφορία Γενάρη. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεσαι τους μέσους χάρτες του φετινού Γενάρη και τις μέσες τιμές των διαφόρων μεταβλητών για σύγκριση με τους κανονικούς (μέσους) χάρτες και τις κανονικές (μέσες) τιμές μιας τριακονταετίας, για παράδειγμα εκεινης του 1961-1990 που αντιπροσωπέυει την παλιά κανονινκότητα και εκείνης του 1991 - 2020 που αντιπροσωπέυει, ως ένα μεγάλο βαθμό, τη νέα κανονικότητα του κλίματος.

      Διαγραφή
  31. Μερικοί είστε πιο τοξικοί κι από το διοξείδιο του άνθρακα, πάντως, παιδιά. Πάρτε τη ζωή πιο χαλαρά. Το στρες σκοτώνει πολύ περισσότερο από την κλιματική αλλαγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογω αχιονιάς βγάζουν τα εσώψυχα τους!

      Διαγραφή
    2. Έχετε γιατρέ μου των 09:04 μ.μ.καμιά έρευνα που να αποδεικνύει αυτό που γράφετε?

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ ανώνυμε, κάποιοι από εμάς δεν έχουμε την πιστωτική των γονιών μας στην τσέπη, ώστε να περάσουμε χαλαρά την ζωή. Δουλεύουμε στα χωράφια και η επιβίωση μας εξαρτάται απόλυτα από τον καιρό και το κλίμα. Άσε που κάποιους "τοξικους" μας ενδιαφέρει το μέλλον των παιδιών μας αλλά και των επομένων γενεών. Αλλά βέβαια, στην εποχή που ζούμε η ευαισθησία είναι μειονέκτημα. Η εποχή μας καλλιεργεί και θρέφει την απάθεια και αναλγησία, καλή ώρα...
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    4. Έχω χάσει τον πατέρα μου, Δημήτρη. Οπότε, λίγο δύσκολο να χρησιμοποιήσω την πιστωτική του κάρτα, άσε που δεν είχε κιόλας.

      Διαγραφή
  32. Eπικαλούμαι το δικαίωμα της σιωπής!!"θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι σαν τα παιδιά των λουλουδιών , κάποτε !. -----========Π.Α.

      Διαγραφή
    2. Αυτό ακριβώς..αγαπητέ Π.Α.!!....Σε κάθε περίπτωση για τους σκεπτικιστές..(παραμένω και εγώ)..ο κ Ζιακόπουλος είχε ζητήσει να μην μεταφέρουμε τις απόψεις..που υπάρχουν εδώ και εκεί ..προφανώς τον ενδιαφέρει..το πώς αντιλαμβανόμαστε εμείς την κλιματική αλλαγή..με τις δικές μας αισθήσεις και από την άλλη αυτές οι απόψεις πολλές φορές κρύβουν σκοπιμότητες...Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω εγώ..είναι εάν από το σύνολο της περιέκτικότητας CO2 στην ατμόσφαιρα σήμερα...έχει καταγραφεί ποιο ποσό οφείλεται στούς ρύπους από τον άνθρωπο.Βροχή τώρα στο Επταπύργιο με 5 βαθμούς."θωμάς"

      Διαγραφή
  33. Κάποιοι ανώνυμοι έχετε πρόβλημα να το κοιτάξετε και γι'αυτό προφανώς μένετε στην ανωνυμία!! Για εύκολη και ακοπη προσβολή και άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες με Υγεία. Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Όσοι δεν πιστεύουν στην κλιματική αλλαγή και στο πόσο δραματικές μπορεί να είναι οι επιπτώσεις της, ας αναλογιστούν ότι οι αρχές στη Μοζαμβίκη κάνουν λόγο για συνολικά 103 θύματα από πτώσεις κεραυνών, πνιγμούς, καταρρεύσεις σπιτιών και ξεσπάσματα επιδημιών χολέρας, μετά από ασυνήθιστα σφοδρή βροχοπτώσεις στην περιοχή. Δηλαδή, και στη Ζιμπάμπουε και τη Νότια Αφρική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Η Αμερικανίδα ψυχολόγος Kary Marie Norgaard στο βιβλίο της Living in Denial: Climate Change, Emotions and Everyday Life (2011) ονομάζει την άρνηση της κλιματικής αλλαγής συναισθηματικό μούδιασμα. Κατά τη συγγραφέα, είναι μια κοινωνικά οργανωμένη άρνηση που σχετίζεται με το γεγονός ότι είμαστε ταυτόχρονα θύτες και θύματα μιας φαινομενικά ή πραγματικά ανυπέρβλητης περιβαλλοντικής κρίσης που μας παραλύει. Ως θύτες μάς ενοχλούν οι επώδυνες αλήθειες, τις οποίες δεν αποδεχόμαστε εύκολα με το βασικό επιχείρημα ότι από πλευράς μεγέθους το φταίξιμό μας είναι απειροελάχιστο και ως θύματα συχνά καταφεύγουμε σε θεωρίες διεθνών συνομωσιών για να δικαιολογήσουμε την αδυναμία μας να κάνουμε κάτι.
    Καλημέρα σε όλους, χρόνια πολλά στον Αντώνη από τη Λέσβο και τους λοιπούς φίλους που σήμερα γιορτάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Ζιακόπουλε δεν τη βιώνει άμεσα στο πετσί του την κλιματική αλλαγή ο μέσος άνθρωπος ή τουλάχιστον έτσι νομίζει. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση κάτω από το 2% απάντησε ότι ανησυχεί για την κλιματική αλλαγή, έναντι 25%-30% που ήταν τα αντίστοιχα ποσοστά για την ακρίβεια και τους πολέμους.

      Διαγραφή
    2. Τo πρόβλημα της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής είναι μεγάλο και πολυδιάστατο. Η επιστήμη, η τεχνολογία, η οικονομία, οι πολιτικές διαμάχες, η φιλοσοφία και η ανθρώπινη ψυχολογία παίζουν κάθε μια και όλες μαζί το ρόλο τους. Κάποιοι λένε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν μπορούμε να το λύσουμε και θα μάθουμε να ζούμε με αυτό. Προς τα εκεί πάει το πράγμα, αλλά δεν ξέρω πόσο θα αντέξουν οι κοινωνίες με τις επιπτώσεις του να πολλαπλασιάζονται και να εντείνονται.

      Διαγραφή
    3. «Τον τελευταίο καιρό γίνεται εκτενής λόγος για τις ψυχολογικές επιπτώσεις στον διαρκώς
      θερμαινόμενο κόσμο μας. Είναι κοινή παραδοχή πως το μεταβαλλόμενο περιβάλλον απειλεί
      την ψυχική, κοινωνική και πνευματική μας ευεξία. Ολοένα και περισσότεροι ερευνητές από
      διαφορετικά επιστημονικά πεδία μελετούν παραμέτρους της οικολογικής κρίσης,
      διερευνώντας πώς η ανθρώπινη συμπεριφορά, ατομική και συλλογική, συμβάλλει στην
      καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και αντίστροφα.
      Γιατί είναι δύσκολο να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, να αναγνωρίσουμε τους κινδύνους
      για την οικολογική καταστροφή, έτσι ώστε να λειτουργήσουμε σωτήρια τόσο για εμάς όσο και
      για το περιβάλλον; Οι ειδικοί εστιάζουν στα φαινόμενα ατομικής ή συλλογικής άρνησης
      μπροστά στη συντελούμενη καταστροφή για να αναδείξουν ασυνείδητους μηχανισμούς κάτω
      από την «απάθεια». Η Λέρτζμαν, η οποία γεφύρωσε την ακαδημαϊκή έρευνα στην ψυχική
      υγεία με χειροπιαστές προτάσεις περί βιωσιμότητας, υποστηρίζει πως η κλιματική αλλαγή
      συνδέεται με ανεπεξέργαστο πένθος. Η κλιματική ψυχολόγος αντιτίθεται στον περίφημο
      «μύθο της απάθειας», σύμφωνα με τον οποίο «αδιαφορούμε ή αδρανούμε επειδή δε μας
      νοιάζει», εξηγώντας πως πίσω από την απάθεια κρύβεται μεγάλη αγωνία, η οποία πυροδοτεί
      ασυνείδητους αμυντικούς μηχανισμούς, με αποτέλεσμα την άρνηση, την παράλυση, την
      αδυναμία ανάληψης δράσης … σαν να πρόκειται για κάτι που δεν θα συμβεί ποτέ σε εμάς»
      Κωνσταντίνος Θεσσαλονίκη
      (Πηγή: άρθρο της Δ. Αθανασοπούλου)

      Διαγραφή
  37. Κλιματική αλλαγή υπάρχει. Τέλος. Στη Σύμβαση-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για τις Κλιματικές Μεταβολές (UNFCC), η κλιματική αλλαγή ορίζεται ειδικότερα ως η μεταβολή στο κλίμα που οφείλεται άμεσα ή έμμεσα σε ανθρώπινες δραστηριότητες, διακρίνοντας τον όρο από την κλιματική μεταβλητότητα που έχει φυσικά αίτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλημέρα και χρόνια πολλά στους εορτάζοντες φίλους του μπλογκ που γιορτάζουν σήμερα και αύριο!
    Ιανουάριος και τα φυλλοβόλα ακόμη κρατούν πράσινα φύλλα!
    Αυτά που ξέραμε παλιά για το φθινόπωρο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, δυστυχώς…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αντί να συζητάμε για το αν υπάρχει ή όχι, καλό θα ήταν να αρχίσουμε να συζητάμε για τις επιπτώσεις της. Ίσως έτσι να υπάρξει αφύπνιση στον κόσμο.
    Και έπειτα για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί.
    Καλημέρα και χρόνια πολλά στους Αντώνηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλημέρα από την κάπως χειμερινή Λέσβο, με αρκετό κρύο, δυνατό αέρα αλλά και έναν ήλιο Νά! Χρόνια πολλά και Ευλογημένα στους Αντώνηδες και ιδιαίτερα στον Αντώνη Καραβατάκη, πατριώτη και φίλο του μπολόγκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Βαριά συννεφιά ο Κορινθιακός ,με κάποιες βροχούλες ( 4χιλ.) ΄. Απέναντι ατενίζω τη Ρούμελη σχεδόν ξάστερη .
    Χρόνια πολλά στον Αντώνη τον Θεσσαλό και στον Αντώνη της Λέσβου.
    Άγιος Αντώνιος ο Μέγας , ο πρώτος ασκητής και θεωρούμενος θεμελιωτής του μοναχισμού.
    Μάρκος Αντώνιος , Ρωμαίος επιφανής πολιτικός και στρατιωτικός , ο οποίος, μετά από κάποια στιγμή της ζωής του μέχρι την αυτοκτονία του , ήγετο και εφέρετο από το.....φόρεμα της ακαταμάχητης βασίλισσας της Αιγύπτου .΄Μέγας πειθήνιος εραστής.
    " Απολείπειν ο θεός (Διόνυσος) Αντώνιον " ,θαυμάσιο ποίημα του Καβάφη ,αναφερόμενο στον ως άνω εραστή . -----======Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Βασικά εμένα δεν με ενδιαφέρει το 1%. Με ενδιαφέρει ότι επαγγελματίες της χώρας μας παίζουν με τις λέξεις οπότε βρέξει λίγο παραπάνω η κάνει κανένα τριήμερο κρύο να μας πουν ότι όλα καλά είναι. Την ιδια στιγμή η ίδια η ΕΜΥ βγάζει τα 36 ,37 και 38 μεσες μεγιστες εδώ και 15 χρόνια και τα +2 και +3 πάνω από τα κλιματικα. Άντε ο κόσμος δεν έχει γνώσεις και τον τραβάει το συνομωσιολογικο. Τον επιστήμονα που το βλέπει live τι στο καλό απωθημένα έχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Άλλη μια "καπως υποσχόμενη"κακοκαιρια πάει για κουβά.
    Αυτό πάντως είναι το σύνηθες εδώ και πολλα χρόνια.
    Όχι οτι περίμενα κάτι περισσότερο.
    Τυπική χειμερινού τύπου φθινοπωρινη διαταραχή,σε χρονική περίοδο όμως που "κανονικα" δεν δικαιολογεί την ηπιοτητα της.
    Και να πούμε ότι σε σχέση με άλλες χρονιές,ο καιρός φέτος κρατάει τα ελάχιστα απαιτούμενα τουλάχιστον στην Βόρεια Ελλάδα(δεν είχαμε ζέστες).
    Νιφάδες,ξεχάσαμε το σχήμα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Χρόνια πολλά σε όσους και όσες γιορτάζουν σήμερα. Χρόνια πολλά στους Αντωνηδες του μπλογκ. Υγεία και ευτυχία να έχετε πάνω απ όλα.
    Ξεροχείμωνο και τίποτα άλλο.
    Βοριάς που τ αρνάκια παγώνει.
    Καληνύχτα σε όλη την παρέα. Δημήτρης κεντρική Κορινθία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ευχαριστώ όλους σας για τις ευχές σας, ένεκα της ονομαστικής εορτής μου(μας).
    Ιδιαίτερες ευχαριστίες, στον κύριο καθηγητή Π.Α. που πάντα διανθίζει κάθε σχόλιο με χρήσιμες ιστορικές παραπομπές!
    Κρύωσε ο καιρός εδώ, και η φύση δείχνει "σημάδια" ότι ίσως μας κάνει τη χάρη ο λευκός επισκέπτης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή