Αναμφίβολα, ο πρόσφατος
χιονιάς (14-16/2/2021) ήταν ένας μεγάλος χιονιάς για την Αττική και ορισμένες άλλες
περιοχές της χώρας. Παρατηρήθηκαν μεγάλα ύψη χιονόστρωσης (στο μπαλκόνι μου
είχα 20 με 25 εκατοστά χιόνι) και από πλευράς επιπτώσεων, δυστυχώς, θρηνήσαμε
ανθρώπινα θύματα και πολλοί συνάνθρωποί μας υπέστησαν ζημιές. Όπως έγραψα και χθες, η
σύγκριση αυτού του χιονιά με τους χιονιάδες του παρελθόντος με βάση τα κατ’
εκτίμηση ύψη της χιονόστρωσης δεν μπορεί να θεωρηθεί επιστημονικά τεκμηριωμένη,
ακόμα κι αν πρόκειται για μια σχετικά περιορισμένη περιοχή, όπως είναι το
λεκανοπέδιο της Αττικής.
Αν θέλουμε να προσεγγίσουμε
το θέμα με πιο αντικειμενικό τρόπο, θα πρέπει να συγκρίνουμε την τελευταία ψυχρή
εισβολή με τις ψυχρές εισβολές του παρελθόντος που προκάλεσαν εφάμιλλου ύψους χιονοστρώσεις
και ανάλογες καταστροφές στην Ελλάδα και
ειδικότερα στην Αττική. Η σύγκριση των ψυχρών εισβολών μπορεί να γίνει με
αντικειμενικά κριτήρια, όπως είναι οι θερμοκρασίες στα 500 ή στα 850 hPa που δε επηρεάζονται από το έδαφος.
Κατά τη γνώμη μου, το «Α»
και το «Ω» μιας ψυχρής εισβολής που καθορίζει τόσο την έκταση και την ένταση
των χιονοπτώσεων όσο και τις επιπτώσεις της στους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά
είναι η έντασή της. Θα πει κάποιος ότι με χαμηλότερη θερμοκρασία στα 850 hPa
μπορεί
να πέσει περισσότερο χιόνι, όπως έγινε το χιονιά των τελευταίων ημερών σε πολλές
περιοχές της Αθήνας. Σύμφωνοι, αλλά όταν οι επιφανειακές θερμοκρασίες του αέρα
είναι αρνητικές, τα πάντα κοκαλώνουν και η χιονόστρωση φθάνει σε μεγάλο ύψος σε
πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αιφνιδιάζοντας πολίτες και Πολιτεία.
Στο χιονιά του 2002 από το χιόνι
και τον πάγο δεν μπόρεσα να πάω από την Κυψέλη στην ΕΜΥ (Ελληνικό). Στους χιονιάδες
του 2004 και του 2008 πήγα με χίλια ζόρια, περνώντας από το κέντρο της πόλης. Η
άσφαλτος ως το Ελληνικό ήταν αόρατη θαμμένη κάτω από στρώμα παγωμένου χιονιού. Με
αυτά και με όσα θα διαβάσετε παρακάτω μπορείτε να δείτε γιατί θεωρώ ότι ο
τελευταίος χιονιάς δεν κατάφερε να γκρεμίσει από το βάθρο κανέναν από τους τρεις
χιονιάδες της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, τουλάχιστον για την περιοχή
της Αθήνας. Αν κάποιοι αλλάξετε αμοιβαία τις θέσεις των χιονιάδων του 2002 και
του 2008 θα το αποδεχθώ.
2002:
Στις
4 Ιανουαρίου 2002 εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην Εθνική Οδό Αθηνών –
Λαμίας και πολλοί Αθηναίοι οδηγοί δεινοπάθησαν στους δρόμους της πόλης. Το ύψος
του χιονιού που έπεσε το διήμερο 4 και 5 Ιανουαρίου κυμάνθηκε: στο κέντρο της
Αθήνας και τα νότια προάστια από 15 ως 20 εκατοστά, στην Κυψέλη από 20 ως 25
εκατοστά, στα βόρεια προάστια έφθασε τα 50 εκατοστά και στα ορεινότερα από αυτά
το ένα μέτρο. Η 6η Ιανουαρίου ήταν, ως τότε, η πιο ψυχρή μέρα των
τελευταίων 50 χρόνων στην Αθήνα με μέγιστη τιμή στη Ν. Φιλαδέλφεια μόλις 0,3
βαθμούς. Κάηκαν από τον παγετό ιβίσκοι και μπέντζαμιν στα μπαλκόνια. Στα 850 hPa η θερμοκρασία έπεσε στους -11 βαθμούς.
2004
Ο
χιονιάς του διημέρου 12 και 13 Φεβρουαρίου 2004 κατέχει τα παρακάτω δύο ρεκόρ:
(α) το ρεκόρ της έντασης των χιονοπτώσεων στις περισσότερες περιοχές της
Αττικοβοιωτίας, των Κυκλάδων και της Κρήτης και (β) το ρεκόρ των χαμηλότερων θερμοκρασιών.
Είναι εξαιρετικά ακραίο το γεγονός ότι σε πολύ λίγο χρόνο το χιόνι στη Μαλακάσα
είχε φθάσει το ένα μέτρο και ότι εκείνη την αξέχαστη Τσικνοπέμπτη (12η
Φεβρουαρίου) άνθρωποι είχαν αποκλειστεί σε ταβέρνες ακόμα και στα πεδινά της
Αττικής. Παράλληλα, ποτέ άλλοτε στην ιστορία της Αθήνας (Ν. Φιλαδέλφεια) η
μέγιστη θερμοκρασία δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τους -1,8 βαθμούς (13 Φεβρουαρίου).
Εξαιρετικά σπάνιες ήταν και οι θερμοκρασίες των μείον 42 και μείον 14 βαθμών
που είχαν σημειωθεί εκείνη την ημέρα στις στάθμες των 500 και 850 hPa αντίστοιχα. Αναφορικά με τα ύψη χιονιού που
παρατηρήθηκαν σε εκείνον το χιονιά, είχαμε: στα δυτικά και νότια προάστια καθώς
και στο κέντρο της Αθήνας 10 με 15 εκατοστά, στην κυψέλη 15 με 20 εκατοστά,
στην Αγία Παρασκευή 30 εκατοστά και στη Ραφήνα 50 εκατοστά. Οι πολύ χαμηλές
ελάχιστες τιμές της θερμοκρασίας της 14ης Φεβρουαρίου (Ν.
Φιλαδέλφεια -5,4 βαθμοί, Άργος -8 βαθμοί κ.λπ.) προκάλεσαν τρομερές καταστροφές
στη γεωργία. Από τον παγετό κάηκαν, σχεδόν στο σύνολό τους, τα φυτά στα
μπαλκόνια της Αθήνας και τα εσπεριδοειδή όχι μόνο στην Αργολίδα, αλλά και τη
Λακωνία.
2008
Αν ο
χιονιάς του 2004 κατέχει το ρεκόρ της έντασης των χιονοπτώσεων στις ανατολικές
και βόρειες περιοχές της Αττικής, ο χιονιάς του τριημέρου 16-18 (Σάββατο - Δευτέρα)
Φεβρουαρίου 2008 κατέχει το ρεκόρ της έντασης των χιονοπτώσεων στις δυτικές και
νότιες περιοχές του νομού (20-30 εκατοστά). Στο κέντρο της Αθήνας η χιονόστρωση
είχε φθάσει τα 25 εκατοστά. Στα 850 hPa η
θερμοκρασία έπεσε στους -12 βαθμούς.
Καλό απόγευμα, φίλοι μου
Ανεπανάληπτος καθηγητής κ. Ζιακόπουλος!
ΑπάντησηΔιαγραφήκύριε Ζιακόπουλε εισάγατε δύο κριτήρια (θερμόκρασία-σύνολο Αττικής),ενώ στον πίνακα και στο ερώτημα ηταν διάρκεια-υψος χιονιού-ένταση-Αθήνα.Με αυτό το σκεπτικό ας εισάγω και εγώ ένα νέο δλδ σε ποιόν χειμώνα είναι ενταγμένη η κάθε κακοκαιρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αυτό το κριτήριο συμφωνώ ότι πλέον εμβληματική ειναι αυτήν του 2004 όπου τις αλλέπαλληλες ισχυρές ψυχρές εισβολές η αθηήνα τις έχανε λόγω του βορειοδυτικού .Το 2002 και αυτό ειναι ενταγμένο σε έναν "συνεπή" χειμώνα που μας πρόδωσε μέσα Ιανουαρίου.Το 2008 έιναι απλά μια φωτοφολίδα.Το 2021 το θεωρώ όμως ίδιο επικό καθώς αφορά Φενρουάριο και συνθήκες για κάτι ιστορικό ηταν δυσμενείς(Ηλιοφάνεια κλπ)
Θέλω την πέτρα ξανά και την αντίστροφη μέτρηση για να πάρουμε το αίμα μας πίσω οι σαλονικέις.
Και μην ξεχνιόμαστε το επίκαιρα και χρηστικά!!
και πως καταλαβαίνουμε έγκαιρα τον σχηματισμό χαμηλού στο Αιγαίο η στο Ιόνιο !
Αυτά τα.... λίγα "θωμάς"
Ακόμα και εκτός βάθρου, θα τον θυμόμαστε σίγουρα. Ήταν μια πολλή ευχάριστη νότα εν μέσω κλιματικής αλλαγής και καιρικής μονοτονιάς. Ας συνέβαινε αυτό το φαινόμενο μια φορά το χρόνο κι ας έλειπαν οι άλλοι ιστορικοί χιονιάδες. Ευχαριστούμε και εσάς και το Αιγαίο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα κύριε Ζιακόπουλε το οτι το 2002 δεν μπορέσατε να πάτε στο Ελληνικό λόγω κατάστασης δρόμου δεν φταίει το χιόνι αλλά ο μη αποχιονισμός.Τώρα οι κεντρικοί δρόμοι ήταν καθαροί
ΑπάντησηΔιαγραφήΉμουν νιος και γέρασα σε τούτο τον τόπο, φίλε μου. Ξέρω τι λέω!
ΔιαγραφήΗσασταν νιος και γερασατε αλλα τοτε ηταν αδιαβατος και τωρα δεν ηταν
ΔιαγραφήΤο ότι έκλεισε (για ακόμα μια φορά..) η Εθνική οδός δηλαδή, είναι κάτι ασήμαντο..
ΔιαγραφήΚανεις δεν αποχιονισε την λεωφορο Βουλιαγμενης η την Βασιλισσης Αμαλιας! "καθαρισαν" μονες τους με την ανοδο της Τ οριακα πανω απο το 0 αργα το πρωι!
ΔιαγραφήΗ εθνική έκλεισε με απόφαση προληπτικά για αποφυγή εγκλωβισμών.Ο δρόμος ήταν πεντακάθαρος
ΔιαγραφήΚαλησπερα απο την παγωμενη Μυτιληνη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστουμε κυριε Δημητρη!! Οντως.. Τους ιστορικους χιονιαδες της δεκαετιας του 2000 τους εζησα κ'γω στην Ανω Κυψελη στην (Παρνηθος) Και μπορω να πω πως στο Γαλατσι στην Λ.Βεΐκου ειχε φτασει κοντα μισο μετρο.. (Νομιζω του 2004 και 2008 αν θυμαμαι καλα..) ΥΓ.Δεν ηξερα οτι ειμαστε και γειτονες..
Τα θερμά συγχαρητήρια Δάσκαλε!Σας παρακολουθώ πολλά χρόνια αλλά δεν έχω στείλει ποτέ! Ο τρόπος που προσεγγισατε και αναλυσατε την κακοκαιρία 14 μέρες πριν, είναι για σεμινάριο μετεωρολογιας!!Έχετε αφήσει τεράστιο έργο στην Επιστήμη! Σας εύχομαι να είστε καλά να μας μορφωνετε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον τωρινό δεν έχω άποψη λόγω μετοίκησης.Έχοντας όμως αντιμετωπίσει και τους τρεις προηγουμενους μεγάλους χιονιάδες, ως εργαζόμενος σε υποδομή της Ανατολικής Αττικής που επηρεάζεται η λειτουργία της από την χιονόπτωση, θα συμφωνήσω με την σειρά του Δασκάλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστος/Θεσσαλονίκη(300μ)
NW Pindos
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά συγχαρητήρια! Πάλι μέσα σε όλα οι προβλέψεις σας Δάσκαλε και σωστή και η παραπάνω τελική εκτίμηση! Επίσης, είχαμε τονίσει και παλαιότερα ότι σε ακραίες συνθήκες, λαμβανομένων υπόψη και των υπαρχόντων μέσων αποχιονισμού, ενδεχομένως και στην Ε.Ο., θα πρέπει να διακόπτεται η κυκλοφορία, και καλώς, κατά τη γνώμη μου, διεκόπη. Περαιτέρω, όταν θα σας είναι εύκολο θα ήθελα να ρωτήσω αν θα μπορούσατε να προβείτε σε μια επιστημονική ανάλυση για το ζήτημα του Σιβηρικού αντικυκλώνα και αν έχει επηρεάσει τον καιρό στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και αυτό διότι υπάρχουν δημοσιευμένες μελέτες (και στο διαδίκτυο) σύμφωνα με τις οποίες η μετατόπιση του (ή εξασθένηση του, δεν γνωρίζω τον ακριβή όρο) ευθύνεται, μεταξύ άλλων, για το γεγονός ότι δεν έχουμε κακοκαιρίες διαρκείας στη χώρα όπως παλαιότερα αλλά κακοκαιρίες «φωτοβολίδες», αλλά συγχρόνως και επεισόδια ανόδου της θερμοκρασίας σε μη φυσιολογικά για χειμώνα επίπεδα. Νομίζω είναι ένα ενδιαφέρον θέμα. Σας ευχαριστώ!
Όπως σχολίασα και χθες, στην Κρήτη η τωρινή κακοκαιρία δεν ήταν κάτι εξαιρετικό. Να προσθέσω και εγώ ότι στη χιονιά του 2004, που ήταν η εντονότερη σε χιονόπτωση από το 1956, ξεράθηκαν και στην Κρήτη (εσωτερικό του νησιού) μεγάλα δένδρα, όπως αρωκάριες, ενώ έσπασαν σωλήνες νερού, κάτι όμως που συνέβη και σε άλλες κακοκαιρίες, λιγότερο γνωστές (όπως 28-2-2012). Επαναλαμβάνω ότι η τωρινή χιονιά ήταν δυσάρεστη έκπληξη επειδή η ένταση στην Αττική δεν ακολουθήθηκε από ίσης βαρύτητας φαινόμενα στην Κρήτη, άσχετα με τη σύγκρισή τους με χιονιές του παρελθόντος. Αυτό για μένα είναι ανεξήγητο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι η Κρήτη ξέμεινε από κατάλληλες για χιόνι (χαμηλές) θερμοκρασίες, Γιώργο.
ΔιαγραφήΠροφανώς μιλάτε για πεδινό χιόνι, καθώς η Κρήτη κατέγραψε τα μεγαλύτερα ύψη υετού πανελλαδικά κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κακοκαιρίας (πάνω από 140mm). Επίσης μέχρι τα μεσάνυχτα της Τρίτης ο χιονομετρικός σταθμός του Ψηλορείτη (1.440μ) μετρούσε 92cm νέου χιονιού (προστέθηκαν επιπλέον cm μέχρι το πρωί της Τετάρτης). Γενικά για την Κρήτη ήταν μία κανονική χειμερινή κακοκαιρία με τα χιόνια της, τα 10b της, τις βροχές της, τις χιονοκαταιγίδες και χαλαζοκαταιγίδες της...Για παραθαλάσια χιόνια οριακά δεν μπήκε ένα -9 -10 στα 850hpa (βέβαια με τέτοιον άνεμο τι θα έκανε άραγε?) Πολύ παραγωγική κακοκαιρία με τα βουνά του νησιού να συγκεντρώνουν ίσως τις μεγαλύτερες ποσότητες χιονιού πανελλαδικά και πάμε γι άλλα...
ΔιαγραφήΝαι, μιλώ για πεδινό χιόνι. Όμως, ο Γιώργος Στυλιανάκης, αν καταλαβαίνω σωστά, αναφέρεται στην αναντιστοιχία μεταξύ Αττικής και Κρήτης στην εκδήλωση έντονων φαινομένων, η οποία συνήθως δεν παρατηρείται. Νομίζω ότι στην προκειμένη περίπτωση αυτή η αναντιστοιχία οφείλεται στο γεγονός ότι η βασική διαταραχή δεν κινήθηκε κατ' ευθείαν από το βορρά προς το νότο.
ΔιαγραφήΚύριε Δημήτρη ,σαν κατοικος της Κυψέλης κ εγώ,μια παρτατηρηση να κάνω μόνο.Το χιονι που έπεσε χτες ,μια θα λεγα "θεικη" προνοια,το έσπασε σε κύματα,και άφησε ενα γεμάτο 8 ωρο χοντρικα ,για το φως της ημέρας.Αν αυτό δεν ειχε συμβει,το 2002 απο αποψη ποσοστητας αποψε θα εκλαιγε την πτωση του απο τ βάθρο της νικητήριας τριάδας.Α το χιονι που ξεκκινησε στις 5.30 τα χραματα ξεκινουσε τη νυχτα,θα μιλαγαμε μ αλλους ορους τωρα.Ολοι οι δρομοι της πολης σημερα ειναι γεματοι σπασμενα κλαδια ,στο .αλσος ειναι πεσμενα ακομα και καποια δεντρα,ειοδα εικονες στο μπαλκόνι μου που δε τις ειδα το 2002.Παρ ολα αυτα ,πραγματι1 Εικοσι ποντους μετρησα το 2002,μολις 15 τωρα.Κατα αποψη μου,αυτη η θεια προνοια",μαλάκωσε τις εντυπωσεις και άμβλυνε τα κριτήρια.Οσο αφορα το 04 κ το 08 ειναι ξεχωριστεες κατηγορίς χιονιου,ΔΕΝ θα πρεπε να λαμβάνουν μερος σε κανενα διαγωνσιμό.Η Αθηνα ,και εννοω τον αστικο της ιστό,δεν βλεπει ευκολα"παγο".οπως δε βελεπει χιονοθύελες αλπικου τύπου με -5.Ο αστικος ιστος βλεπει "σουπα΄απο χιονι και γρηγορο λιώσιμο.Αυτα .ΣΑς ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως να λέμε το ίδιο πράγμα με αλλα λόγια, Γιώργη. Η διαφορά μεταξύ μέρας και νύχτας παραπέμπει σε θετικές και αρνητικές θερμοκρασίες. Παρατηρούσα με πόση δυσκολία αυξανόταν το ύψος της χιονόστρωσης στο μπαλκόνι και το δρόμο χθες το μεσημέρι όταν χιόνιζε εξαιρετικά πολύ. Αν ήταν η θερμοκρασία αρνητική, ίσως να φθάναμε το μισό μέτρο! Όμως, αν η θερμοκρασία ήταν αρνητική, όλη η δομή της ατμόσφαιρας θα ήταν διαφορετική και τότε μπορεί το χιόνι να ήταν λιγότερο.
ΔιαγραφήΝα το πω και κάτι που υπαινίχτηκα στο άρθρο μου για άλλους φίλους που έκαναν σχετικά σχόλια. Στις 5 Ιανουαρίου 2002 είχα παρκάρει το αυτοκίνητο στη σχετικά κατηφορική οδό Δοϊράνης. Το χιόνι ίσως να ήταν όσο ήταν χθες το πρωί. Τότε δεν ρίσκαρα να βγάλω το αυτοκίνητο λόγω πάγου. Χθες ίσως να το έκανα.
Διάβαζε "Να πω" και όχι "Να το πω".
ΔιαγραφήΑν λάβουμε υπ όψιν οτι είσασταν 19 χρόνια νεότερος και δεν το τολμήσετε τοτε σιγουρα ηταν πιο δυνατός ο χιονιας του 2002.
ΔιαγραφήΈγραψες, φίλε!
Διαγραφή---Αυτο που με "εξίταρε" ιδιαίτερα σαυτό το καιρικό επεισόδιο ήταν η σταδιακή και προοδευτική αποκάλυψη ενός τελικού.....ευτυχούς γεγονότος,αρχής γενομένης από το εξαιρετικής εμπνεύσεως εκείνο οδόσημο.Πέραν όλων των άλλων,άριστη και η τεχνική του......streep tease!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή---Για φέτος ΄τέτοιος χιονιάς νομίζω ότι φτάνει.Ας έρθουν κάποιες ψυχρές καταβάσεις,αλλα με χιόνια στα ορεινά .Εμείς εδώ ευτυχώς ζημιές δεν είχαμε,αλλά έχουμε μείνει πολύ πίσω στίς βροχές.Διαβάζοντας και τον Φώτη,νομίζω ότι ο Φλεβάρης λήγει με 22mm μόνο υετού.-------Π.Α.
Φίλε μού Πέτρο για μένα ότι σοβαρό ήταν να δώσει αυτός ο χειμώνας το έδωσε.
ΔιαγραφήΠολλά νερά στα δυτικά,πολλά χιόνια στην Πίνδο, δύο ψυχρές εισβολές σύνολο το Γενάρη κ μία ισχυρή τον Φλεβάρη με πανελλαδικό χιονιά κ στο τέλος προσήνεμο.
Μέτρια πράγματα δλδ αλλά σίγουρα πολύ καλύτερα από πέρσι.
Μέχρι το τέλος του μήνα ότι κ να κάνει θα είναι ψίχουλα, με μία μέτρια πιθανή ξερή ψυχρή εισβολή προς τα τέλη του μήνα κ πάλι.
Ο Μάρτιος για μένα το μόνο που θα μπορεί να κάνει είναι να μας φέρνει διαλείμματα κάποιων ψυχρών εισβολών κ κυρίως βροχές με δυτική κυκλοφορία.
Μάρτιους παλιούς κ ειδικά σαν του 87 θα πρέπει να τούς ξεχάσουμε.
Προς θεού δε λέω ότι η άνοιξη θα έρθει από τώρα καλπάζουσα.
Και ο Μάρτης κ ο Απρίλης θα έχουν κ άστατο κ ψυχρό καιρό, όπως με το καλοκαίρι πού τραβάει πάντα πίσω έτσι κ ο γέρο-χειμώνας θα προσπαθεί με απέλπιδες προσπάθειες να κρατηθεί στη ζωή έστω κ με μηχανική υποστήριξη.
Όμως το θέμα είναι ένα, ότι η ψαλίδα κλείνει σημαντικά κ όλα τα μοντέλα δε δείχνουν τίποτα σοβαρό για το επόμενο διάστημα σε αντίθεση με ότι έδειχναν μέρες πριν.
Ο αληθινός χειμώνας έγραψε το κύκνειο άσμα τού τις τελευταίες ημέρες.
Από εδώ κ μπρος ότι κ να κάνει θα είναι πολύ πρόσκαιρο κ μόνο για καμιά ζημιά.
Ώρα λοιπόν κ εγώ μετά από πολύ καιρό με πάρα πολλές ώρες διάβασμα να επικεντρωθώ κ σε άλλες δουλειές που έχω αφήσει πίσω.
Όταν κ αν δω κάτι σημαντικό εδώ θα είμαστε.
Υ. Γ. Θέλω στον ελεύθερο χρόνο μου να μελετήσω μιάς κ το κατέβασα,"το εγχειρίδιο τού μετεωρολόγου προγνώστη" τού Δημήτρη Ζιακόπουλου κ της Παρασκευής Φραγκούλη.
Νομίζω οτι τα αντικειμενικά νούμερα των 500, 850 μάλλον αδικούν τον χιονιά του 2021.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πρέπει να βάλουμε ίσως και την παράμετρο του συνολικού υετού και τις ραγδαιότητας. Για να μην παραβλέψουμε το μάτι , που χορτάστε πυκνή χιονόπτωση με ένταση πολύ σπάνια για λεκανοπέδιο. :)
Υπήρχαν ψυχρές εισβολές με καλύτερα 500, 850 και τον χειμώνα του 2011/2012 και το 2014/2015 και το 2016/2017 όμως δεν είχαν την χθεσινή διάταξη που ήταν συστημένη για Αθήνα.
Με αγάπη και απέραντο σεβασμό
Όντως, σε αποδοτικότητα ήταν το πιο "φιλότιμο" ψυχρό κύμα των τελευταίων δεκαετιών συγκριτικά με τις θερμοκρασίες ανώτερης ατμόσφαιρας που επικράτησαν. Ήταν τόσο εξαιρετικά χιονοβόλο και σε πολλές περιοχές και υψόμετρα έδωσε εξωφρενικά ύψη χιονιού. Και φυσικά μια ονειρεμένη διάταξη για την Αθήνα, που επιτέλους απόλαυσε αληθινό χιονιά μετά από 13 χρόνια.
ΔιαγραφήΑπό πλευράς ψύχους και ζημιών στη βλάστηση της Αττικής πρώτος έρχεται ο Φλεβάρης του 2004 και ακολουθεί ο Φλεβάρης του 1983. Και στις δύο περιπτώσεις επικράτησε ολικός παγετός σε όλο τον ηπειρωτικό κορμό της Αττικής εκτός από τα παράλια. Οι συνεχόμενες ώρες υπό το μηδέν ήταν πάνω από 30 και υπήρξε σοβαρή βλάβη, ακόμη και απώλειες στα εσπεριδοειδή. Η πιο ευαίσθητη υποτροπική βλάστηση (καλλωπιστικά) καταστράφηκε ολοσχερώς. Ο ολικός παγετός επισκέπτεται την Αθήνα κατά μέσο όρο σε μόνο μία ημέρα κάθε 20 έτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπλέον, το 1983 και το 2004 λόγω του ολικού παγετού οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια και οι αυλές είχαν κοκκαλώσει και είχαν μετατραπεί σε παγοδρομικές πίστες, με αποτέλεσμα να έιναι πολύ επικίνδυνες οι μετακινήσεις. Το 1983 ευνόησε περισσότερο την Ανατολική Αττική από το κέντρο της Αθήνας ως προς το ύψος χιονόστρωσης.
ΔιαγραφήΣε ένα χιονιά που μου έχει μείνει αξέχαστος, αλλά δε θυμάμαι πότε ακριβώς ήταν (μεταξύ 1981 και 1983 πάντως, ήμουν έφηβος τότε), επισκεφθήκαμε με τον αδερφό μου ένα φίλο μας. Όταν μπήκαμε σπίτι του το έδαφος δεν ήταν καν βρεγμένο. Μετά από περίπου 2 ώρες, βγαίνουμε και βλέπουμε 10 εκατοστά στρωμένο χιόνι! Μείναμε έκθαμβοι, ήταν απίστευτο!
Η απουσία αξιόλογης χιονόστρωσης στην Κρήτη ήταν ιδιαίτερα παράξενη, τη στιγμή που υπήρξε χιονόστρωση ακόμη και στο βορειότερο τμήμα της Λιβύης, πάνω από την πόλη Bayda, σε υψόμετρο περίπου 700μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια απουσία αξιόλογης χιονόστρωσης??? Τεράστιες ποσότητες χιονιού έπεσαν. Έκλεισαν δρόμοι κτλ κτλ στα 1400μ μπήκαν 92cm χιονιού σε 24 ώρες...
ΔιαγραφήΣτην Κρήτη από Κυριακή βράδυ ξεκίνησαν οι χιονοπτώσεις μέχρι σήμερα το πρωί. Απουσία αξιόλογης χιονόστρωσης δεν μπορεί να λέγεται το μη στρώσιμο στα παραθαλάσσια...Απο τα 400μ ξεκινούν τα ''σοβαρά'' χιόνια στο νησί. Υπάρχουν περιοχές πραγματικά θαμμένες... Φυσιολογικά για το χειμώνα πράγματα βέβαια.
ΔιαγραφήΈχετε δίκιο, δεν είχα δει τα τεράστια ύψη στο εσωτερικό.
ΔιαγραφήΩραιότατη και πραγματικά τεκμηριωμένη απάντηση από τον κ. Ζιακοπουλο. Αναφέρατε την οδό Δοϊράνης και σήμερα μηνυματιστηκα με φίλη που μένει στα "ψηλα" της (κοντά στη Δεξαμενή για όσους ξέρουν). Δεν τόλμησε πάντως να πάει στη δουλειά της ούτε σήμερα, ούτε φυσικά χθες, γιατί το αυτοκίνητο της θα σπινιαρε στην επικλινη κατηφόρα- πίστα πατινάζ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα κύριε Ζιακοπουλε,και σε όλη την παρέα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ στην κεντροανατολική Κορινθία δεν είχαμε αξιόλογη χιονόπτωση.Πολυ αέρας και ξεροκρυο.Η θερμοκρασία κατέβηκε στους -4 βαθμούς περίπου.Σε υψόμετρο 850 μέτρα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Έχει απόλυτο δίκιο ο κ. Ζιακοπουλος σχετικά με την Κρήτη. Τελικά η Κρήτη ξέμεινε από χαμηλές θερμοκρασίες. Βρίσκομαι στην περιοχή της Βιάννου σε υψόμετρο 550 μ. Η χιονοστρωση 10-15 εκατοστά δεν ήταν ανάλογη της αναμενόμενης όπως σε προηγούμενες περιπτώσεις. Αν και δεν μετρησα τη θερμοκρασια εδαφους το εγονός ότι το χιόνι επεφτε από την αρχη κυρίως Όχι με τη μορφή νιφάδας αλλά με τη μορφή μικρής μπίλιας ήταν ένδειξη ότι δεν υπήρχε η κατάλληλη θερμοκρασία στην ατμοσφαιρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήNW Pindos
ΔιαγραφήΤο σύστημα αυτό ήταν συστημένο για Εύβοια - Αττική. Η κατάσταση ξεκίνησε με Β (που δεν ευνοούσε σε πρώτη φάση) και σε δεύτερη φάση μπήκε δυναμικός ΒΑ. Όταν λέω ΒΑ εννοώ ΒΑ καρφί από Μαύρη Θάλασσα μεριά, που εμπλουτίζεται ακόμη περισσότερο και ενισχύεται στο Αιγαίο και δημιουργεί σωστές θερμοκρασίες σε όλα τα ύψη της ατμόσφαιρας (αυτός ειδικά ο άνεμος φέρνει χιόνι στην Αττική). Οι άνεμοι αυτοί ενώ π.χ. σε Έβρο - Ορεστιάδα μπορούν εύκολα να δώσουν χιόνι, για να δώσουν χιόνι στην Αττική πρέπει να έχουν ενισχυμένη δυναμική. Για να το πω πιο σχηματικά εάν πρέπει να τρέξεις με 200χλμ/ώρα σε ένα αυτοκινητόδρομο χρειάζεσαι αυτοκίνητο με 180 τουλάχιστον ίππους και τελική 260χλμ/ώρα. Αυτό το όχημα σε έκδοση ΒΑ χρειάζεται και η Αττική για να χιονισθεί ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Όμως από όσο παρακολουθώ τον καιρό (σε όλη τη χώρα) ενώ το χειμώνα οι ΒΑ είναι σύνηθες φαινόμενο ωστόσο δεν επικρατούν συχνά ΒΑ με την παραπάνω ιπποδύναμη. Περίπτωση, δε, να χιονισθεί το λεκανοπέδιο με σύστημα από δυτικά και σύγκλιση με βοριάδες το θεωρώ σπάνιο έως ανύπαρκτο σαν ενδεχόμενο διότι σε μία τέτοια περίπτωση το πιθανότερο είναι ο υετός ο πολύς να πέσει σε μορφή βροχής και με την πτώση της θερμοκρασίας να έχει εξαφανισθεί. Αυτή η συνιστώσα μόνο στα ορεινά του νομού (Πάρνηθα κλπ.) μπορεί να δώσει χιόνι. Το μεγάλο ερώτημα (στο χιόνι) είναι η Θεσσαλονίκη, η οποία πάντως παλαιότερα χιονιζόταν κάθε χρόνο (σχεδόν).
Στο Ηράκλειο η ραδιοβόληση της 16 Φεβρουαρίου έδειξε -34,5 στα 500mb και -5,1 στα 850. Η δεύτερη τιμή δικαιολογεί τα μη αξιόλογα φαινόμενα στα πεδινά παραθαλάσσια τμήματα του νησιού και η πρώτη τις πολύ υψηλές χιονοστρώσεις στα μεγάλα υψόμετρα.
ΔιαγραφήNW Pindos
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέγιστη στα 850hpa την ερχόμενη Τρίτη 9 βαθμοί και ελάχιστη 3. Αυτά είναι τα άσχημα - περίεργα και συνέβη επανειλημμένα φέτος.
Έχω παρατηρήσει ότι μετά από σφοδρό κύμα κακοκαιρίας μπαίνει με τα μπουνια η άνοιξη. Θυμηθείτε το 2002, 4 και 8 (εξαίρεση το 2006). Επίσης, την Παρασκευή που τα μοντέλα έδειχναν φιάσκο, έδειχναν παραλληλα έπη για το προσεχές διάστημα. Τώρα, μετά το πραγματικο έπος, τα μάζεψαν όλα με συνοπτικές διαδικασίες.
ΔιαγραφήΥΓ. Σε ο, τι αφορά την κατάταξη των αθηναϊκών χιονιαδων, δε θα συμφωνήσουμε ποτε. Γιατί καλά τα αντικειμενικά κριτήρια αλλά στο τέλος της ημέρας μετράμε τα εκατοστά. Και ο κάτοικος του Χαϊδαρίου μέτρησε το μέγιστο το 2008, ο Ραφηνιωτης το 2004, εγώ το 2002 και τώρα, αλλά και το 2006 θεωρώ έπος που στο μισό λεκανοπέδιο δε χιόνισε καν. Σε καταστροφές παντως το 2021 παιρνει το χρυσό δια περιπατου (btw είμαι χωρίς ρευμα ακόμη).
Τον ιστορικο χιονια του 2006 για την Αθηνα γιατι τον εχετε απεξω?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χθεσινό πίνακα δεν τον είδατε;
Διαγραφήκύριε Ζιακόπουλε η ΕΜΥ μάλλον του δωσε την πρωτιά!http://www.hnms.gr/emy/el/meteorology/meteorological_news?name=170221 και εγώ το πιστεύω αυτό."θωμάς"
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θέλεις να σου πω εγώ;
ΔιαγραφήΚαλησπέρα, συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Ζιακοπουλο. Αν με τη Μήδεια είχαμε 1-2 βαθμούς χαμηλότερα τότε όλα θα ήταν διαφορετικά. Αλλά με αν δεν γίνεται δουλειά. Κέντρο κ νοτιότερα χιόνιζε φοβερά μέσα στη μέρα αλλά παράλληλα το υπάρχον χιόνι ψιλοελιωνε. Κ σίγουρα για τα δυτικά προάστια το 2008 ήταν το πιο δυνατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ζήτησα απάντηση κύριε ζιακόπουλε απλα παραθέτω μια άλλη προσέγγιση που προφανώς αφορά το κέντρο της αθήνας και είναι πραγματικά ωραίο η ΕΜΥ να κανεί συγκριτική εξέταση και να παραθέτει στοχεία.Ετσι και αλλιώς η δικιά σας προσέγγιση είχε άλλες μεταβλητές και μεγαλυτερο γεωγραφικό χώρο... "θωμάς"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην πέφτουμε σε πολιτικές παγίδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτην την μεταβλητή δεν την σκέφτηκα κύριε Ματζαβινο...ίσως αφαιρετικά να είχε αυτόν τον σκοπό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα,όσον αφορά Ευβοια-Παραλιακα(Χαλκίδα) συμφωνώ με τον πίνακα Κ.Ζιακοπουλου.2002 και 2004 μύθοι,κυριολεκτικά μισό μέτρο μετά 2008 και 2006.Τωρα για την απερχόμενη για την περιοχή μου είδαμε 5-10 πόντους στο πρώτο κύμα(ξημερώματα Δευτέρας) στο δε δεύτερο(ξημέρωμα Τρίτης)πυκνή χιονόπτωση αλλά δεν το κολλαγε κατω.Πιστευω στο δεύτερο κύμα όλες οι συγκλισεις ευνόησαν αφάνταστα Αττικό λεκανοπεδιο.Κ.Ζιακοπουλε είχατε αναφέρει σε παλιότερο άρθρο ότι σας ζώνουν τα φίδια για ότι βλέπατε για Μάρτιο(όψιμο χειμώνα)/ακόμα ισχύει η άποψη σας?Καλό βράδυ από Χαλκίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι μικρός το 2002 και ειδικά το 2004 που μου ελεγε ο πατέρας μου οτι έρχεται σιβηρικό ψύχος. Τι κακο μας βρήκε τότε.....τα ειχε καψει τα περισσότερα δέντρα στον κήπο μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια Ροδιά η οποία είχε γίνει σαν αριστούργημα έργου τέχνης από τον πάγο που είχε καλυφθεί ολόκληρη, και έβλεπα όλα τα κλαριά της σαν να ήταν μέσα σε γυαλί. Όταν πέρασε τότε το ψύχος τα δέντρα λίγο κόντρα έκανες στα κλαριά τους και έσπαγαν με το παραμικρό. Καταστροφή. Η μνήμη μου σαν λάτρης και η αγάπη μου για τον καιρό κρατάει ιστορικό. Το podium και η κατανομή είναι έτσι όπως τα έβαλε ο δάσκαλος. Καλησπέρα σε όλους και στον κύριο ζιακόπουλο. Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦραγκίσκο μου, είναι δυνατόν οι χθεσινές θερμοκρασίες -34 στα 500 hPa και -9 στα 850 hPa να έχουν τις ίδιες επιπτώσεις με τις θερμοκρασίες των -42 και -14 βαθμών αντίστοιχα; Ακόμα και μία διαφορά 2 βαθμών μπορεί να κάνει τη... διαφορά! Τι στο καλό, μόνο εμείς το βλέπουμε αυτό;
ΔιαγραφήΘερμοκρασίες 16-2-2021/00:00 UTC
ΔιαγραφήΔασκαλε κατω απο -30 στα 500 ηταν η Αττικη απ' οτι ειδα...
ΔιαγραφήΔάσκαλε τα σέβη μου και Ορθά τα λέτε. Αντικειμενικά το 2004 ήταν κάτι πολύ ισχυρό. Αφού με τον πατέρα μου που τα λέμε και συγκρίναμε το τότε με το τώρα, καμία σχέση. Το 2004 μακράν πιο δυνατό και ισχυρό. Το θυμάμαι πολύ καλά! Καλημέρα Δάσκαλε. Καλημέρα σε όλους! Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα στην μετεοπαρεα. Νομίζω ότι η σειρά του δασκάλου είναι η ποιο αντιπροσωπευτική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 2002 φαντάρος στην Κύμη όλη η πυροβολαρχια δεν είχε σταματήσει επί 1 εβδομάδα να ξεχιονιζει το χωριό. Ενώ το 2004 στα δυτικά της Αθήνας οι χιονοαστραπες καθώς και ο αγώνας μου να φτιάξω 2 σπασμένες απο τον παγετο βρύσες στο μπαλκόνι θα μου μείνουν αξέχαστες..
Σπύρος Τ.
Κύριε Ζιακοπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφή,
Με όλο το σεβασμό ,οι χιονιαδες κρίνονται πρώτα από το ύψος χιονόστρωσης και έπειτα από όλα τα άλλα. Επιπλέον , τα βόρεια προάστια ήταν θαμμένα και ήρθε η εμακ να απεγκλωβίσει τον κόσμο. Στο κέντρο της Αθήνας ,σύμφωνα με την ΕΜΥ ήταν το ισχυρότερο επεισόδιο χιονόστρωσης από το 1980 και μετά. Μπορεί χιοναδες όπως του 2002 και του 2008 να ήταν πιο "κρύοι",αλλά αυτό ακριβώς κάνει πιο ξεχωριστό αυτόν εδώ. Διότι με υψηλότερες θερμοκρασίες κατάφερε ανάλογο αποτέλεσμα. Το 2008 μόνο στα δυτικά προάστια είχε περισσότερο χιόνι από τη Μήδεια. Για τα βόρεια προάστια ζήσαμε τον 2ο μεγαλύτερο χιονια των τελευταίων 40 ετών μετά το 2002. Μπορείτε να μπείτε στις ομάδες,ξέρω ότι μας παρακολουθείτε σιωπηλά,να δείτε όλα τα τεκμήρια. Για εμένα που έζησα και τους 5 ιστορικούς του 21ου αιώνα με πλήρη μνήμη ,αυτός εδώ είναι ο 2ος καλύτερος σε χιονόστρωση και ο 1ος καλύτερος σε ενταση. Η διάρκεια της παραμονής των ψυχρών μαζών και το πάγωμα του χιονιού έλειψαν ,αλλά ξερετε,και στα Γιάννενα βάζει 20 ποντους και τους παίρνει σε λίγες ώρες με νοτιά. Αυτό δε σημαίνει ότι δε χιόνισε. Η σύγκριση σας αδικεί ξεκάθαρα το φετινό έπος. Να είστε καλά.
Γιώργος Πολίτης .
Πάντως η λεγόμενη "Μήδεια" κατά τα φαινόμενα δεν ευνόησε πολύ τα Δυτικά προάστια για αξιόλογη και πολύωρη χιονόστρωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκεφθείτε, εγώ μένω στα 'σύνορα' Περιστερίου με Αιγάλεω. Ότι έριξε προχθές, δεν ξεπέρασε τα 6 με 7 εκατοστά. Έβγαλα μέτρο και το διαπίστωσα ο ίδιος έξω ακριβώς από το σπίτι μου. Κι εκτός των άλλων, εντός διώρου είχαν λιώσει τα πάντα. Οπότε για εμένα μόνο το 2008 παραμένει ιστορικό για το Περιστέρι και το Αιγάλεω Αττικής όπου κάναμε 2-3 μέρες για να βγούμε από τα σπίτια μας και τα σχολεία ήταν κλειστά για μια ολόκληρη εβδομάδα...
Λόγω της συννεφιας και εχθές και σήμερα το πρωί,γλυτώσαμε τον παγετό και μένει να δούμε ειδικά για τα ελαιόδεντρα εάν έχει κάνει ζημιά ο σφοδρός και παγωμένος αέρας πέραν από τα πολλά σπασίματα που προκάλεσε το "βαρύ" χιόνι,κάτι το οποίο βέβαια θα φανεί αρκετό καιρό αργότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ τόσο τον Ιπποκράτη όσο κσι τον Σταμάτη για τα καλα τους λόγια.Οσο για το ερωτημα του,νομίζω ότι έχω κάνει την εκτίμηση μου από νωρίς και δεν την αλλάζω,θα πω μόνο αυτο:Όταν αποφασίζεις ένα απόγευμα να κάνεις μια επίσκεψη σε οικογενειακό ή φιλικό σπίτι σίγουρα όταν μπεις μέσα θα πεις καλησπέρα.
Η πρόθεση σου είναι να καθησεις λίγη ώρα και μετά να φύγεις.
Ισως όμως να βρεις καλή την παρέα και συν ότι μπορεί να έχεις πέσει στην "κεντα" και να υπάρχουν καλά μεζεδάκια και ίσως ένα εκλεκτό ποτό,λίγο να σε παροτρύνουν να τους κάνεις την "χαρη" και να μην φύγεις γιατί σε θέλουν μιας που είσαι και του "τραγουδιου",Ε δεν θέλει και πολύ να "ενδωσεις" και έτσι η επίσκεψη σου να γίνει Αρμενικη που λέμε και να αργήσεις να πεις καληνύχτα.
Πολύ θέλει;νομίζω πως όχι,σε όλους εξάλλου έχει τύχει αυτό και όχι μια φορά.Αυτο μου λέει και η γυναίκα μου,πως γίνεται να "κολλάς" συνέχεια όταν βρεις καλή παρέα δεν το καταλαβαίνω.
Τι να της απαντήσω τώρα αφού έχω αδυναμία στις "καλες" παρεες;
Έτσι δεν μιλάω καθόλου...
Καλημέρα σε όλους σας.
Για το νησί μου πάντως, ακόμα και οι "παραγνωρισμένες" χιονιές της 8-9 Ιανουαρίου 2017 και εκείνη της 1/2 Ιανουαρίου 2019 έδωσαν περισσότερα χιόνια και σε πολύ χαμηλότερο υψόμετρο της τωρινής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Δασκαλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ ΕΜΥ πρόσθεσε στον πίνακα του παχους χιονοστρωσης στο κέντρο την φετινή με πάχος χιονοστρωσης στο κεντρο 20-25 εκ
Ηθελα να ρωτήσω οταν λέει κέντρο εχει ανα τα ετη καποιο κοινο γεωφραφικο σημείο αναφοράς και τρόπο( π.χ χιονοτραπεζα) που μετραει? Αν θεωρήσουμε παντως κέντρο το Σύνταγμα απο τις φωτογραφίες δε μου φανηκε 20 εκ. αλλά μπορεί να κανω λαθος.
Με εκτίμηση
Είμαι από το 2009 στο Γέρακα και 45 εκ σε υπηνεμα σημείο του κήπου δεν μέτρησα ποτέ. Αν ήταν βράδυ μάλλον θα ήταν διπλάσια. Επικος χιονιάς , ίσως και να ευνοήθηκαμε λόγω Ανατολικής οριοθέτησης , θα τον θυμόμαστε για πάντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κορυφαίος για τον Γέρακα και την Παλλήνη ήταν του 2004. Μιλάμε για χιονοστρώσεις άνω των 30 εκ.
ΔιαγραφήΣυμφωνώ ότι ο χιονιάς που μόλις πέρασε δεν καταφέρνει να εκτοπίσει κανέναν από τους προηγούμενους (πρόσφατους) από το βάθρο. Του 2004 ήταν ο φοβερότερος από άποψη ζημιών (τα σημάδια του φαίνονται ακόμα στο κορμό των λεμονόδεντρων μου) και καθώς ζω στα δυτικά της Αθήνας ο του 2008 έρχεται δεύτερος (λόγω ύψους χιονιού) ενώ την τρίτη θέση κατέχει ο χιονιάς του 2002.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα κάπου στα όρια του Δήμου Αθηναίων είχε 20-25 εκατοστά. Σίγουρα όμως όχι στο Σύνταγμα! Η σύγκριση του δασκάλου είναι η πιο ρεαλιστική. Όταν τα μισά χιλιοστά και παραπάνω από το κέντρο και νοτιότερα πέφτουν με θετική Τ, δεν μπορούμε να μιλάμε για τον ιστορικοτερο χιονιά του κέντρου! Σίγουρα σε περιοχές με λίγο παραπάνω υψόμετρο αυτό μπορεί να ισχύει όμως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατοι, είναι θεμιτό να γίνεται σύγκριση περί έντασης, σφοδρότητας ή πόσους πόντους έβαλε ο κάθε χιονιάς,για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι ή για τα αρχεία της ΕΜΥ και εμάς των καιροφιλων αλλά ως εκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο το νόημα των διαφωνιών περί εκατοστών, ή για το αν ήταν ιστορικός ή όχι και τελικά η τόση πολλή κουβέντα για να βρούμε πια είναι η νικήτρια χρόνια.
Η ουσία είναι να χαιρόμαστε αυτό το δώρο της φύσης και να το απολαμβάνουμε είτε είναι 5 είτε 45 εκατοστά, αλλά και να σκεφτόμαστε και αυτούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα από τον χιόνια.
Κύριε Ζιακόπουλε, παρακολουθώντας τον χιονιά της Αθήνας από... τη Φλώρινα, μία εικόνα που με εντυπωσίασε ήταν ο στροβιλισμός (δευτερεύον χαμηλό;) στο νότιο Ιόνιο την ώρα που χιόνιζε στην Αθήνα. Ως σύλληψη-σκέψη ότι θα χιονίζει στην Αθήνα με χαμηλό στο Ιόνιο, μάλλον είναι πολύ προχωρημένη και αν δεν το βλέπαμε δεν θα τολμούσαμε όχι να το πούμε, αλλά ίσως ούτε να το σκεφτούμε. Είναι να "σε θέλει" μερικές φορές! :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο καλό της υπόθεσης είναι ότι μας αποζημίωσε φέτος με τον ιστορικό χιονιά ειδικά στην Αττική το κακό είναι ότι μέχρι να το δούμε εξαφανίσθηκε σαν το μπαλόνι που σκάει είναι σπάνιο έως απίθανο να υπάρχει χιονοκαλυψη επι μέρες στο λεκανοπέδιο
ΑπάντησηΔιαγραφήβυρωνα περασαμε τα εκ του 4 του 8 και του 2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα μαζί σας κύριε Ζιακοπουλε. Μετρημένος όπως πάντα. Υπερβολές της ΕΜΥ σε ένα μεγάλο μεν χιόνια που δεν μπορεί όμως να συγκριθεί συνολικά με τους τρεις ακραίους(λόγω ψύχους) του 2000.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα! Είδατε που σας έλεγα ότι ο ιστορικός κεντροβόρειος χιονιάς πάντα καταλήγει σε ιστορικό Αττικό χιονιά... ;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστος