Οι χιονοκαταιγίδες, που
ορισμένοι αποκαλούν χειμωνιάτικες καταιγίδες, είναι ασυνήθιστο είδος
καταιγίδας (συμβαίνει μόνο λίγους μήνες του χρόνου) που αντί της βροχής συνοδεύεται
από χιόνι. Όμως, η ένταση της χιονόπτωσης από έναν (χιονο)σωρειτομελανία είναι μεγαλύτερη
από την ένταση της χιονόπτωσης που παράγεται από τα μελανοστρώματα ή τα παχιά υψιστρώματα.
Έχει παρατηρηθεί χιονόστρωση ακόμα και ύψους 15 εκατοστών στη διάρκεια της ζωής
μιας χιονοκαταιγίδας. Πάντως, θερμοδυναμικά, η χιονοκαταιγίδα δεν διαφέρει από τις
άλλες καταιγίδες, εκτός από το γεγονός ότι οι κορυφές των σωρειτομελανιών δεν φθάνουν σε μεγάλο ύψος. Κατά τα άλλα, η βροντή μιας χιονοκαταιγίδας δεν
ακούγεται από απόσταση μεγαλύτερη των 2 ή 3 χιλιομέτρων επειδή το χιόνι
απορροφά τον ήχο της και τη νύχτα ο κεραυνός εμφανίζεται πιο φωτεινός λόγω της
αντανάκλασης του φωτός από τις νιφάδες.
Αναφορικά με το τι μέλλει
γενέσθαι με τις επερχόμενες χιονοπτώσεις, οι τελευταίες εκτιμήσεις είναι οι παρακάτω:
Βόρεια Ελλάδα: Ως
τη Δευτέρα το βράδυ τοπικές και σύντομες χιονοπτώσεις στην Α. Μακεδονία, τη
Θράκη, τη Χαλκιδική και ίσως στη Δ. Μακεδονία.
Δυτική Ελλάδα: Ως
τη Δευτέρα το βράδυ τοπικές και σύντομες χιονοπτώσεις κυρίως στο Ιόνιο και τη
Δ-ΝΔ Πελοπόννησο.
Υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα: (α)
Ανατολική ζώνη: μεγάλα ύψη χιονιού. (β) Δυτική ζώνη: αξιόλογες χιονοπτώσεις κυρίως
εκεί που βοηθά το ανάγλυφο.
Ανατολική και νότια
νησιωτική Ελλάδα: Μεγάλα ύψη χιονιού κυρίως στο Β-ΒΔ Αιγαίο, τις
Κυκλάδες και την Κρήτη. Χιονοεκπλήξεις ακόμα και σε νοτιότερες παραθαλάσσιες
περιοχές.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Δεν γνωρίζω εκ των προτέρων
αν ο επί θύραις χιονιάς θα είναι ιστορικός. Σε παλαιότερο σχόλιό μου τον χαρακτήρισα
«αξιολογότατο» και σήμερα προσθέτω επικίνδυνο. Το δίκτυο ενέργειας και το οδικό
δίκτυο βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της
επικινδυνότητας, κάτι που γνωρίζουν οι αρμόδιοι. Όμως, ευθύνη για την αποφυγή
παρατράγουδων έχει και ο καθένας από μας.
Καταλαβαίνω ότι η σημερινή
μου ανάρτηση βγήκε λίγο φοβιστική, αλλά σε έναν μεγάλο χιονιά η προσομοίωση των
μοντέλων σε τοπικό επίπεδο αρκετές φορές είναι ανεπαρκής.
Καλημέρα σε όλους
Καλημέρα κ.Ζιακοπουλε ,στο Βόλο έχουμε έτοιμα τα τσίπουρα και για μεζέ συνοδευτικό έχουμε τα πτυοσαπανα ! Σας ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας από Βόλο καλησπέρα κ σε σένα φίλε Γιώργο ,δεν είμαι γνωστης ουτε μπορώ να διαβάσω ένα χάρτη κ ειναι αλήθεια πως δε μπορώ να αποκωδικοποιήσω τα λόγια του δασκάλου μπορείς να μου πεις τι να περιμένουμε στο Βόλο ;
ΔιαγραφήΔημήτρης Βολος
Χιονόστρωση στο Βόλο λογικά,ίσως και 10 εκατοστά.
ΔιαγραφήΘα χιονίσει σίγουρα αλλά το ύψος χιονιού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Νομίζω δε χρειάζονται άλλες λεπτομέρειες.
Καλημέρα σας κύριε Ζιακοπουλε. Για μια ακόμη φορά ακριβής και κατατοπιστικός. Ευχαριστούμε πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάσκαλε καλημέρα. Ένα σχόλιο-εκτιμηση για εμάς εδώ στην Αττική συγκεκριμένα το χρειαζόμαστε μετά τα νυχτερινά-πρωινα που προβλημάτισαν πολλούς..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είστε πάντα καλά
Η Αττική ανήκει στην Α΄ζώνη της ανατολικής ηπειρωτικής χώρας.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ δάσκαλε, γιατί με 18ζ Ευρωπαίου και πρωινά πολλοί έφεραν την καταστροφή. Ας το απολαύσουμε
ΔιαγραφήΚαλημέρα Δάσκαλε Με τα πολλά όλοι θα πάρουμε από κερασάκι ως μια ολόκληρη πουτίγκα κ διπλή μάλιστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι? Ποιοι ολοι? Θεσσαλονικη πχ εχουμε εναν ηλιο παρεα με το ξαδελφακι του το ξεροβορι. Να μαστε λιγο ακριβης στο τι γραφουμε.
ΔιαγραφήΈτσι ακριβώς, μάλλον ξεχνάμε ότι τα 2/3 της χώρας είναι και θα παραμείνουν τελείως εκτός καιρικού παιχνιδιού, με εξαίρεση την άνευ ουσίας παγωνιά.
ΔιαγραφήΠολύ ευχάριστη δημοσίευση δάσκαλε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε!
Κατά τα λεγόμενα σας πεδινή Δυτική Θεσσαλία θα βάλει χιόνι,όχι πολύ όμως
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλα χιόνια στην πιο συνδυαστική χιονοκακοκαιρια
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενική παρατήρηση: Σχόλια φίλων του μπλογκ που δεν προσθέτουν τίποτε σε όλους μας ή που είναι του στιλ "θέλω να σ' ακούω να το λες" και ερωτήσεις που απαντώνται από την ανάρτησή μου δεν θα δημοσιεύονται (αναρτώνται).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ μα πχιά ! Το «πχια» χρησιμοποιείται επίσης σε άλλες στερεότυπες φράσεις αντί του «πια», όπου μάλλον λειτουργεί επιτατικά, π.χ. «φτάνει πχια» (πιο έντονο από το «φτάνει πια») ή «έλεος πχια».
ΔιαγραφήΔασκαλε καλημερα για αλλη μια φορα ειστε πολυ κατατοπιστικος. Σας ευχαριστουμε πολυ για την δουλεια που κανετε ωστε να ειμαστε ολοι ενημερωμενοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ειστε παντα καλα !!!
Καλημερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστουμε για τις εκτιμησεις και καλο ειναι ολοι να προσεχουν.
Ελπιζω να μεριμνησουν για τα σχολεια....
Αυτο το φαινομενο θυμιζει ΤσικνοΠεμπτη 2004;
Ευχαριστώ
Δημητρης
Καλημέρα κυριε Ζιακόπουλε, έχουμε χαρτογραφημένες από το παρελθόν ανάλογες (ή παρόμοιες με την αυριανή) μετεωρολογικές διατάξεις στην Ελλάδα ή είναι κάτι τόσο σπάνιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε εκτίμηση
ΔΝικηταράς
κυριε Ζιακοπουλε στα τι μελλει γενεσθαι μονο την Αττικη δεν αναφερατε ... ; το κανετε επιτηδες .. η μιση ελλαδα μενει εδω και θελουμε ολοι να μαθουμε ποσο χιονι θα πεσει ...θα ειναι σαν τη μηδειας 10-15 ποντοι ... ποσο θα ειναι ... αφου ξερετε οτι ολοι οσοι ασχολουνται με τον καιρο εχουν τρελα με το χιονι...φιλικα . Π.Θ. σας εχουμε γνωρισει και απο κοντα σε κοπες πιτας του μετεοκλαμπ και μας λετε συνεχεια να μην κοιταμε τα αριθμητικα μοντελα ανω των τεσσαρων ημερων ..χεχε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ, μωρέ, Πάνο! Με κάνεις να αναιρώ την απόφασή μου για τις ερωτήσεις σας. Η Αττική είναι στην Α΄ζώνη της ανατολικής ηπειρωτικής Ελλάδας.
ΔιαγραφήΔάσκαλε καλημέρα. Ευχαριστούμε πολύ για τις γνώσεις που μας προσφέρερετε απλόχερα. Αν καταλαβαίνω καλά, η σύγκλιση θα δώσει απίστευτες ποσότητες υετού στη κεντρική Εύβοια και στη πόλη της Χαλκίδας. Βλέπω το ανεμολόγιο και η Εύβοια σχεδόν από άκρη σε άκρη θα έχει βορειοανατολικούς ανέμους και μόνο στον Ευβοϊκό κόλπο αλλάζει σε βόρειο ελαφρά βορειοδυτικό. Μετά και τα τελευταία στοιχεία που μας παραθέσατε, βλέπω ολόκληρη την Εύβοια, Ανατολική Βοιωτία και Αττική να δέχονται χιονοκαταιγιδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε για τις εκτιμήσεις σας.
Με εκτίμηση,
Νικόλας Χαλκίδα
Νανό-cumulonimbus μυρίζει η κατάσταση. Ωρέ μάνα μου τι έχει να γίνει. Παρεπιπτόντως τα μοντέλα δίνουν την εικόνα αλλά χρειάζεται και ο αναγνώστης των χαρτών να ξεκλειδώσει με τις γνώσεις του, το πώς θα αντιδράσει η επικείμενη ψυχρή εισβολή, κάτι που δεν αποτυπώνεται στα μοντέλα. Έχουμε Δάσκαλο με κεφαλαία. Συγχαρητήρια κύριε ζιακόπουλε. Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή. Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Δάσκαλε! Η Αργολίδα να υποθέσω βρίσκεται στην Β ζώνη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ για όλα όσα μας μαθαίνετε!
Στην Α ζωνη Υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα: (α) Ανατολική ζώνη: μεγάλα ύψη χιονιού
ΔιαγραφήΚαλημέρα κυριε Ζιακοπουλε η Λήμνος θα εχει έντονα φαινόμενα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυ είπας!
ΔιαγραφήΜαθημένη στον δυνατό άνεμο η Λήμνος, ό,τι κάνει από χιόνι την Δευτέρα το πρωί, φτάνει να το πεις έντονα.
ΔιαγραφήΑστραφτερότατες οι χιονοκαταιγίδες στην Εύβοια πριν το λυκαυγές, πρέπει να φαίνονταν από το λεκανοπέδιο. Δεν κρατούσαν πολύ πάντως.
Ευχή όλων να περάσει η κακοκαιρία χωρίς μεγάλα προβλήματα και κυρίως χωρίς να κινδυνεύσει ανθρώπινη ζωή! Έτσι όπως τα περιγράφετε κύριε Ζιακόπουλε, φαίνεται ότι έρχεται κάτι ακραίο αλλά διαχειρίσιμο, εφόσον ο κρατικός μηχανισμός οργανωθεί σωστά. Καλό θα ήταν αύριο και μεθαύριο να περιοριστούν οι μετακινήσεις στις περιοχές υψηλού κινδύνου, στις απολύτως απαραίτητες. Ήδη μαθαίνω ότι τα σχολεία στην Αττική θα μείνουν κλειστά αύριο. Την καλημέρα μου σε όλους από την ηλιόλουστη (αλλά παγερή) Κέρκυρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σε όλους και όλες και καλά χιόνια με ΠΡΟΣΟΧΗ.Η ανάρτηση του Κ.Ζιακοπουλου τα λέει όλα..Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω τον δάσκαλο η υποστήριξη στα 500 που αγγίζει το -40 με -42 Αιγαίο έχει επαναληφθεί στο παρελθόν?Είμαι 40 χρονών και έχω ζήσει χιονιαδες 2002,2004 και 2008 Χαλκίδα δεν θυμάμαι κάτι ανάλογο.Γιαννης-Χαλκιδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαί, -42 το 2004.
ΔιαγραφήΚαλημέρα στον δάσκαλο και σε όλους τους φίλους .Προσοχή λοιπόν, ο δάσκαλος είναι από τις λίγες φορές που κάνει τέτοιες αναρτήσεις όταν συντρέχει λόγος.Η Όθρυς είναι το απέναντι βουνό της Μαγνησίας με μεγαλύτερο υψόμετρο από το Πήλιο θεωρείται Νοτιοδυτική Μαγνησία στα σύνορα με Λαμία για να δούμε εδώ τι θα έχουμε ,πάντως σήμερα έχουμε λιακάδα με φοβερή ορατότητα και παγωνιά . Τέλος να πω να οι εκπλήξεις που έλεγα από μέρες για τον χιονιά επαληθεύονται . Χρήστος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάσκαλε για ακόμα φορά στα 43 μου χρόνια που μεγάλωσα μαζί σας, παρακολουθούσα και ασχολήθηκα και εγώ ως χιονόφιλος ερασιτεχνικά με το καιρό, σας βγάζω το καπέλο και υποκλίνομαι στις προβλέψεις σας!!!Ώς δάσκαλος και εγώ σε άλλο τομέα σας εύχομαι κάθε καλό με υγεία σ'εσας και την οικογένεια σας και να συνεχίζεται για χρόνια ακόμα να μας διαφωτίζεται με τις γνώσεις σας όπως μόνον εσείς ξέρετε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα από Ασπρόπυργο. Κόντρα στις προβλέψεις των μοντέλων (περιοχικών και μη) που έδιναν ήλιο, από το πρωί διαδοχικές χιονοθύελλες σύντομης διάρκειας αλλά μεγάλης έντασης, με θερμοκρασία γύρω στον 1.5-2 βαθμούς. Παρόμοια εικόνα στην υπόλοιπη δυτική Αττική. Εν τέλει το Αιγαίο έκανε το κέφι του!
ΑπάντησηΔιαγραφήEντάξει, στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής και την περισσότερη ώρα ήλιο είχε, με τη θερμοκρασία να ξεπερνάει τους 6 βαθμούς (η αισθητή δεν κατάφερε να υπερβεί, πάντως, τους 5 λόγω των βοριάδων) στα νότια προάστια. Κι εδώ έφτασαν κάτι νιφάδες, αλλά σε γενικές γραμμές δεν το λες ότι έπεσαν έξω τα μοντέλα. Τώρα είδα στο meteo.gr ότι στο Σούνιο ξεπέρασε και τους 7 βαθμούς η θερμοκρασία, με την αισθητή στους 4,5β., όμως.
ΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
Καλημέρα, ο θεός να βάλει το χέρι του να μην έχουμε προβλήματα και ζημιές σε δίκτυα και υποδομές. Πολύ φοβάμαι, ότι όλοι είναι έτοιμοι στον μηχανισμό αλλά μετά θα βγαίνουν και θα λένε ήταν πρωτόγνωρη και πρωτοφανής η κακοκαιρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να πιστεύω, ότι σας διαβάζουν και σας καταλαβαίνουν αυτοί που πρέπει.
Πάλι, καλά! Κάποτε μια συμπαθέστατη γιαγιά 90 ετών μού είπε ότι μεγάλωσε μαζί μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ'ευχαριστώ, πάντως, για όλα τα άλλα!
χαχα να είσαι καλά Δάσκαλε και με το τρόπο σου να μας διδάσκεις!!!
ΔιαγραφήΚαλημέρα ομάδα,καλημέρα δάσκαλε! Από την μια διαβάζουμε και φοβόμαστε από την άλλη διαβάζουμε και χαιρόμαστε αλλά και αμφιβαλουμε και λίγο... Για τα χιόνια αν και τα θέλουμε πολύ... Και τα αγαπάμε... Αν. Λάρισας πρόποδες Κίσαβου... Βαγγέλης... Την καλημέρα μου καλή εβδομάδα σε όλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε τυχεροί που το Internet μας επιτρέπει να σας διαβάζουμε και μάλιστα σε πιο χαλαρό ύφος. Το blog παράγει πολιτισμό εκτός από επιστήμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα κύριε Ζιακοπουλε και στην παρέα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε θερμά που και πάλι καθημερινά μας ενημερώνετε!
Ελπίζω ο κρατικός μηχανισμός να είναι έτοιμος και προσοχή μεγάλη και ο καθένας ατομικά και... καλή απόλαυση!
Καλημέρα από Βόλο. Εγώ από ότι κατάλαβα ο βόλος θα είναι κάπου στο μεταίχμιο θα είναι κάπου στο (αβ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μας που ταλαιπωρήθηκαμε πέρυσι με τη Μήδεια 1 εβδομάδα χωρίς νερό κι ηλεκτρικό , αυτό που έρχεται δε μοιάζει καθόλου διασκεδαστικό !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για αστικό / περιαστικό ιστό κι όχι για τα βουνά της Πίνδου !!
Η Φωκίδα βρε παιδιά σε πια ζώνη εντάσσεται γιατί πάντα μας μπέρδευε αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ.Λ
Β ζώνη φίλε,ενδότερα ηπειρωτικά.
ΔιαγραφήΘα πάρει κ αυτή(αδελφός μας νομός η Φωκίδα)τα χιονάκια της.
Απολαμβάνουμε άλλη μια ηλιόλουστη παγωμένη μέρα στη τρύπα της κακοκαιρίας εδώ στα βορειοδυτικά .Μάκης
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα κύριε Ζιακοπουλε. Εδώ και μέρες είμαι ενοχλητικός επιμένοντας σε όσους με ρωτάνε ότι στα Τρίκαλα δεν πρόκειται να δούμε νιφαδα. Μετά τα όσα γράψατε πρόσφατα λέτε να έκανα λάθος; Να ξέρω που να κρυφτώ τις επόμενες μέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπί Τουρκοκρατίας, οι αρχές αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα τοξωτό πέτρινο γεφύρι στο Βενέτικο ποταμό των Γρεβενών. Ανέθεσαν το έργο σε Έλληνες, φυσικά, μαστόρους της πέτρας, αλλά οι δύο πρώτες απόπειρες απέτυχαν, γιατί, όπως μου είπε φίλος μου μηχανικός με εμπειρία στα παλιά πέτρινα γεφύρια, άρχιζαν το ξεκαλούπωμα από τα κάτω προς τα πάνω και όχι το αντίστροφο. Την τρίτη φορά ο Αγάς της περιοχής είπε στον Έλληνα πρωτομάστορα ότι αν ξανάπεφτε το γεφύρι, θα τον κρεμούσε. Την τελευταία κρίσιμη μέρα του ξεκαλουπώματος ο πρωτομάστορας κρύφτηκε πίσω από κάτι δέντρα να δει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και να εξαφανιστεί (λακίσει το λέμε στο χωριό μου) στην περίπτωση που το γεφύρι στο τεστ που θα ακολουθούσε έπεφτε. Για καλή του τύχη το γεφύρι άντεξε. Καλημέρα στα Τρίκαλα με το υπέροχο ποτάμι τους.
ΔιαγραφήΜου δώσατε ιδέες ευχαριστώ πολύ αλλά ... μάλλον το γεφύρι θα αντέξει
ΔιαγραφήΚαλημέρα Δάσκαλε! Σας ευχαριστούμε για την έγκυρη και ασφαλή ενημέρωση! Η γραφή σας είναι απολαυστική... Σας εύχομαι καλή επιτυχία και καλή απόλαυση του - δυσεύρετου πλέον - φαινομένου του χιονιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλης, από Ιλίσια-Ζωγράφου
Πόσο δυσεύρετο είναι ένα φαινόμενο που συνέβη με ανάλογη ένταση λιγότερο από έναν χρόνο πριν, που είχε συμβεί και το 2019 με την τριπλέτα Ραφαήλ - Σοφία - Τηλέμαχος, αλλά και το 2017 με την Αριάδνη; Χώρια τις (μικρότερης έντασης) ψυχρές εισβολές που σημειώνονται 3-4 φορές κάθε χειμώνα, αλλά ακόμα και στα τέλη Μάρτη και μέχρι τα μέσα Απρίλη.
ΔιαγραφήΌποιος διαβάζει χρόνια τον κ. Ζιακόπουλο έχει μάθει να ερμηνεύει τα γραφόμενα του. Επειδή αποφεύγει τις υπερβολές, αν δεν έκρυβε κινδύνους το προσεχές διήμερο δεν θα έκανε τόσες σχετικές επισημάνσεις και αναφορές. Επίσης, ως χειμερινός κολυμβητής έχω μάθει ότι οι άνθρωποι έχουμε όρια. Το ίδιο και οι υποδομές, ενώ γενικά σχεδόν στα πάντα στη ζωή μία κλωστή χωρίζει την απόλαυση από την καταστροφή. Μακάρι ο καιρός να βάλει το χέρι του. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.
Β. ΣΠ.
Και μετά τον χιονιά, έρχονται οι πλημμύρες;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Φύσηξε ο Βαρδάρης και καθάρισε
ΑπάντησηΔιαγραφήΉλιος λες και τελείωσε ο χειμώνας..."
Εξαιρετικά αφιερωμένο από την Θεσσαλονίκη που τόσες ημέρες έχει παραδοθεί στο έλεος του βοριά!
Άλλος κόσμος εδώ.
Για να δούμε τι θα φέρει ο Φεβρουάριος...
Δήμητρα Θεσσαλονίκη
Εκπληκτικό τραγούδι του αξεχαστου Νίκου Παπάζογλου, πίσω από το οποίο κρύβεται μια συγκλονιστική για τον ίδιο και την οικογένειά του ιστορία. Ο Παπάζογλου, ο Ξυδάκης και ο Ρασούλης μάς σημάδεψαν ανεξίτηλα με τα τραγούδια τους. Τα του καιρού, Δήμητρα, θα τα βρούμε στην πορεία.
ΔιαγραφήΕπικροτώ και επαυξάνω... και για τους εν λόγω τραγουδοποιούς και το "αναμένειν", του οποίου άλλωστε "μισθός ἐστιν οὐ μικρός" (καταπώς λέει και ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος).
ΔιαγραφήΕυχαριστίες πολλές για την απάντησή σας, κ. Ζιακόπουλε.
Δημητρα επειδη και εγω μενω Θεσσαλονικη, χωρις να μαι γνωστης πολλων πραγματων αλλα με βαση αυτα που εχουν δει τα ματια μου εδω πανω πιστευω οτι το πανηγυρι τελειωσε για μας οσον αφορα τα χιονια. Κρυο και ξεροβορι βεβαιως βεβαιως θα ξαναεχουμε. Απο την Αριαδνη εχει να ριξει αξιολογο χιονι και πλεον θα μετραμε ποσα χρονια δεν θα εχει χιονισει. Ηδη ειμαστε στα 5.
ΔιαγραφήΚαλημέρα.Η Κορινθια συνήθως παίρνει τα απομεινάρια από την κακοκαιρία της Εύβοιας και της Αττικοβοιωτίας.Ποσο μερίδιο θα πάρουμε δεν γνωρίζω.(με τον τρόπο μου ρωτάω).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως παντού θέλει προσοχή.Υπαρχουν δεν υπάρχουν έντονα φαινόμενα.Γιατι ο παγετός είναι Πανελλαδικός.Βεβαια εκεί που θα χιονίσει οπωσδήποτε μεγαλύτερη προσοχή, και όχι άσκοπες μετακινήσεις.
Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλους.Φυσικα και στον οικοδεσπότη του μπλογκ κύριο Ζιακοπουλο.
ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Καλημερα.. Καλη και Ευλογημένη Κυριακή και εβδομάδα κυριε Δημήτρη και σε όλους τους φίλους απο την παγωμένη Μυτιλήνη! Καλα χιόνια σε όσους τα δούν και πτοσοχή..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔασκαλε καλησπερα σας,μια διευκρινηση αν ειναι ευκολο θα ηθελα να ρωτησω.Η Πατρα που βρισκεται βορεια της Πελοποννηου,την θεωρουμε στα δυτικα της ηπειρωτικης ζωνης σωστα ? Επειδη ειναι καπως στο κεντρο της ζωνης αυτης.Επισης αυτο με το αναγλυφο ,εννοειτε αν το βουνο κοβει η οχι τη ροη του ανεμου και των συννεφων ?,(πολυ απλοϊκα το λεω και μπορει και λαθος).Εχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπερα μεγαλε δασκαλε η πετρουπολη θα δεχθει μεγαλα υψη χιονιου θα υπαρξουν προβληματα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα σας,κ ζιακοπουλε,την λαρισα που ακριβως την εχετε ,μαλλον θα ειναι εκτος,γτ περαν απο την Βορεια ελλαδα που αναφερετε,μηπως την εχετε στην Υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα ??? τα σεβη μου...καλο μεσημερι
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μοντέλα, άλλο περισσότερο και άλλο λιγότερο, σάς χιονίζουν.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα δάσκαλε στην περιοχή των καμμένων βούρλων Φθιώτιδας τι να περιμένουμε?θα δούμε άσπρη μέρα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρυφτείτε!
ΔιαγραφήΓια να μην μπερδευτείς με αυτά που έγραψα στον Meteorakia, εννοώ πάρε τον Κλέαρχο και τον Κοντό και κρυφτείτε, έρχεται η Μαρίνα, συγγνώμη, η Ελπίδα!
ΔιαγραφήΚαλοοό!
ΔιαγραφήΚαλά μιλάμε δάσκαλε γράφεις , απανωτά τα χιουμοριστικά σου, να σαι καλά, γελάω γελάω με την καρδιά μου αν και «απελπισμένος» ως κάτοικος Θεσσαλονίκης. Σε ευχαριστούμε πραγματικά για την γενναιοδωρία σου σε κάθε επίπεδο επιστημονικό, προσωπικό, ιντερνετικό κλπ κλπ
ΔιαγραφήΚωνσταντίνος Θεσσαλονίκη
ΚΑΛΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ στους χιονόφιλους
😂😂😂😂😂
ΔιαγραφήΚαλησπέρα Δάσκαλε, να ρωτήσω επειδή η θέση της Τρίπολης είναι λίγο περίεργη είναι μέσα στην δυτική ζώνη και το αναγλυφό της πως είναι ακριβώς; Ευχαριστώ πολύ, Γιάννης Τρίπολη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μοντέλα, άλλο περισσότερο και άλλο λιγότερο, σάς χιονίζουν.
ΔιαγραφήΟι χιονοστρωσεις στα νησιά των Κυκλάδων έχουν φτάσει στο κύμα! Να δούμε και ακόμα νοτιότερα που θα φτάσουν από αύριο. Νομίζω για τη νησιωτική Ελλάδα θα είναι πραγματικά ιστορικός χιονιας
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λύπη όταν ξέρεις ότι δε θα χιονίσει συγκρίνεται μόνο με το άγχος μη σταματήσει όταν αρχίζει να χιονίζει.Κωστας Αρτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ.Ζιακοπουλε μια επισημανση και για μας δυτικη φθιωτιδα αν μπορειτε να πειτε..σας ευχαριστω πολυ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα χιονίσει.
ΔιαγραφήΓεια σου συντοπίτη!Εγω από τα μέρη της φτέρης και δυτικότερα ξέρω να πω.θα χιονίσει όπως λέει και ο δάσκαλος αλλά μάλλον τα ανατολικά παίρνουν το πιο πολύ χιόνι.Επίσης περισσότερο θα έχουν φαντάζομαι οι ορεινοί όγκοι νότια της κοιλάδας όπως ο γουλίνας,η οιτη κτλ
ΔιαγραφήΔημήτρης ρ.
Ε θα ρωτήσω και εγώ που δεν έχω ρωτήσει ποτέ τοσα χρόνια.Στην Λαμία που θα βρίσκομαι αύριο θα χιονίσει?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρης ρ.
Αρκετά έως πολύ.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!
ΔιαγραφήΔημήτρης ρ.
Εσύ πατρίδα, κατέβα από νωρίς στα στενά της πλατείας Λαού, να το απολαύσεις με κοκορέτσι, αρνί και κρασί
ΔιαγραφήΠολυ ωραια πραγματα,αλλα εγω πως βλεπω οτι ο υΕτεος κατα την διαρκεια του απογευματος και κατα την διαρκεια της νυχτας προς τριτη θα ειναι λιγος για πολλες περιοχες της ανατολικης στερεας?Μακαρι να εχω τρομερο λαθος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό νομίζω κι εγώ για αρκετές περιοχές, αλλά αυτό (για τις συγκεκριμένες περιοχές) είναι postgame!
ΔιαγραφήΟ Βόλος δάσκαλε θα δει αρκετή χιονόστρωση ? Ανήκει στην Α ζώνη ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνήκει στη ζώνη Α-Β.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ο δάσκαλος εμάς τους Βολιώτες μας έχει καλύψει το έγραψα και εγώ παραπάνω ότι πιστεύω είμαστε στο μεταιχμιο νομίζω πάντως είμαστε τυχεροί από το 2014 και μετά ο βόλος χιονιζετε σχεδόν κάθε χρόνο και με καλή χιονοστρωση εγώ πάντως πιστεύω ότι και το άνοιγμα της καρλας (λίμνη της περιοχής ήταν αποξηραμένη για πολλά χρόνια) έχει βοηθήσει το μικροκλιμα της μαγνησίας σε σχέση με αυτό της Λάρισας
ΔιαγραφήΣΥΜΦΩΝ
ΔιαγραφήΣυμφωνω απόλυτα καλέ μου φίλε κ γιαυτό έχω αναφέρει πολλές φορές αο το 2000 μέχρι πέρυσι πολλές χρονιές με χιόνια στην όμορφη πόλη μας!
Σας ευχαριστω πολυ! Αν μου επιτρεπεται αυριο θα σας στειλω φωτογραφικο υλικο στο mail σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάσκαλε καλησπέρα. Στη Χαλκίδα;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς τονε κι ας άργησε!
ΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ
ΔιαγραφήΓιώργος από Ηλιουπολη. Καλησπέρα κυριε ζιακοπουλε σας θαυμάζω χρόνια τόσο για το ήθος σας όσο και για την αδιαμφισβήτητες γνώσεις σας. Θα ήθελα να σας ρωτήσω , πόσο πιθανή βλέπετε μια ενδεχόμενη παράταση για το λεκανοπέδιο έως το βράδυ της τρίτης με τα έως τώρα στοιχεία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλα φαινόμενα να έχουμε!
Πάντα ακριβής κ. Ζιακόπουλε! Τα χιόνια σήμερα στην Κρήτη παρά θίν αλός! Ευχαριστούμε πολύ για τις πάντα επιτυχείς προγνώσεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάσκαλε η Αργολίδα ανήκει στην Α ζώνη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ-Β
ΔιαγραφήΚαλησπερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστουμε πολυ για την αναλυση.
Σε σχεση με την ΤσικνοΠεμπτη του 2004 νομιζω υπαρχουν αρκετες ομοιοτητες. Τι διαφορες υπαρχουν που εμεις δεν καταλαβαινουμε;
Ευχαριστώ. Δημητρης
Τρίκαλα-Καρδιτσα αύριο θα δουν αξιόλογες χιονοπτώσεις; γιατί δεν αναφέρεται πουθενά δάσκαλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι κεντροβόρειος χιονιάς αυτός φίλε μου;Ειναι χιονιάς ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ρευμάτων;
ΔιαγραφήΗ απάντηση του Ζιακόπουλου περι συγκλισεων και κλιματικής αλλαγής δεν σε κάλυψε;
Γιώργος πεδινά Τρίκαλα
Τελικά Τρίκαλα και Καρδίτσα θα δούνε έστω λίγο χιόνι ή όχι
ΔιαγραφήΛογικά ανύπαρκτο χιόνι
ΔιαγραφήΔυστυχώς ούτε νιφαδα τα είπαμε και νωρίτερα
ΔιαγραφήΜεγαλόπολη (δυτική Αρκαδία) πιστεύετε θα ρίξει κύριε Ζιακόπουλε; Σταύρος
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου σε αυτού του τύπου των χιονιάδων που βλέπω απο τη δεκαετία 90 η Αρκαδία χωρίζεται σε 3 ζώνες: Α) Η ανατολική Αρκαδία (Αρτεμίσιο-Πάρνωνας πολύ εως πάρα πολύ χιόνι) Β) Η κεντρική Αρκαδία (οροπέδιο Τρίπολης μέτριο εως πολύ χιόνι) και Γ) δυτική Αρκαδία (Γορτυνία-Μεγαλόπολη απο καθόλου υετό εως πασπάλα και το πολύ σε τοπικό επίπεδο μέτριο χιόνι)
ΔιαγραφήΠρόποδες Κισσάβου 10 χλμ από Αιγαίο πέλαγος δάσκαλε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα. Ευχαριστουμε πολυ για ολες σας τις αναλυσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αυριανη μετα μοιαζει με την Τσικνοπεμπτη 2004. Μπορειτε να μας αναλυσετε διαφορες και ομοιοτητες
Ευχαριστω.
Δημητρης
Καλησπέρα σας κύριε Ζιακοπουλε!Στην Αχαΐα από το Ρίο κι ανατολικότερα μας πιάνουν οι χιοναδες τέτοιου τύπου συνήθως!Το βλέπετε για την κακοκαιρία αυτή? Γιατί τα τελευταία χρόνια είμαστε πολύ ριγμένοι...Σας ευχαριστώ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν κάνω λάθος, στη Αριάδνη ήταν, που έκλεισε η Κορίνθου-Πατρών.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα! καλά θυμάσαι Νώντα, τότε και άλλη μία φορά έχει συμβεί, την τσικνοπέμπτη του 2004. Χρήστος Αίγιο
ΔιαγραφήΦίλε Νώντα η Αριάδνη δεν ηταν ανατολικών ηπειρωτικών αλλά τύπου πανελλαδικού χιονιά που έπιασε βόρεια αλλά και δυτικές δύσκολες σε χιόνι περιοχές.
ΔιαγραφήΚ Ζιακοπουλε η Αθήνα στους περισσότερους χιόνιαδες μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε δυσάρεστες. Προς τα που συγκλίνουν τα τελευταία στοιχεία? Σας ευχαριστώ πάρα πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Αθηνα
Ωραία ερώτηση. Δύσκολη απάντηση.
ΔιαγραφήΤα αποτελέσματα των μοντέλων τα θεωρώ κάτι σαν τη μέση τιμή. Χρήσιμη, αλλά ισοπεδωτική που μπορεί και να μην έρθει ποτέ. Αν και δύο κακοκαιρίες δεν είναι ποτέ ίδιες, στην περίπτωσή μας υπάρχουν κάποια γενικά χαρακτηριστικά που ως ένα βαθμό σε οδηγούν σε κάποια συμπεράσματα για το τι μέλλει γενέσθαι. Η επικείμενη κακοκαιρία φαίνεται να έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με την κακοκαιρία του 2008. Θυμάμαι και τότε πέρασε πρώτα ένα αρκετά ενεργό ψυχρό μέτωπο από τη χώρα και στη συνέχεια εισέβαλε στο Β-ΒΑ Αιγαίο η ψυχρότατη αέρια μάζα. Την εποχή μου εκδίδαμε έκτακτα δελτία με φειδώ και είχαμε προβληματιστεί σχετικά με το ποιο θα ήταν το δυναμικό αίτιο που θα επηρέαζε τη χώρα. Όντας ο τελευταίος άνθρωπος που έπρεπε να πάρει τη σχετική απόφαση, είχα προβληματιστεί πολύ, γιατί δεν είχαμε εμπειρία από το 2002 και το 2004 που σε αρκετά σημεία ήταν διαφορετικές κακοκαιρίες. Αυτό που σχεδόν διαισθητικά με οδήγησε να πάρω την τελική απόφαση ήταν η σκέψη ότι μια τόσο ψυχρή αέρια μάζα πάνω από το Β. Αιγαίο ήταν ικανή να κάνει πολλά πράγματα.
Καλό βράδυ σε όλους
Καλησπερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστουμε πολυ για ολες σας τις αναλυσεις. Τα σχολια για τους Νταλτονς ηταν φανταστικα!
Η αυριανη μερα μοιαζει με την ΤσικνοΠεμπτη 2004. Μπορειτε να μας αναλυσετε τις διαφορες και τις ομοιοτητες;
Η συνεχεια για Δευτερα βραδυ και Τριτη; Θα εχει αρκετο υετο με συγκλισεις και Aegean effect?
Ευχαριστώ
Δημητρης
Δάσκαλε αφιερωμένη για σένα. Δεν φχαριστιεται ο άνθρωπος όσα κ αν κολάντριζει γιατί είναι η σκέψη άπειρο κενό κ δεν γεμίζει. Γιάννης Ανώγεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο αναλυτική και κατατοπιστική πρόγνωση δεν γίνεται! Αυτό που έχω να πω εγώ είναι ότι χρειάζεται πολύ προσοχή το επόμενο διήμερο! Ειδικά οι έχοντες τετρακίνητο όχημα, ακόμα και με λάστιχα χιονιού, στο πολύ παγωμένο-πατημένο χιόνι χρειαζονται αλυσιδες. Για να χαρούμε ένα δύσκολο διήμερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτομπρα και σταρατα Δάσκαλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι ειχες να πεις το ειπες
Τωρα μονο ουρανό.
Κώστας Αθήνα
Ένα μεγάλο ευχαριστώ εκτός των άλλων στον κ Ζιακοπουλος που με μεγάλη υπομονή απαντάει με ακρίβεια για χίλιες περιοχές της Ελλάδας μας!! Έλεος ρε παιδιά... Θα ρωτάμε σε λίγο κ για κάθε τετράγωνο κ για κάθε αυλή? Με τις πολλές τελευταίες αναρτήσεις του ο κ Ζιακοπουλος επισφραγησε αυτό που είχε ήδη από πολλά χρόνια!! Ένας μεγάλος σοφός κ καταξιωμένος μετεωρολόγος!! Τον ευχαριστώ πολύ ειδικά για την απίθανη λεπτομερή κ αναλυτική επικοινωνία μαζί μας σήμερα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραμένει και στο απογευματινό του τρέξιμο το πιο φειδωλό από όλα τα μοντέλα, για την Αττική τουλάχιστον, το Icon. Βέβαια, ο κ. Ζιακόπουλος ξεκαθάρισε ότι τα ξένα μοντέλα δεν μπορούν να πιάσουν κάποιες λεπτομέρειες, που ίσως να κάνουν τελικά και τη διαφορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
Πολύ χιόνι και εδώ στην Άνδρο.ειδικα από 300 μέτρα και πάνω έχει 40παντους..
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαιστροτρσμουντανα τον εχει τον κσκαιρο..3 4 μποφόρ τώρα..
ΑπάντησηΔιαγραφή.
Τελικά με ποια κριτήρια επιλέγονται τα σχόλια για να αναρτηθούν;Για σχόλιο μου που δεν αναρτήθηκε ,αναφερομαι
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλοι μου για να μην κουράζετε τον Δάσκαλο ποιοί νομοί έχουν χιονοπτώσεις όταν έχουμε δυνατό χιονιά ανατολικών ηπειρωτικών με καλό Aegean effect, Β.Α. άνεμο και επιφανειακό χαμηλό στο Αιγαίο οι νομοί είναι: η νότια Χαλκιδική, κεντροανατολικά Ν.Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδες, Ν. βόρειου Αιγαίου, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, Βοιωτίας, Ευβοιας, Αττικής, Κορινθίας, Αργολίδας, ανατολική Αχαία, κεντροανατολική Αρκαδία, Λακωνίας, Κυκλάδες και Κρήτη. Βέβαια κάποια χιονομπόρα μπορεί να εισέλθει και πιο μέσα στην Πίνδο. Οταν δεν έχουμε χαμηλό στο Αιγαίο και μικρό Aegean effect και πιο βόρειο άνεμο τότε έχουμε πιο αυστηρό προσήνεμο και χιόνι μόνο σε Πήλιο, Σποράδες, Εύβοια, Αττική, Βιοωτία, ανατολική Φθιώτιδα και βόρεια Κρήτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα και απο μενα αρτι αφηχθεις στας αθηνας μερικες ερωτησεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.ποσο χρονο διαρκει μια χιονοκαταιγιδα
Β.ισχυει οτι και στην ασταθεια δλδ τριωρη αναπαυλα και παλι εκδηλωση
Γ.στην ελλαδα σε ηπειρωτικες περιοχες παρατηρουνται.
Για τα επερχομενα παιδια δεν θα ξεφυγουμε απο τα συμβατικα πλαισια που ο ιδιος ο τοπος οριζει ετσι τα 15 εκ στο κεντρο της αθηνας δεν ειναι λιγα.μαλλον δεν θα εχουμε βαρυ χιονι."θωμας"
Παρακαλουθω σιωπηλα πολλα χρονια τωρα κ κυριως απο τοτε που διαβασα τα (ευαγγελια) του κ ζιακοπουλου ετσι ωστε να γνωρισω περισσοτερα για το ΠΑΘΟΣ ΜΟΥ κ κυριως για το πως κ ποτε χιονιζει στην ελλαδα κ κυριως στην Βορεια οπου καταγωμε αλλα κ μενω ΚΑΒΑΛΑ-θΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑΙ αυτη την χιονομανα(ΧΕ χε χα χα) κ ενιοτε εχω κανει κ 2-3 σχολια....αλλα αυτο το ΒΑΣΑΝΟ που δημιουργουν πολλοι στον δασκαλο νομιζω ειναι πολυ ΑΔΙΚΟ για Κεινον που με τοση χαρα -ευχαριστηση μας προσφερει.θαρρεις κ ειμαστε σε αιθουσα δημοτικου σχολειου κ ρωταμε τον Δασκαλο καθε τρις κ λιγο Κυριε το ενα.. Κυριε το αλλο...Ας σοβαρευτουμε κ ας τον Αφησουμε να μας μεταδοση τις γνωσεις του παρακαλω πολυ κ για χαρη του χιονιου κ του χειμωνα που λατρευουμε ολοι ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...Υ.Γ Οσο για τα χιονια στα βορεια κ ειδικα στη θεσσαλονικη ΕΡΧΟΝΤΑΙ..ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ Κ ΥΠΟΜΟΝΗ ..ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους και μία συνετή τοποθέτηση. Και για τη... λαίλαπα ερωτήσεων και για τη φαγωμάρα περί χιονισμένων και άχιονων περιοχών. Συμφωνώ απολυτα με το "έχει ο καιρός γυρίσματα" και το εύχομαι για πολλές περιοχές της Δυτικής και Βόρειας χώρας που δεν το έχουν δει ως εδώ. Να είστε όλοι καλά!
ΔιαγραφήΦίλε μου συμφωνώ σε όλα. Ειδικά για εκείνο με τους μαθητές και το δάσκαλο. Όσο για τα χιόνια στη Θεσσαλονίκη, να είσαι βέβαιος. Οι ευκαιρίες σου θα είναι πολλές. Και μάλλον μέχρι βαθιά στην άνοιξη..
ΔιαγραφήΦίλε Πέτρο ναι συμφωνώ ότι ο καιρός έχει γυρίσματα αλλά πόση υπομονή πια? Έχω βαρεθεί να μετράω εικονικούς χιονιάδες για την Σαλονικα. Σ'αυτον τον τομέα είμαστε πρώτοι δεν μας φτάνει κανείς. Δε νομίζεις ότι 5 χρόνια ( και το κοντέρ συνεχίζει να γράφει) είναι πάρα πολλά για την Θεσσαλονίκη? Δυστυχώς η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ξεχνάμε πότε ήταν η τελευταία χρονιά που χιόνισε. Ευτυχώς που έχω κρατήσει κάτι βιντεακια από την Αριάδνη, τα βλέπω και ξεχνιέμαι κάπως. Περασμένα μεγαλεία και διηγοντας τα να κλαις είναι η κατάσταση. Πλέον έχω σοβαρές επιφυλάξεις για το αν θα ξαναχιονισει στην Θεσσαλονίκη και ΑΝ -λέμε - ΑΝ γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να χει συνωμοτήσει το σύμπαν γι'αυτο. Μπορεί να ακούγομαι υπερβολικός αλλά πιστεύω πως δεν είμαι.
ΔιαγραφήΚαλούτσικο και το Arpege, όχι όσο το Ιcon, αλλά αν βγουν στο περίπου αυτά που δίνουν, η κατάσταση θα είναι διαχειρίσιμη, τουλάχιστον στο λεκανοπέδιο. Αντίθετα, ο τζίφος... νεκροθάφτης, αν και δίνει ένα διάλειμμα στις χιονοπτώσεις τη νύχτα της Δευτέρας, μέχρι να ξαναρχίσουν όχι τόσο ισχυρές πια, το πρωί της Τρίτης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
Δεν ξερω παντως τι σας εχουν μεταφερει σλλα επειδη και εσεις κ εγω καταγομαστε απο μαστοροχωρια πρεπει μα γνωριζουμε οτι ενα γεφυρι φυσικα και δεν τελειωνε με την πρωτη επρεπε να φαν ολοι...κατι ηξερε ο τουρκος μεχρι και κοκορες σφαζαμ για την καταρα "θωμας"
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαριά σύννεφα πλησίον Αιγαίου Κίσαβου... Κοκκινίζει ο ουρανός... Κάπου είδα αυξήθηκε ο υετός για μας... Ειναι έτσι δάσκαλε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλη, μια διαφωνία : Σε ποιο σημείο της Κρήτης το χιόνι έφθασε παρά θιν'αλός ; Το λίγο που έπεσε κοντά στη θάλασσα στο Ηράκλειο, χαλάζι ήταν. Στα Χανιά έπεσε χιονόνερο. Πουθενά δεν το έστρωσε σε παραλία, απ'ότι ξέρω. Θεωρώ ότι στα παραλιακά θα χιονίσει αύριο και φοβάμαι ότι εκτός από τους δρόμους, θα δημιουργηθούν προβλήματα και στα δύο αεροδρόμια του νησιού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧιονοχάλαζο, άλλο το χαλάζι. Παρατηρείται συχνά στις βόρειες ακτές της Κρήτης, όταν εισβάλλει χιονιάς.
ΔιαγραφήΠράγματι, τον κουράζουμε το δάσκαλο. Αλλά δάσκαλος χωρίς μαθητές, ενίοτε ενοχλητικούς, σε ποιον θα διδάξει; 😁
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε παιδιά θα δούμε καμία νιφάδα και στην Καλαμάτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήφαινεται οτι η Αττικη κ Ευβοια μπαινουν απο αυριο το πρωι στο παιχνιδι,με χιονοκαταιγιδες...μια εκτίμηση επ'αυτου Κε Ζιακοπουλε..ΙΩΑΝΝΗΣ Βορεια Αττικη...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.wetterzentrale.de/topkarten.php?map=17&model=gfs&var=11&run=12&time=3&lid=OP&h=0&mv=0&tr=3#mapref
Δασκαλε την καλησπερα μου , θεωρεις οτι στην σπαρτη θα εχουμε χιονοστρωση;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΧειμωνιάτικα Δέντρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤὰ σκοτεινὰ φυλλώματα τὰ πεῦκα ἀργοσαλεύουν,
σὰ ρασοφόροι στὸ βουνὸ ποὺ μάχονται ν᾿ ἀνέβουν,
κι ὁ θλιβερός τους ὁ ψαλμὸς στ᾿ ἄδεια βογγάει λαγκάδια
σὰ μουσικὸς ἀντίλαλος ἀπὸ βαθιὰ πηγάδια.
Αναμένοντας τα καιρικά μελλούμενα προσθέτω στην ποιητική διάθεση στίχους από το ποίημα «Χειμωνιάτικος άνεμος» του Λάμπρου Πορφύρα.
Καλή συνέχεια και προσοχή!
με Τ850=-11oC (αιγαιο) Τθαλασσας=16οC θα εχουμε εκρηκτικο aegean snow effect και ενεργοποίηση του απο τις πρωινές ωρες?
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι. Η δορυφορική λήψη το μαρτυρά. Έχει αρχίσει. Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΔιαγραφήΣαμοθρακη 35 km/h ΝΕ...ξεκιναει..
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέει η παροιμία: 'Μαθημενα τα βουνά στα χιόνια'
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον θα το αλλάξουμε τώρα: "Μαθημενα τα νησιά στα χιόνια". Καλό βράδυ σε όλους.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Καλησπέρα Σταυρος από Μεσσηνια,ορισμένα δελτία καιρου αναφέρουν ότι θα έχει κ η ΝΔ Πελοπόννησος φαινόμενα αύριο. Φαίνεται κάτι τέτοιο μήπως υπάρχει πιθανότητα σχηματισμού για το χαμηλό του Ιωαννου; ευχαριστώ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας,συγχαρητήρια για την καταπληκτικό άρθρο σας! Ήθελα να ρωτήσω, υπάρχει περίπτωση κάποιες περιοχές αύριο στην Αττική να ξεκινήσουν με χιονόνερο? Επίσης, πιστεύετε τα φαινόμενα θα έχουν μεγαλύτερη ένταση στα ανατολικά του νομου η προς δυτική Αττική? Η πρώτη ερώτηση έχει να κάνει γιατι παρατηρώ ότι αρχικά το χαμηλό θα περάσει σχετικά κοντα από την Νότια Αττική.... Ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά συγνώμη και για την ερώτηση γιανα χιονίσει και στην αν Μακεδονία τι χαμηλό χρειάζεται;
ΑπάντησηΔιαγραφήη θεση του χαμηλου 1016 ευνοει την Αθηνα καθως οι ανεμοι θα ειναι ΒΑ και θα διερχονται νοτιοτερα της Διρφεως.καποιο σχολιο επ'αυτου Κε Ζιακοπουλε?
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://meteologix.com/gr/model-charts/euro/sterea-ellada/sea-level-pressure/20220124-1300z.html
Για απαντήσεις στις ερωτήσεις σας: "Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σάρξ ασθενής".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεραστικα. Ξεκουραστειτε γιατι αυριο θα χρειαστουμε και την σαρξ δασκαλε...
ΔιαγραφήΕπανέρχομαι σε σχόλιο που δεν αναρτήθηκε.Τελικα ο Αβερελ δεν τα ετσουξε μπεκροπινοντας στα δυτικά.Τι έφταιξε κύριε Ζιακόπουλε;Μπορείτε να μας το εξηγήσετε;Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η πρώτη φορά που πολλά ειδησεογραφικά site δημοσιεύουν πληροφορίες και εκτιμήσεις από την πρόγνωση του κ.Ζιακόπουλου.Από το παρασκήνιο στο προσκήνιο.Λεωνίδας Αγία Παρασκευή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΥΡΓΟΣ ΗΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΗΛΕΙΑ ,,,ΘΑ ΧΙΟΝΙΣΕΙ ΑΥΡΙΟ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι!!!
ΔιαγραφήΕυχαριστώ και τώρα μια ερώτηση και εγώ κάποια μοντέλα δάσκαλε ψιθυρίζουν κάτι για 1 με 3 Φεβρουαρίου θα ηθελα να ακούσω εσάς που τόσο εμπιστεύομαι,αν και πρώτα από όλα είναι η κακοκαιρία της ελπίδας,εύχομαι η νότιοι να το απολαύσετε και να το χαρείτε χωρίς προβλήματα,καλό βραδυ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαννης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τα ξημερώματα φαινόταν οι αστραπές βαθιά μέσα στο Αιγαίο όπου υπήρχαν πολλά φαινόμενα και παρόλο τον ΒΒΔ άνεμο 3-4 μποφόρ το όλο σύστημα κατάφερε τελικά να φθάσει έως τον Α.Ελικώνα και να αφήσει μικρές μπόρες χιονιού που ίσα ίσα κατάφεραν να ασπρισουν για λιγο ευαίσθητες επιφάνειες,όμως προς τα ανατολικά της Βοιωτίας και ειδικά σε περιοχές προς τον Κιθαιρώνα να το στρωσει κιόλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά το μεσημέρι έσπασε τελείως και βγήκε και ήλιος με δόντια.
Αυτή την στιγμή έχουμε-5,2 Την ίδια στιγμή που στο Ζερικι με υψ.850 έχει -11,2.
Περιμένοντας με λαχτάρα τα επερχόμενα,θα ήθελα και εγώ να ρωτήσω τον δάσκαλο εάν μπορεί να μου πει σε ποιόν τομέα πιστεύει ότι ανήκω εγώ.
Στον α' τομέα(κρασιά και τσίπουρα παραγωγής μου);
Στον β' τομέα(ρακί,τσικουδιά και ρακόμελο που μου έστειλαν φίλοι από Κρήτη);
Στον γ' τομέα(βότκα η ουίσκι);
Η να πάω κατευθείαν στο κονιακ;
Είμαι πολύ μπερδεμένος δάσκαλε,εάν μπορείς βοήθησέ με γιατί έρχονται δύσκολες συνθήκες...!!
Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή σε όλους σας και ποιος μπορεί ας βοηθήσει άστεγους και φυσικά όσα πλάσματα το έχουν ανάγκη.
Καλές καιρικές συγκινήσεις σε όσους χαρούν τον λευκό επισκέπτη.
"Κραυγές και ψίθυροι".Δάσκαλε κράτα γερά!.---------Π.Α.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένοντας την έξοδο του ψηλού Ντάλτον από το σαλούν που τα έπινε και τα απόνερα από το μεθύσι, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ο κος Ζιακόπουλος είχε σκιαγραφήσει από τις 28/12 ακόμα τη σειρά των καιρικών φαινομένων εντός του Ιανουαρίου : ηλιος-ηλιος με νέφη-βροχές και καταιγίδες - κρύο και χιόνια, στις 4 φωτογραφίες της ανάρτησης εκείνης της ημέρας. Εδώ και τρεις εβδομάδες, νηφάλια, επεξηγηματικα και κυρίως με τεκμηριωμένο επιστημονικό λόγο,μας ανέλυσε τα μελλούμενα στη σωστή τους βαση και ακριβώς όπως έχουν. Κύριε Ζιακόπουλε είστε πολύτιμο κεφάλαιο για την επιστήμη της μετεωρολογιας και εύχομαι να σας έχει ο Θεός υγιή, να μας δίνετε πάντα τα φώτα της πείρας και των επιστημονικών σας γνώσεων! Η σωστή πρόγνωση θέλει επιστήμονες που δεν αρέσκονται στην απλή ανάγνωση των μοντέλων. Σας ευχαριστούμε! Υ.Γ. Η εκ μητρός καταγωγή μου είναι από την Αμάρυνθο Ευβοίας. Ήδη μαθαίνω ότι ο ψηλός Ντάλτον έκανε κάποιες πρώτες αναγνωριστικές βόλτες κατά 'κεί..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυριε ζιακοπουλε συγχαρητηρια για τις γνωσεις που μας μοιραζεται ολα αυτα τα χρονια...ηθελα να μαθω αν δουμε κ εμεις ασπρη μερα στις σπετσες...κ ποια ειναι η καταλληλη θερμοκρασια για να συμβει αυτο το φαινομενο..
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μία τρύπα στα σύννεφα" τραγούδησε κάποτε ο Πέτρος Θεοτοκάτος. Κι άλλη μία διαφαίνεται στα νότια προάστια, πλην των όμορων περιοχών του Υμηττού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
Για να μην έχουμε και σαν ευαγγέλιο όσα δείχνουν τα μοντέλα, η Πάρνηθα έχει σήμερα 24/1 το πρωί -8,2 βαθμούς, δηλαδή, αυτή είναι περίπου η θερμοκρασία στα 850hPa και όχι -10 και -11. Κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι οι περισσότερες περιοχές από την Αθήνα και νοτιότερα έχουν 2 και 3 βαθμούς και όχι 0, που έλεγαν οι περισσότερες προγνώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
Καλημέρα Βαγγέλη μου. Αργότερα θα μπεί γεμάτο το -9 -10 στα 850hPa______ παρεπιπτόντως το Αιγαίο βράζει χωρίς υπερβολές. Κατεβάζει πολύ πράγμα που δεν θα κολλήσει ούτε σε Δίρφυ ούτε στους ορεινούς όγκους της Αττικής. Πάμε για ώραια πράγματα. Καλημέρα σε όλους και στον Δάσκαλο μας. Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΔιαγραφήΕχθές η ραδιοβοληση έδωσε -8.9 σημερα θα δούμε που θα φτάσει και φυσικά δεν είμαστε στο pick στα 850 hpa (που είναι όμως σε ελεύθερη ατμόσφαιρα) Μην πυροβολούμε τα μοντέλα...τι άλλο να κάνουν έδωσαν την πρόβλεψη εδώ και πολλές ημερες...Η Πάρνηθα στα 1300 μέτρα μπορεί να είναι οδηγός μερικές φορες αλλά εν προκειμένω η κατακόρυφη θερμοβαθμίδα πιθανόν έχει κατεβάσει την αντιστοιχία στο υψόμετρο και οι θερμοκρασίες σταδιακά θα πέσουν και άλλο την ώρα της έντασης των φαινομενων. Το ζητούμενο πλέον είναι ένα...να δουμε το snowsquallπου πρόβλεψε με ακρίβεια χιλιοστού ο δάσκαλος να χτυπάει την Αθήνα σε 2 -3 ωριτσες...οι αναφορές από το μέτωπο της Εύβοιας είναι θεαματικές.
ΔιαγραφήΘΝ
Άρχισε να φέρνει πολύ μικρές νιφάδες ο παγωμένος αέρας και στα νότια προάστια, κατά τις 8.30π.μ. σήμερα Δευτέρα (24/1/22), αυτή την αποφράδα μέρα. Νιφάδες είχαμε και το ΣΚ (το Σάββατο το απόγευμα, την Κυριακή το πρωί, αλλά αυτή τη φορά αναμένεται και συνέχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. ΣΠ.
ΔΑΣΚΑΛΕ ΚΑΛΗΜΕΡΑ,ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΑΝΟΙΧΤΟΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΔ.ΕΛΑΦΡΑ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΑΞΙΟΛΟΓΟ.ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΑΡΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ 'Η ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΗΣΕ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σας. Παρατηρήσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Χθες το βράδυ αργά φαίνονταν από την Καλαμαριά οι αστραπές νότια στη Χαλκιδική,
- Το Βαθύσταλο ξαναχτυπά,
- Παγετός και στα νότια Δωδεκάνησα.
- Αξιοσημείωτα χαμηλές οι θ. στην Πελοπόννησο. Πάν' τα πορτοκάλια που έλεγε κι η μάνα μου.