Υποτροπούλα, επιλεκτική και σύντομη!

Τζουμέρκα, του Σωτήρη Κουτσιαύτη.


Η περιοχή μας εξακολουθεί να επηρεάζεται από τον ενισχυμένο συνδυασμό των υψηλών πιέσεων στα Β. Βαλκάνια με τις χαμηλές πιέσεις στην Α. Μεσόγειο, με συνέπεια τη διατήρηση των πολύ ισχυρών ΒΑ ανέμων εντάσεως ως τα 8 μποφόρ (Αιγαίο). Παράλληλα, το νέο εικοσιτετράωρο (Παρασκευή), στις ανατολικές και νότιες περιοχές της χώρας οι συνθήκες θα είναι ευνοϊκές για την εκδήλωση τοπικών βροχών, παροδικών χιονοπτώσεων (ορεινά-ημιορεινά) και μεμονωμένων καταιγίδων στις θαλάσσιες και παραθαλάσσιες περιοχές. Η θερμοκρασία στη Β. Ελλάδα δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς αλλά στη Δ. Ελλάδα, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα θα φθάσει τους 14 και τοπικά τους 15 βαθμούς. 


Το Σάββατο (28/12), μια ανώτερη ατμοσφαιρική διαταραχή που θα κινηθεί από τη Δ. Μαύρη Θάλασσα προς το Αιγαίο θα προκαλέσει μικρή υποτροπή της κακοκαιρίας βασικά στην Α-ΝΑ Θεσσαλία, την Α. Στερεά-Εύβοια και κυρίως στις ανατολικές και νότιες νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπου θα εκδηλωθούν καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές. Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση, με αποτέλεσμα το χαμήλωμα των κρίσιμων για τις χιονοπτώσεις υψομέτρων. 

Την Κυριακή (29/12), στην Εύβοια, την Αττικοβοιωτία, τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα αρχικά προβλέπονται νεφώσεις με τοπικές βροχές, χιονοπτώσεις στα ορεινά - ημιορεινά και σποραδικές καταιγίδες στις θαλάσσιες και παραθαλάσσιες περιοχές, αλλά σταδιακά και από βορρά προς νότο τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν. Οι άνεμοι θα πνέουν ΒΑ με ένταση στα δυτικά 3 με 5 και στα ανατολικά 6 με 7 μποφόρ. Αναφορικά με τη θερμοκρασία, επισημαίνεται ότι: (α) στις ανατολικές και νότιες περιοχές οι μέγιστες τιμές της θα είναι κατά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερες από τις κανονικές της εποχής και (β) στην ηπειρωτική χώρα και κυρίως στις βόρειες περιοχές της οι ελάχιστες θερμοκρασίες θα είναι χαμηλές (παγετός την νύχτα και νωρίς το πρωί). 

Τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη (Πρωτοχρονιά) αναμένεται βελτιωμένος καιρός σε όλες τις περιοχές της χώρας. 

62 σχόλια:

  1. NW Pindos
    Καλησπέρα, χρόνια πολλά σε όλους τους εορτάζοντες, χρόνια πολλά στον πατριώτη Χρήστο Σιμούλη και σε όλους τους Χρήστους με υγεία! Κάνοντας έναν απολογισμό μέχρι στιγμής θα έλεγα ότι ο καιρός από απόψεως χιονιών ήταν δίκαιος! Χιονίστηκαν όλα σχεδόν τα ορεινά. Για την εποχή θα έλεγα ότι οι χιονοπτώσεις ήταν καλές ειδικά για τα χιονοδρομικά της χώρας. Ας σημειωθεί ότι 2011-2012 ή 2002-2003 (ενδεικτικά αναφέρω τις χρονιές) που θάφτηκε η Πίνδος από τα χιόνια από Β έως Ν (όπως και άλλες χρονιές) δεν είχαμε χιόνια την περίοδο των γιορτών. Νομίζω ότι εδώ και ένα μήνα (σε χιονοπτώσεις αναφέρομαι) έχουν ευνοηθεί πιο πολύ τα πιο Β-ΒΔ (Καιμακτσαλάν από ότι έμαθα έχει ρίξει χιόνι κοντά στα 2 μέτρα και βάσει των θερμοκρασιών που επικρατούν εκεί όλο το χειμώνα αλλά και του ότι έχουμε πολύ χειμώνα ακόμη μπροστά δεν αποκλείεται να κρατήσει χιόνι μέχρι το καλοκαίρι, το ίδιο και ο Όλυμπος, πολύ ενδιαφέρουσα θα είναι αυτή η παράμετρος και μακάρι να εξελιχθούν έτσι τα πράγματα). Σε ότι αφορά τη Δ-ΒΔ Πίνδο (ορεινά της Ηπείρου κατά βάση) θα έλεγα ότι αυτός δεν ήταν ακριβώς ο καιρός μας για χιόνια (ο κλασικός Ηπειρώτικος χιονιάς που λέμε) κρίνοντας και έχοντας ως γνώμονα την ευρύτερη περιοχή του Μετσόβου. Ούτε η προηγούμενη χιονοκαιρία (αναφερόμενος σε τοπικό καθαρά επίπεδο πλέον) ήταν κλασική ηπειρώτικη χιονοκαιρία της παπλαμούδας (περισσότερο έπιασε Πισοδέρι και πιο βόρεια τμήματα). Αυτό που θέλουμε τώρα είναι να κρυώσει καλά ο καιρός, να ξαστερώσει. Γενικά βλέπω κινητικότητα για τη συνέχεια. Θέλω δε να πιστεύω ότι μέσα στον Γενάρη θα έχουμε και δυναμικό αίτιο από Β-ΒΑ πάνω από Αιγαίο για να δώσει χιόνια στα ανατολικά προσήνεμα (και στα πεδινά πλέον) για να αναζωογονηθεί, να λαγαρίσει η φύση γενικότερα (είναι αναγκαιότητα πιστεύω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως Πατριωτη έτσι είναι. Αν και θεωρώ ότι τα ορεινά της Ηπείρου θα είναι πάλι τα πιο αδικημενα από άποψη χιονιού.. Βλέπε και την διαταραχη του Σαββάτου που θα θάψει τα, ανατολικά ορεινά, ημιορεινα. Επομένως δε συμφωνώ μαζι σου ότι πρέπει να, ερθει τον Γενάρη ακόμη μια διαταραχη από την Μαύρη Θάλασσα προς Αιγαίο... Ψυχρό αυλωνα στο Ιόνιο θέλουμε, αυτός πρέπει να είναι ο στόχος. Για να χιονισει σε όλα τα ΔΚΒορεια πεδινά. Όχι άλλα χιόνια στη Μύκονο!

      Διαγραφή
    2. --Κάνοντας έναν απολογισμό μέχρι στιγμής θα έλεγα ότι ο καιρός από απόψεως χιονιών ήταν δίκαιος! Χιονίστηκαν όλα σχεδόν τα ορεινά.--

      Ναι ομως δεν εχουμε Οκτωβρη ή Νοεμβρη να μιλαμε μόνο για τα ορεινα ως προς τα χιόνια.
      Ο καιρος αυτον τον Δεκεμβρη ηταν απολυτως καλος για τα ορεινα, σε πληρη αντιθεση με τους προηγουμενους αρκετους Δεκεμβριους, αλλά συνεχισε για ακομα μια φορα να ειναι οικτρος οσον αφορα τα ημιορεινα και πεδινα(της βορειας Ελλαδας) ως προς τα χιόνια.

      Συνηθισαμε βεβαια. Συμπληρωσα 212.8 χιλιοστα υετου για Δεκεμβριο και 300 χιλιοστα απο τελη Νοεμβρη, εδω στα 340 μέτρα στα προαστια της πολης της Θεσσαλονικης, και απο αυτα μόλις τα 2-3 mm ηταν σε μορφη χιονιου για κανα 2ωρο τις προαλλες. Πρωτογνωρο.
      Χθες και σημερα εριξε 130 χιλιοστα στην Παρνηθα και τα περισσοτερα απο αυτα ηταν βροχη στα 1200 μέτρα! Πρωι ειχε σκετα υγρα νερα στα 1200 μέτρα της Παρνηθας. Χθες και σημερα επισης ο σταθμος του meteo.gr στην Σεττα Ευβοιας 925 μέτρα υψομετρου οπως αναφερει, ειχε σταθερα +5.5 °C με +4 °C σχεδον σημειο δροσου και βροχη, εχοντας ριξει 304 χιλιοστα συνολικα σε βροχη. Στα 900+ μέτρα. Αλλαξανε οι εποχες παει.

      Ναι μεν λοιπον για ψηλα ορεινα ηταν πολυ καλα τα πραγματα ως τωρα τον Δεκεμβρη ως προς τα χιόνια αλλά πρεπει να τα τοποθετουμε ολα στην σωστη τους βαση.


      --Αυτό που θέλουμε τώρα είναι να κρυώσει καλά ο καιρός, να ξαστερώσει. Γενικά βλέπω κινητικότητα για τη συνέχεια. Θέλω δε να πιστεύω ότι μέσα στον Γενάρη θα έχουμε και δυναμικό αίτιο από Β-ΒΑ πάνω από Αιγαίο για να δώσει χιόνια στα ανατολικά προσήνεμα (και στα πεδινά πλέον) για να αναζωογονηθεί, να λαγαρίσει η φύση γενικότερα (είναι αναγκαιότητα πιστεύω).--

      Αα εδω τα χαλαμε. :) Μια χαρα εβρεξε σε Αττικη αυτες τις 2 μερες. Θα παραθεσω και χαρτη υετου 2ημερου καθως και ετους ως τωρα αν βρω χρόνο ως το βραδυ.
      Προεχει(για την κλιματολογια, και οχι για τους κατοικουντες εκει :) ) να χιονισει στα πεδινα της Μακεδονιας πρωτα που εχουν και πολλαπλασιες ημερες χιονοτπωσης κλιματολογικα και ως τωρα εχουμε ενα στρογγυλο κουλουρι στο θεμα χιονοπτωσης.

      Παρεμπιπτοντως σημερα βραδυ(μετα τα μεσανυχτα της Πεμπτης) υπηρξαν αναφορες και βιντεο απο περιοχες με μηδενικο υψομετρο απο την πολη της Θεσσαλονικης για χιονοπτωσεις, και πραγματι στο αμυητο ματι φαινονταν σαν χιονοπτωση σε τεραστιο βαθμο αλλά ηταν απλως σταγονες βροχης με μικρη διαμετρο που τις παρεσερνε ο αερας εδω και 'κει και στην λαμπα φαινονταν η πορεια τους σαν χιονι, ομως α)στο μυημενο ματι καποιου που εχει δει χιλιαδες παρομοιες περιπτωσεις βραδυ σε λαμπα χιονιου/χιονολυτου/ψεκαδας, βροχης πολυ μικρης διαμετρου υδροσταγονιδιων, β)βασει μετεωρολογικων συνθηκων με περιπου +6 °C θερμοκρασια ξηρου θερμομετρου και +4 °C υγρου θερμομετρου και γ)με βροχη που επεφτε την ιδια ωρα σε εμενα στα προαστια(αμα πεφτει βροχη στα προαστια τοτε κατα 99.99 % πεφτει βροχη και στο κεντρο της πολης-εξαιρεση για μιση ωρα ηταν μόνο πρωτοχρονια του 2008), ηταν ξεκαθαρο οτι ηταν σκετη βροχη.

      Διαγραφή
  2. Xιόνιζει κατά περιόδους εδώ και τρείς μέρες στο Ανω Βόιο..με αποτέλσμα...3 εως 5 εκατοστά χιονιού..και θερμοκρασίες από -1 έως 3 βαθμούς....γενικώς..ότι πιάνει την νύχτα το τρώει η ημέρα...πάνω από τα 1000 μέτρα....ξεκινάν πιο αξιόλογες χιονοστρώσεις....πάντως ο Σμόλικας η Βασιλίτσα..και όλα τα βουνά της ΒΔ Πίνδου δεν έχουν "ανοίξει" από την Δευτέρα..χιονίζει ασταμάτητα...ενδιαφέροντα τρεξίματα...για τα μελλούμενα....αλλά έχουμε δεχθεί τόσα άκυρα...που εγώ το βουλώνω,580 mm στον σταθμό του χωριού μου με μέσο ετήσιο υετό 650 με 700 mm "θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από αργά το βράδυ της Τετάρτης μέχρι το πρωί της Πέμπτης ο μετεωρολογικός σταθμός μου κατέγραψε 68 χιλιοστά βροχόπτωσης στο Παλαιό Φάληρο.
    Έριξε πολύ νερό και είχε και έντονες εξάρσεις με διάσπαρτα αστραπόβροντα και κεραυνούς μέσα στον Σαρωνικό.
    Μπορώ να πω ότι το ευχαριστήθηκα και κάναμε και τις βόλτες μας με τα αδιάβροχα την νύχτα.

    Καλησπέρα σε όλους και στον Δάσκαλο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρκετά ευχάριστο και καλοδεχούμενο το χθεσινό αλλά και το σημερινό νερό στην Αττική. Πόσο καιρό είχαμε να βιώσουμε ποτιστική βροχή για πολλές ώρες; Σχεδόν 12-14 ώρες βροχής! Χθες αργά το βράδυ ακούστηκαν 2-3 βροντές πολύ μακρινές, ειδικά η μία ακούστηκε σαν αεροπλάνο. Μακάρι να ήταν η θερμοκρασία 2-3 βαθμούς πιο κάτω για να έβαζαν πολύ χιόνι τα ορεινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετοιμαστειτε και για ουκρανικο ψυχος τωρα φιλε μου Γιωργο στην αττικη!!!

      Διαγραφή
    2. Για αυτούς που αστόχαστα μιλούν για ουκρανικό ψύχος, παραθέτω τις εκπληκτικές περιγραφές του Ηρόδοτου για το κλίμα των βορείως της Μαύρης Θάλασσας περιοχών, στις οποίες την εποχή εκείνη κατοικούσαν διάφοροι λαοί, όπως οι Κιμμέριοι, οι Σκύθες κ.ά. Πρόκειται ουσιαστικά για το κλίμα της στέπας με τους μεγάλης διάρκειας δριμείς και ανεμοδαρμένους χειμώνες, τις λίγες βροχές της χειμερινής περιόδου και την αυξημένη αστάθεια των καλοκαιρινών μηνών που οδηγεί στην εκδήλωση θερμικών καταιγίδων.
      Λέει χαρακτηριστικά ο Ηρόδοτος: «Και σ᾽ όλ᾽ αυτά τα μέρη που καταγράφτηκαν κάνει μια τέτοια βαρυχειμωνιά, καθώς στους οχτώ μήνες το κρύο είναι ανυπόφορο, έτσι που χύνοντας στο χώμα νερό δε θα κάνεις λάσπη· μόνο ανάβοντας φωτιά θα κάνεις λάσπη. Κι η θάλασσα κρουσταλλιάζει κι όλος ο Κιμμέριος Βόσπορος (ο πορθμός Κερτς που ενώνει την Αζοφική με τη Μαύρη Θάλασσα), και οι Σκύθες που ζουν στην περιοχή που κλείνει η τάφρος κάνουν εκστρατεία περνώντας πάνω απ᾽ τον πάγο και σέρνουν τ᾽ αμάξια τους στην αντικρινή ακτή, στη χώρα των Σίνδων. Έτσι λοιπόν τους οχτώ μήνες έχουν συνέχεια χειμώνα, αλλά και τους άλλους τέσσερες κάνει κρύο σ᾽ αυτά τα μέρη. Κι ο χειμώνας αυτός παρουσιάζει φαινόμενα που δεν τα συναντάς στους χειμώνες όλων των άλλων χωρών, αφού εδώ την εποχή των βροχών δεν πέφτει καμιά βροχή αξιόλογη, όμως το καλοκαίρι βρέχει ασταμάτητα. Επίσης, την εποχή που στ᾽ άλλα μέρη βροντά ο ουρανός τότε εδώ δεν βροντά, όμως το καλοκαίρι χαλά ο κόσμος απ᾽ τις βροντές· κι αν βροντήσει το χειμώνα, σαστίζουν οι άνθρωποι το έχουν για θεϊκό σημάδι!»(Ηροδότου, Ιστορίαι 4.28.1-3).
      Καλημέρα σε όλους.

      Διαγραφή
    3. Δεν είναι αυτά τα συστήματα της πίσω πόρτας από Ουκρανία που λέγατε κάποτε κ.Ζιακόπουλε;
      Καλή χρονιά και χρόνια πολλά.
      Νικ Ν.

      Διαγραφή
    4. Με τον όρο «back door cold front» εννοώ το επιφανειακό ψυχρό μέτωπο που κινείται προς τη χώρα μας από τα ανατολικά-βορειοανατολικά. Ο όρος «ψυχρό μέτωπο της πίσω πόρτας» χρησιμοποιείται για να δείξει ότι με το πέρασμα αυτού του μετώπου οι ψυχρές αέριες μάζες δεν εισβάλλουν από τα βορειοδυτικά ή βόρεια, όπως συμβαίνει σε ένα τυπικό ψυχρό μέτωπο, αλλά από τα βορειοανατολικά. Κατά ανάλογο τρόπο, ψυχρά μέτωπα της πίσω πόρτας είναι αυτά που κινούνται από τον Βόρειο Ατλαντικό και επηρεάζουν τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ.
      Καλή χρονιά, φίλε μου.

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα σας.
    Τώρα άδειασα από τη γιορτή, να σας ευχαριστήσω για τις ευχές σας και να αντευχηθώ τα καλύτερα για σας και τις οικογένειές σας κατά το Νέο Έτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρόνια πολλά Δάσκαλε και σε όλο τον ιστότοπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η αυριανή Τραφ από τη μαύρη θάλασσα που έδειχνε να έρχονταν προς Ιόνιο επηρεάζοντας όλη τη χώρα,πάει Αιγαίο και μετά φεύγει νότια με αποτέλεσμα το Σάββατο να πέφτει μεν η θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα και να χιονίζει και σε ημιορεινές περιοχές της κεντροανατολικής χώρας,αλλά από την άλλη ο υετός να γίνετε πιο επιλεκτικός και αυτό μόνο για λίγες ώρες στα ανατολικά ηπειρωτικά.
    Στο Αιγαίο ο πιο αξιόλογος υετός.
    Γενικά από αύριο στην ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ακόμη και στα ανατολικά ηπειρωτικά,η κακοκαιρία φθίνει αρκετά σε σχέση με το τελευταίο διήμερο.
    Ευτυχώς έπεσαν πολλά νερά εκεί που ο τόπος το είχε ανάγκη και μάλιστα παραπάνω και από όσα περίμενα.
    Για τα "χαμηλά" χιόνια τώρα,σας είχα πει εξαρχής να κρατήσουμε μικρό καλάθι για τα ανατολικά.
    Μέχρι στιγμής τουλάχιστον,χιόνισε πάνω από τα 1100μ που περίμενα,όμως μέσα στην ημέρα τα μεγάλα ποσά υγρασίας που μπήκαν από το Αιγαίο προς τα ενδότερα, μπορεί να ενίσχυσαν τον υετό αλλά από την άλλη ανέβασαν ακόμη παραπάνω τα υψόμετρα χιονόπτωσης με αποτέλεσμα σε όλα τα ορεινά(από Δίρφυ Πάρνηθα Κιθαιρώνα ανατολικό Ελικώνα, Ζήρεια κ.α.) να χιονίζει στις κορυφές και κατά βάση πάνω από τα 1500μ.(στην Πάρνηθα χιονόνερο έως την κορυφή σήμερα).
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Θήβα όπου αυτή τη στιγμή στα πεδινά έχει 9 ολόκληρους βαθμούς!
    Βλέπουμε λοιπόν ότι στο θέμα μεταφοράς και επάρκειας ψύχους έχουμε μεγάλο θέμα.
    Το επόμενο διάστημα όπως έχω πει πολλές φορές δείχνει αρκετά ενδιαφέρον(προς τα Φώτα κυρίως και μετά), όμως ας κρατήσουμε όλοι χαμηλά τον πήχη στο θέμα πεδινό χιόνι,γιατί μάλλον κάποιοι δεν έχουν καταλάβει αυτά που γράφουμε συνεχώς περί νέας κανονικότητας.
    Πάμε για αρχή με νερά και χιόνια στα ορεινά και βλέπουμε.
    Καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνιμη φραγή από τα 500m και κάτω..
      Δεν μπορεί.
      Μόνο ασύνδετα και παράδοξα στα ανατολικά, προσηνεμα, που μέσα στην κλιματική αλλαγή βλέπουν πράγματα που μέχρι πρότινος δεν τα γνώριζε ούτε η στατιστική.
      Μάλλον η Σαχάρα θα ξαναπρασινισει..

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ.
      Τα ανατολικά ηπειρωτικά μέσα στην ανομβρία και την παρατεταμένη καλοκαιρία που μπορεί να βιώνουν, έχουν τη δυναμική και χιονίζονται κάποιες φορές έως πολύ χαμηλά.
      Και πάλι όμως ο καιρός,ούτε εκεί δεν μπορεί να δώσει κάτι πολύ χαμηλά.
      Έχουν αδειάσει για τα καλά οι δεξαμενές ψύχους.
      Οι φιλοί κρητικοί όσο και αν δεν θέλουν κάποιοι να συμφωνήσουν, έχει δεχθεί το μικρότερο ποσοστό της κλιματικής αλλαγής.
      Τα έλεγα και δεν με πίστευαν.
      Τώρα που το χιόνι εκεί θα είναι στα ορεινά τους διπλάσιο από την Πίνδο τι θα πουν?
      Δεν θέλω να μπαίνω συνέχεια σε αντιπαράθεση αλλά για αυτά που γράφω υπάρχουν απτές αποδείξεις και δεν τα βγάζω από το μυαλό μου.
      Η νέα κανονικότητα είναι εδώ και δυστυχώς ακόμη και φέτος που δείχνει το πράγμα να κυλάει πιο φυσιολογικά, ξεκίνησαν πάλι να εμφανίζονται οι γνωστές ανωμαλίες.
      Ελπίζω η συνέχεια να είναι αντάξια της αρχής του χειμώνα.

      Διαγραφή
    3. Συμφωνώ και εγώ. Θεωρώ ότι η διατήρηση μικρών επεισοδίων με χιονοπτώσεις στα ανατολικά έχει να κάνει με το arctic amplification (τετραπλή θέρμανση της Αρκτικής σε σχέση με τους τροπικούς) που δημιουργεί συχνότερα σπασίματα του πολικού αεροχειμάρρου (ενίοτε). Το 2021 όταν είχαμε τη Μήδεια ένα άλλο "σπάσιμο" του πολικού αεροχειμάρρου είχε παγώσει τις νότιες ΗΠΑ με υποτροπικές περιοχές όπως στο Τέξας δίπλα στον κόλπο του Μεξικου να καταγράφουν πολικές θερμοκρασίες. Πολύ πιθανόν να έπαιξαν ρόλο τα κύματα Rossby στην κατάσταση αυτήν. Επισης όπως έχω ξανα αναφέρει η ένταση των ρευμάτων του Ατλαντικού που βαίνει μειούσα μπορεί να επιτονίζει κάποια απότομα χειμερινά επεισόδια παρά την τάση για υπερθέρμανση. Σε κάθε περίπτωση ας ευχαριστούμε που δεχθήκαμε τόσα νερά μετά από μια τέτοια παρατεταμένη ξηρασία, αν και τα storm totals κατά τόπους δημιουργούν ανησυχία. Μήπως μοιάζει η κατάσταση με την Καλιφόρνια;

      Διαγραφή
  8. Ευχαριστώ το δάσκαλο αλλά και τους φίλους του μπλογκ για τις ωραίες ευχές σας! Χρόνια πολλά σε όλους για τις Άγιες αυτές ημέρες και ιδιαίτερα στους συνονόματους, τους Μανώληδες και Εμμανουέλες και και τους Στέφανους!
    Ωραίος βορινός καιρός τα φετινά Χριστούγεννα μετά τις σερί χρονιές με τους Χριστουγεννιάτικους αντικυκλώνες! Βοριάς με μπόλικο νερό, πολύωρη βροχόπτωση κατά διαστήματα έντονη με κάποια αστραπόβροντα και βοριά δυνατό! Και νερό έπεσε και το τζάκι άναψε! Κάποτε ήταν ένας πολύ συνηθισμένος καιρός το χειμώνα, έχει ξεχαστεί εντελώς εδώ και πολλά χρόνια!
    Μαζί με την επιστροφή σε χειμερινό εορτασμός των Χριστουγέννων, ζήτω η επιστροφή της αργής διέλευσης υφέσεων μεταξύ Πελοποννήσου και Κρήτης που κοντράρονται με το Βαλκανικό αντικυλώνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να λοιπον και ο συνολικος υετος της 4ημερης κακοκαιριας για 23 και 24 και 25 και 26 Δεκεμβρη 2024.

    https://live.staticflickr.com/65535/54228993608_919d783463_o.png


    Δεδομενα υετου απο μετεωρολογικους σταθμους κυριως του Εθνικου Αστεροσκοπειου Αθηνων(meteo.gr), αλλά και της Εθνικης Μετεωρολογικης Υπηρεσιας, meteology.gr, temperature.gr και AGENSO, Ionianweather.gr, καθως και αλλους αξιοπιστους ιδιωτικους σταθμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολύ τον κ. Ζιακοπουλο για την επιλογή της φωτογραφίας, εύχομαι σε όλους υγεία και ελπίζω σε έναν κανονικό χειμώνα φέτος με εναλλαγές όπως ξεκίνησε φέτος,ορθόδοξα από βόρεια προς νότια και από ορεινά προς πεδινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 50 ώρες βροχής και από αυτές οι περισσότερες ήταν σε μορφή βροχοθυελλας, είχαμε να δούμε στην περιοχή μου από τότε που πρωτομπηκα να γράφω στο μπλογκ και μάλιστα μετά την χθεσινή νύχτα που έβρεχε συνεχόμενα και με ένταση πολλές φορές συνοδεία πολύ δυνατού αέρα (πάνω από 6 μποφορ) ,αυτή την στιγμή βρέχει σιγανά ποτιστικά, με έναν πολύ συμπαγή,βαρύ κλειστό άκρως χειμωνιάτικο καιρό με την θερμοκρασία να ξαναπέφτει στους 5-6 βαθμούς στα 350 μέτρα που βρίσκομαι,μετά την μικρή πρόσκαιρη άνοδο,1-2 βαθμούς και αυτό φαίνεται και από το ότι πασπαλισε μέσα στην νύχτα στο Ζερικι (δυτικός Ελικωνας 850 υψ).
    Τα ποτάμια της περιοχής, Λοφις, Περμισσος, Ολμειος (όλα στην ανατολική πλευρά του Ελικωνα) επιτέλους ξεκίνησαν να κατεβάζουν νερό, σημάδι ότι η τρέχουσα κακοκαιρία έκανε πολύ καλή δουλειά.
    Πιστεύω πως θα συνεχίσουμε να παίρνουμε νερό ακόμη για ένα 2ημερο και τα χιόνια να κατέβουν έως τις παρυφές του αγαπημένου μου Ελικωνα.
    Χρόνια πολλά στους Στεφανους και τις Στεφανιες.
    Καλημερα σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα, χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και αγάπη. Άνοιγμα του καιρού σήμερα στην Κασσανδρεια Χαλκιδικής μετά από σιγανή ποτιστική βροχόπτωση που άρχισε το βραδάκι της Παραμονής των Χριστουγέννων και συνεχίστηκε ασταμάτητα μέχρι χθες το βράδυ. Συνολικός υε353 χλστ υετός 35 χλστ, μηνιαίος υετος, από σπο άποψη υετου είμαστε πλήρως ικανοποιημενοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Aσκύφου εγγύηση, μόλις πέρασε στη δεύτερη θέση, σε κανα' δύωρο στην πρώτη. Μόνο η Σέττα αν το πιάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα σας. Να σας ότι όταν πήγαινα σχολείο στην υπερπεδινή Αλεξάνδρεια Ημαθίας κάθε μία στις δύο χρονιές στις 5, ή στις 6, ή στις 7, ή στις 8 Γενάρη χιόνιζε.
    Προφητείας Σιμούλη το ανάγνωσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ, Χρήστο, θυμάμαι πόσο πολύ νευρίαζα που τα πολλά κρύα και τα χιόνια έρχονταν αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και δεν τα απολαμβάναμε ελεύθεροι και ωραίοι χωρίς μαθήματα.

      Διαγραφή
    2. Ωραίος ο Χρήστος!
      Έτσι μπράβο.
      Τώρα αυτό με τις γιορτές,όπου τα καλύτερα έρχονται με το πέρας τους είναι ένα θέμα αλλά ας έρθει,και δεν πάει στην ευχή....
      Άλλωστε μην ξεχνάμε τα πρόσφατα μεγάλα χιονοχαμηλά(μιλάω για κεντρική βόρεια και ΔΒΔυτικη χώρα) και τις ημερομηνίες που ήρθαν.
      Αριάδνη 6 έως 9-1-2017
      Σοφία 2 έως 5-1-2019.
      Τέλος, μην ξεχνάμε τον τρομερό χειμώνα του 2012 όπου από τις 10 με 15 Γενάρη και μετά,είχαμε σφοδρές χιονοπτώσεις και ψύχος κατά διαστήματα έως και τα τέλη του Μάρτη!
      Για να δούμε εάν φέτος θα καταφέρει έστω να πλησιάσει(μην είμαστε και τέρμα αισιόδοξοι) τέτοιες καταστάσεις.
      Υ. Γ. Ευχαριστήθηκα χιόνι χθες από την βόλτα που ξεκίνησε από το Αγρίνιο προς την Παναγία την Προυσιώτισσα και μετέπειτα στο Καρπενήσι.
      Σε όλη τη διαδρομή από το Παναιτωλικό και μετά ψιλή χιονόπτωση πάνω από τα 1100μ και χιονόνερο στην υπόλοιπη διαδρομή.
      Μεγάλες ποσότητες χιονιού στο Παναιτωλικό,με Τυμφρηστό και Βελούχι όμως να έχουν μαζέψει τεράστιες ποσότητες.

      Διαγραφή
    3. Κάπως έτσι είναι Φώτη αφού στα ημιορεινά της δυτικής Φθιώτιδας, σύνορα με Ευρυτανία, έπεσε ψιλή βροχή αλλά χωρίς διακοπή για δύο εικοσιτετράωρα σχεδόν. Υποθέτω πως ψηλότερα έχει αρκετό χιόνι. Άντε να έρθει και χαμηλότερα.
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    4. Χχιιχιχχι εγώ ο δόλιος κύριε Ζιακόπουλε έχω πάθει τόσα σοκ τα τελευταία δύο χρόνια...που κάθομαι και βλέπω την Αμερική μπάς και ...χιονίσει στο Τέξας και μετά να αρχίζω να ελπίζω...ακόμα και τα χωριά της Γροιλανδίας...έμαθα...,μέχρι να κατέβει η πίεση...εκεί θα ανέβει η δικά μου..."θωμάς"

      Διαγραφή
  15. Γιάννη Θεσπρωτε χιονισε ικανοποιητικα στα βουνά της Ηπείρου τον Δεκέμβριο καλά το πάει μέχρι τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δάσκαλε καλησπέρα.
    Ακούω συνεχώς όλη μέρα από χτες για τον μηχανισμό του "Aegean snow effect" που θα σαρώσει με χιόνια τα ανατολικά,ακόμη και από επαγγελματίες του χώρου.
    Με συγχωρείτε αλλά βάση αυτών που βλέπω στους χάρτες στα τελευταία ραν και βάση όσων έχω διαβάσει από διατριβές και μελέτες πάνω στη δημιουργία του φαινομένου,το καλύτερο θα ήταν να μιλήσουμε για καιρό ΒΑνατολικού ρεύματος.
    Δεν βλέπω ειδικά με τα τελευταία ραν να πληρούνται οι προϋποθέσεις για αυτό το συναρπαστικό φαινόμενο που οδηγεί σε χιονοκαταιγίδες όπως για παράδειγμα το 2019, το 2021 και το 2022.
    Καταρχήν μόνο και μόνο από τη θέση που παίρνει τελικά το χαμηλό και τη θερμοκρασία με το γεωδυναμικό πάχος στα 500hPa δεν πληρείτε ο όρος(είναι και άλλα πολλά όπως η διαθέσιμη ενέργεια ανύψωσης στο Αιγαίο, το ρεύμα στα 700hPa με τη διεύθυνσή του και κάποια άλλα τα οποία δεν χρειάζεται να τα αναφέρουμε στην προκειμένη γιατί δεν έχει νόημα).
    Έχει γεμίσει το διαδίκτυο με το φαινόμενο που θα σαρώσει τα πάντα στο πέρασμα του...
    Θα με ενδιέφερε η άποψή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ποσά του υετού που παρατηρούνται με βόρειο ή βορειοανατολικό ρεύμα στις ανατολικές και νότιες προσήνεμες νησιωτικές και ηπειρωτικές περιοχές της χώρας μας θα ήταν πολύ μικρότερα, αν δεν υπήρχε το Αιγαίο. Ειδικότερα, στις χιονοπτώσεις που σημειώνονται στις παραπάνω περιοχές η επίδραση του Αιγαίου είναι ανάλογη της επίδρασης των Μεγάλων Λιμνών στις ισχυρές χιονοπτώσεις που παρατηρούνται στις βορειοανατολικές περιοχές των ΗΠΑ και τον Καναδά (Lake effect snow).
      Στην ελληνική βιβλιογραφία ο όρος “Aegean effect snow” (μηχανισμός χιονοπτώσεων υπό την επίδραση του Αιγαίου) πρωτοαναφέρθηκε το 2009 (Καιρός, ο Γιος της Γης και του Ήλιου τόμος ΙΙ η πρόγνωση), κατά αναλογία με το αντίστοιχο φαινόμενο της ΒΑ Αμερικής. Για προφανείς λόγους, τα κριτήρια για το «Aegean effect snow», δεν είναι ίδια με εκείνα του «Lake effect snow» που προέκυψαν από σχετικές μελέτες στις πέραν του Ατλαντικού περιοχές. Ως τώρα, δεν έχω δει ελληνικές μελέτες επ’ αυτού. Βλέπω, όμως, συνεχώς αναφορές εντυπωσιασμού από ανθρώπους που αχρεωστήτως κατατάσσουν τους εαυτούς στη μετεωρολογική επιστημονική κοινότητα.
      Είμαι εξαιρετικά αμφίβολος αν ποτέ ο μηχανισμός σοβαρότητας υπό την επίδραση της λογικής και της επιστημονικής δεοντολογίας λειτουργήσει στην Ελλάδα.

      Διαγραφή
    2. Άρα παίρνουμε έναν μετεωρολογικό όρο και τον εξαπολύουμε από δω και από κει για λόγους εντυπωσιασμού...
      Ευχαριστώ για την απάντηση.
      Με καλύψατε.

      Διαγραφή
    3. Θα υπαρξει σχηματισμος νεφωσεων και υετου λογω μηχανισμου lake effect, υετος που θα πεσει και ως χιονι στα ορεινα, αλλά αυτο για τις περιοχες σε Ευβοια αλλά και για την βορεια Αττικη, αλλά δυσκολα για τα ενδοτερα.
      Πραγματι οπως λεει και ο κ. Ζιακοπουλος σε Ελλαδα δεν εχει μελετηθει το φαινομενο ενδελεχως, παροτι υπαρχουν αρκετες ερευνες που το αναφερουν αλλά και υποτιθεται το ερευνουνε, αλλά ολες καταληγουν να ακολουθουν τους κανονες του Niziol που εγιναν ομως για τις μεγαλες λιμνες στις ΗΠΑ. Θα πει κανείς παρομοια δεν πρεπει να ισχυουν και εδω? Ναι, αλλά σιγουρα και θα υπαρχουν και διαφορές.
      Οπως και να εχει σε περιπτωσεις ηπιων ψυχρων εισβολων, για τα ενδοτερα της Αττικης πχ, αλλά ακομα και για την Ευβοια σε ορισμενες περιπτωσεις, οπως μας εχει δειξει η ιστορια, δεν αρκουν οι κανονες του Νιζιολ(για καλες ή δυνατες ψυχρες εισβολες αρκουν) για να υπαρξουν οργανωμενες μπαντες νεφωσεων απο συμπυκνωσεις λογω lake effect.

      Εδω περα οι κρισιμοι κανονες, της διαφοράς θερμοκρασιας στο κατω μερος του οριακου στρωματος(περιπου οσο και η θερμοκρασια της επιφανειας της θαλασσας αν και λιγο χαμηλοτερη) και των 850 hPa που πρεπει να ειναι ιση ή μεγαλυτερη(κατα απολυτη τιμη) περιπου απο την ξηρη αδιαβατικη, η διατμηση κατευθυνσης ανεμων επιφανειας με 700 hPa που πρεπει να ειναι κατω απο 45° περιπου, η διατμηση ταχυτητας ανεμων επιφανειας με 700 hPa που πρεπει να ειναι κατω απο 70 km/h, και γενικα οι ανεμοι απο 1200-1300 μέτρα και κατω που πρεπει να ειναι κατω των 70 km/h, ισχυουν ολα και υπαρχει και ασταθεια(λογικο αφου η θερμοβαθμιδα επιφανεια-850 hPa ξεπερνα την ξηρη αδιαβατικη και βασικα εδω περα η ασταθεια βασει GFS πχ, φτανει ως και τα 5 χιλιομετρα περιπου!) οπότε θα υπαρξει οργανωση νεφωσεων και υπαρξη υετου απο τον μηχανισμο lake effect, ενω υπαρχει και πολυ καλη μεταφορα θετικου σχετικου στροβιλισμου ως το πρωι κατι που θα ενισχυσει πολυ τις ανυψωσεις αεριων μαζων(και βασικα αυτη τη φορα θα συνεισφερει στην ανυψωση των αεριων μαζων πολυ περισσοτερο απο τον μηχανισμο lake effect). Φυσικα υπαρχει και η συγκλιση αεριων μαζων σε ανατολικη Μαγνησια και μετα ανατολικα των Σποραδων κλπ που θα συνεισφερει τα μεγιστα στην ανυψωση των αεριων μαζων και αρα στον υετο σε βορεια Ευβοια, Βοιωτια κλπ αλλά αυτο ειναι αλλη ιστορια.

      Αλλά αυτο, το οτι θα υπαρξει καποιος υετος και απο το lake effect, μεχρι τον πανζουρλισμο απιστευτων τιτλων και αρθρων οτι το Aegean Lake Effect θα φερει χαμους, θα φερει χιόνια, θα φερει πανικο, προσοχη, κλπ, απεχουν ετη φωτος.

      Οι ανθρωποι στα ΜΜΕ αλλά και οι παρουσιαστες δελτιων καιρου ή ακομα και καποιοι μετεωρολογοι, εχουν ξεφυγει παρα πολυ, στο θεμα παραπληροφορησης και κυριως στον διασυρμο της επιστημης. Βασικα βεβαια η επιστημη ειναι ανεγγιχτη απο τις ανοησιες τους, απλως στα ματια του κοσμου που η επιστημη εκφραζεται απο αυτους, η μετεωρολογια πεφτει και υποβαθμιζεται.

      Διαγραφή
    4. Εδω φαινονται και οι περιβοητες lake effect μπαντες που θα φερνανε την καταστροφη βαση καποιων ΜΜΕ.

      Βλεπουμε εκει διπλα σε Αλοννησο μια και σε Σκυρο μια δυνατοτερη, καθως και βλεπουμε στα ορεινα της κεντρικης Ευβοιας πως και αυτος ο μηχανισμος οταν συνανταει οροσειρες αφηνει στα προσηνεμα τους τις περισσοτερες ποσοτητες υγρασιας του αν και εδω ετσι και αλλιως ισχυει ταυτοχρονα και ο μηχανισμος της εξαναγκασμενης ανυψωσης λογω ορεογραφιας οπότε και lake effect να μην ειχαμε θα συνεβαινε αυτο, επισης βλεπουμε οτι επειδη η ασταθεια και τα υετονεφη ηταν αρκετα ψηλα(ως τα 4500 μέτρα) περνανε το εμποδιο της Διρφυος και εχουν καλα φαινομενα και απο πισω της σε Χαλκιδα πχ, ενω επειτα οσα υετονεφη μεινουν εχουν περιοριστει απο τα εμποδια Παρνηθας και Πεντελης ωστε η Αθήνα να μενει "στεγνη" αν και αυτο πιθανοτατα προσκαιρο θα ειναι μιας και καποια στιγμη αργοτερα, επειδη ειναι και ψηλα και δεν υπαρχει καλη υγρασια μόνο ως τα 1400 μέτρα (που ειναι η Παρνηθα), θα υπερπηδησουν την Παρνηθα και θα δωσουν υετο και στο Λεκανοπεδιο.
      https://live.staticflickr.com/65535/54231518804_f5ba0f83a8_o.png

      Διαγραφή
    5. Στην Εύβοια κατάφεραν οι χιονοπτώσεις να φτάσουν και σε υψόμετρα τον 400 μ. στο εσωτερικό του νησιού μακριά από την θάλασσα, προβληματικές οι θερμοκρασίες...
      Παναγιώτης

      Διαγραφή
    6. Φίλε Akrida σωστά αυτά που αναφέρεις αν και δε χρειάζεται να πολυαναλύουμε τους άτυπους "κανόνες" του Aegean lake effect καθώς οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν.
      Εγώ ήθελα απλά να τονίσω ότι έγινε χαμός στα sosial media για μια "μπούρδα" και με συγχωρείτε για την έκφραση,που την ονόμασαν Ουκρανικό ψύχος και "Aegean snow effect "παραλληλίζοντας το με ισχυρά επεισόδια του μηχανισμού στα ανατολικά ηπειρωτικά.
      Ο μηχανισμός του Αιγαίου το χειμώνα με το ΒΑ ρεύμα λειτουργεί πολλές φορές και φέρνει υετό στις γνωστές ευάλωτες σε αυτό το ρεύμα περιοχές(άλλο μικρής κλίμακας lake effect και άλλο αυτό που ήθελαν να περάσουν κάποιοι με την λέξη snow).
      Στην προκειμένη όσο και να πληρούσαν κάποιες από τις παραμέτρους που ανέφερες(παράδειγμα η διαφορά των 13 πλας βαθμών μεταξύ θερμοκρασίας επιφάνειας στη στάθμη της θάλασσας και Τ850 και κάποια άλλα) δεν φτάνουν για τον χιονομηχανισμό του Αιγαίου που μπαίνει και σαρώνει τα ανατολικά ηπειρωτικά εις βάθος της ξηράς,από τη στιγμή που η υποστήριξη στα 500hPa(-32β με το ζόρι και μη επαρκές γεωδυναμικά) δεν ήταν ιδανική,όπως επίσης και το ρεύμα στα 700hPa δεν ήταν καθαρά ανατολικής συνιστώσας έτσι ώστε να σπρώξει τον χιονουετό στα ενδότερα αλλά πιο βόρειο.
      Μη μιλήσω για θερμοκρασίες στα 850hPa.
      Άλλωστε η σημερινή ημέρα μας δικαιώνει με τα φαινόμενα τελικά,να ήταν πολύ περιορισμένα σε έκταση και ήδη από τις πρώτες μεσημβρινές ώρες ο καιρός παρουσίασε ύφεση.
      Οι χιονοστρώσεις περιορίστηκαν πάνω από τα 800μ στην Εύβοια και πάνω από τα 600μ σε Βοιωτία και Αττική και αυτό για κάποιες ώρες.
      Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν νοείται επαγγελματίες μετεωρολόγοι μελετώντας τους χάρτες και βλέποντας μια απλή πρόσκαιρη χειμερινή υποτροπή του καιρού(εκτός τελικά και δεν ξέρουν να διαβάζουν χάρτες,που δεν το νομίζω) να μιλάνε ανεξέλεγκτα με όρους οι οποίοι το μόνο που κάνουν είναι να οξύνουν το πρόβλημα της υπερβολής και της τρομοκρατίας στην πρόβλεψη καιρικών φαινομένων, δίνοντας τροφή στους γνωστούς άγνωστους της "κακής" δημοσιογραφίας.

      Διαγραφή
  17. Πάντως εδώ στην ούτε για πλάκα δεν χιόνισε και δεν θα χιονισει πάρα μόνο στα ορεινά των 1000 μέτρων και άνω. Ούτε καν στα ημιορεινα όχι στα πεδινά που λέγανε κάποιοι. Πολύ δύσκολη η περιοχή για χιονόπτωση και χιονοστρωση όπως είπαν και κάποιοι φίλοι σε προηγούμενες αναρτήσεις. Με 6 και 7 βαθμούς θερμοκρασία και απουσία υετου απλά δεν χιονίζει. Από πεδινά στη Θράκη μόνο στον βόρειο Έβρο μπορεί να χιονίσει με αυτήν την ας πούμε ψιλοψυχρη εισβολή από πάνω μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρόνια πολλά και καλά σε όλους τους φίλους του μπλοκ τον δάσκαλο μας και φυσικα στους εορτάζοντες με μία μικρή καθυστέρηση από πλευράς μου. Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής ο παππούς μου ένα απόγευμα είχε κατέβει από τον Κόζιακα και μου είπε με σιγουριά ότι ατενίζοντας τον θεσσαλικό κάμπο από τα 700 περίπου μέτρα (είναι το χωριό Κόρη) είδε κάτασπρο τον Όλυμπο. Θα χιονίσει πολύ το βράδυ μου είπε. Τότε δεν κατάλαβα πως μπόρεσε να δει τον Όλυμπο και μάλιστα χιονισμένο μια τόσο μουντή μέρα. Πράγματι χιόνισε πολύ και το πρωί δεν έγιναν μαθήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βόρεια Ελλάδα έτσι πώς φαίνεται θα κάνουμε ένα διάλειμμα περίπου μιας εβδομάδας από φαινόμενα και βλέπουμε από τα θεοφάνεια και μετά!
    Πάντως η συσσώρευση ψύχους στην Β.Ευρώπη αρχίζει και γεμίζει σταδιακά..
    Αναμένουμε τον δάσκαλο να μας φωτίσει!




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Θεσσαλονίκη: ηλιοφανεια , κρύο τα πρωινά και βράδυ και μεσημέρι διψήφιες θερμοκρασίες. Κι άσε τους άλλους να μιλάνε για χιόνια και κακοκαιρίες στην Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τελικά δε χιόνισε καθόλου πεδινά και ημιορεινα της Ξάνθης ακόμη και στο βουνό δίπλα μου στα 1000 μέτρα υψόμετρο. Μόνο λίγο κρύο το πρωί ενω κόπηκε και ο ισχυρός αέρας. Πάμε για ήλιο με δόντια τις επόμενες μέρες καιρό που έχουμε εδώ στην Θράκη όταν χιονίζει στα ανατολικά προσηνεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Διαβάζεις κι ακούς ειδήσεις για επέλαση του χιονιά!!! Μη χειρότερα δηλαδή , κανένα έλεος σε αυτή τη χώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για δείτε τί έρχεται από 10/01/2025...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ερχεται?
      Λευκος ορυμαγδος? Πολικος αεροχειμαρρος? Πολικη ψυχρη λιμνη? Ψυχρος υετος? Ουκρανικο ψυχος? Αρκτικο ψυχος?

      Πριν κανα 10ρια χρόνια υπηρχε ενας "Αρης Κον", εδω απο Θεσσαλονικη με μια ανεκδιηγητα τραγικη καιρικη σελιδα που εγραφε καθε μερα κυριολεκτικα για υπερκαυσωνες, για υπερτυφωνες, για υπερκακοκαιριες και υπερπαγωνιες, και ειχε μεγαλη απηχηση και επισκεψιμοτητα. Και κερδιζε καποια οχι αμελητεα χρηματικα ποσά απο τις διαφημισεις των κλικς στα αρθρα του.
      Ευτυχως ο διευθυντης του ΕΜΚ της ΕΜΥ κ. Κολυδας εκανε και κατι καλο και σωστο και "κυνηγησε" νομικά το θεμα και εκλεισε η σελιδα εκεινη και τον φιμωσε.
      Αλλά που να ξεραμε οτι καμια 6-7 χρόνια μετα, θα εχουμε φτασει σε σχεδον ενα τετοιο σημειο παραπληροφορησης απο ενα μεγαλο συνολο των ΜΜΕ και ακομα και απο μετεωρολογους!
      Σε καθε κακοκαιρια φωναζουμε λυκος. Εκτακτα επι εκτακτων και υπερβολικους χαρακτηρισμους για τα φαινομενα συνεχως.

      Διαγραφή
    2. Στην πραγματικοτητα αυτο που ερχεται ειναι μια μεγαλη ανυψωση ενος ριτζ στον Ατλαντικο(που αλλου εξαλλου? Ολο εκει γινεται τα τελευταια 2.5 ετη και σιγουρα παιζουν ρόλο και οι πρωτογνωρα υψηλες θερμοκρασιες στον βορειο Ατλαντικο που ευνοουν αυτην την κυκλοφορια οπου ξεχασαμε πλεον τι θα πει κυκλοφορια Ατλαντικων χαμηλων) οπου και θα εισχωρησει βαθια και στην Γροιλανδια, δημιουργωντας αντικυκλωνικο πεδιο πολυ βορεια και αρα και ψυχρη μεταφορα απο πολυ βορεια, φερνοντας αρκετο κρυο(πολικες ηπειρωτικες ή θαλασσιες αεριες μαζες, ακομα δεν εχει ξεκαθαρισει κατι, Αρκτικες δεν φαινονται παντως) σε ενα μεγαλο μερος της Ευρωπης. Τωρα για Ελλαδα προγνωστικα ολα ειναι πολυ μακρια και τελειως θολα και δεν εχει κανενα νοημα να πουμε τιποτα. Κλειστε τα αυτια σε οποιαδηποτε προγνωση για Ελλαδα απο τωρα. Υποθεσεις ή τυχαιες προτασεις ειναι.

      Διαγραφή
    3. Αγύρτες της επιστήμης και διακονιάρηδες των κλικ!

      Διαγραφή
  24. Ντροπή τόση παραπληροφόρηση έχει καταντήσει αηδία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για όσους αγωνιούν για το τί θα γίνει στο πρώτο 10ήμερο του Ιανουαρίου εδώ το post του κυρίου Ζιακόπουλου για τις ψυχρές εισβολές http://ziakopoulos.blogspot.com/2022/01/blog-post_41.html (η καλύτερα ένα από τα βασικότερα). Τα ζητούμενα είναι εάν οι ψυχρές μάζες της ΒΑ Ευρώπης φθάσουν στο πλάτος της Μεσογείου και εάν ναι ποιό το σημείο εισόδου τους σε αυτήν.
    Για μένα έχει πολύ πλάκα καθώς η προοπτική ακυρώνει το σαφάρι της ΑΣΘ που ξεκινούσε κάθε χρόνο τέτοια εποχή από τους γνωστούς "προγνώστες" .Από την άλλη μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση παρατηρώ Γροιλάνδία καθώς η κυκλοφορία εκεί έχει απίστευτες επιδράσεις στον καιρό της ΝΑ Μεσογείου.
    Τέλος όσον αφορά τα ΜΜΕ το πράγμα όσον αφορά την διαχείρηση της πληροφορίας εκτραχύνεται κάθε μέρα και δεν αφορά φυσικά μόνο τον καιρό,πιστεύω πάντως εάν τα ΜΜΕ αποτελούν και έναν καθρέφτη της δημοκρατίας ότι η ελληνική δημοκρατία περνά αρκετά δύσκολες μέρες."θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θωμά εδώ γεννήθηκε η δημοκρατία και εδώ υποφέρει περισσότερο από κάθε αλλη χώρα που έχει το ίδιο πολιτικό σύστημα.

      Διαγραφή
  26. Δυστυχώς, η παραπληροφόρηση, παραποίηση, τρομοκρατία αποτελούν μια από τις σύγχρονες μάστιγες της κοινωνίας μας, είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν, καθώς βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στον τεράστιο όγκο πληροφοριών που διακινούνται, έτσι στον αναγνώστη προκαλείται σύγχυση. Ασπίδα και ανάχωμα σε αυτήν την κατάσταση που βιώνουμε, θα μπορούσε να αποτελέσει η γνώση, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και η γενική παιδία, πράγματα που στην κοινωνία μας ολοένα και ατονούν, για να μην πω ότι σιγά σιγά εκλείπουν.
    Παναγιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το χειρότερο στην ιστορία με τους διάφορους προγνώστες που ανεβάζουν ανεξέλεγκτα ότι τους κατέβει , είναι ότι υπάρχουν επίσημα sites που δέχονται να δημοσιοποιούν αυτές τις "προγνώσεις" .
    Πρέπει η επιστημονική κοινότητα να επιληφθεί του θέματος .
    Θα πρέπει και η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία!
    Από τότε που η κλιματική κρίση άρχισε να γίνεται ολοφάνερη άρχισε και η εκμετάλλευση του όλου θέματος .
    Γιατί απλά πουλάει !
    Μην χαρίζετε κλικ σε αυτούς τους ανεκδιηγητους τύπους !
    Γιώργος Ζωγραφου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Συμφωνώ απόλυτα...κύριε .nakiosjim ......και οι αρχαίοι το πρώτο που φοβόταν ήταν η τυραννία.....και έτσι το πρώτο που είχαν εισάγει στην δημοκρατία...ήταν η ομαλή και αναγκαία διαδοχή των κυβερνητών τους.,..μάλιστα τους χαρισματικούς...τους φοβόταν περισσότερο...καθώς ήταν επικίνδυνοι να εξελιχθούν σε τύραννοι...κρίμα.."θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτό , " Θωμά " ,στην αρχαία Αθήνα , είχαν θεσπίσει τον θεσμό του " (εξ) οστρακισμού " , ο οποίος λειτουργούσε προληπτικά ,έναντι παντός επιδόξου και επιφόβου επιβούλου της Δημοκρατίας . ----====Π.Α.

      Διαγραφή
  29. Ξεκινώντας σήμερα το πρωί μετά τις 02.30 για την περιοχή του Αγίου Νικανορα στα Ζαβορδα Γρεβενών διαπίστωσα 8oC στη Λάρισα 7oC έξω από Γιαννουλη με Σπάρτη συννεφιά, ακολούθως 6oC στις τελευταίες ανηφόρες της Μελουνας.Με τον κατήφορο της Μελουνας 5oC στη μαρτυρική Τσαριτσανη 4oC, αυτό με σκαμπανεβάσματα και με ξαστεριά πλέον έως διασταύρωση Κρανέας Ελασσόνα όπου εμφανίστηκε 3oC λίγο μετά τις 03.30.2oC στη Δεσκατη Γρεβενών ενώ αφήνοντας την λίγο πριν τις 04.00 1oC,με βρεγμένο χώμα εκατερωθεν του δρόμου.Αυτο ήταν η ύστατη θερμοκρασία με ξαστεριά μέχρι το μοναστήρι του Αγίου στα 550μετρα,μάλλον τα νερά του Αλιάκμονα είναι θερμότερα από το χώμα στα 800 μέτρα της Δεσκάτης.Χρηστος Λαρισα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Nα υποθέσω ότι υποφέρει από το 2019 και μετά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Η υστερία, η υπερπληροφόρηση, η ενστάλαξη φόβων, και η συνακόλουθη σκόπιμα διαταραγμένη κάλυψη γεγονότων κτλ. προκαλεί μία άβυσσο στην ψυχή, ή καλύτερα, μεγιστοποιούν τις αβύσσους της ώστε η ψυχή του μέσου ανθρώπου να είναι κατακερματισμένη, διασπασμένη και απόλυτα εξαρτημένη από κάθε λογής έτοιμες συνταγές που του προσφέρουν απομακρυσμένες ροές που δεν ελέγχει παντελώς. Αυτό ισχύει και στην μετάδοση της μετεωρολογικής πληροφορίας στο κοινό αλλά πολύ περισσότερο σε μείζονα ζητήματα της επικαιρότητας και της κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μέχρι στιγμής η υποτροπή του ΣΚ αποδείχθηκε εξαιρετικά φειδωλή και "τσιγκούνα" σε υετό και στην Κρήτη. Ξέρομε βέβαια ότι ο καιρός κάνει πάντα τα δικά του, όμως η διάψευση είναι ηχηρή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη συνοπτική μετεωρολογία αυτές τις μικρές το δέμας διαταραχές δεν τις εμπιστευόμαστε και πολύ. Για αυτό προσπάθησα με τον τίτλο της ανάρτησης να υποβαθμίσω τη διαταραχή, ακόμα και τότε που τα μοντέλα έφερναν το κέντρο της πάνω από την κεντρική Ελλάδα.
      Καλημέρα σε όλους.

      Διαγραφή
  33. Γιαννης-Νεα Αρτάκη Ευβοιας29 Δεκεμβρίου 2024 στις 9:26 π.μ.

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά με υγεία σε όλο το blog.Δασκαλε Χρόνια Πολλά να είστε καλά να μας ενημερώνετε καιρικά.Να έχουμε ελπίδες δάσκαλε στην κατεβασιά προς τα Φώτα...Αναμένουμε με ενδιαφέρον την αναφορά σας για τα καιρικά μελλούμενα!!Γιαννης-Χαλκιδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Kύριε Ζιακόπουλε καλημέρα και χρόνια πολλά.Έχω μια ερώτηση.Αν, ξαναλέω, άν λαβει χώρα η ψυχρή εισβολή στην Αμερική εκεί γύρω στις 10 Ιανουαρίου να περιμένουμε αργότερα αλλαγή του jetstream σε ΝΔ συνιστώσα και κατά συνέπεια κάθοδο ψυχρών αερίων μαζών στην περιοχή μας το 2ο δεκαήμερο;Η ερώτηση είναι καθαρά ως προς την λογική όχι πρόβλεψη.Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μέχρι περίπου τα 600 μέτρα τα κατέβασε τα χιόνια, τόσο στον Ελικωνα, οσο και στον Κιθαιρωνα,ενώ τα νερά ήταν τελικά πολλά για όλη την Βοιωτία και αυτό φαίνεται καθαρά από τις λίμνες που σχηματιστηκαν σε πολλά σημεία.
    Καλό νερό, σε μορφή χιονόνερου, έριξε όλη νύχτα εχθές το βράδυ και με μία μικρή παύση 8-10 το πρωί συνεχίζει να βρέχει ποτιστικά εψς τώρα,με ένα κλειστό, βαρύ χειμωνιάτικο σκηνικό και λογικά τα βουνά βάζουν και άλλο χιόνι πάνω στο ήδη υπάρχον.
    Το καλύτερο δυνατό σενάριο για να κλείσει ιδανικά μία κακή υετικα χρονιά.
    Δηλωνω αισιόδοξος για την συνέχεια του χειμώνα και μάλιστα μέχρι αργα(Μάρτιος).
    Φιλε Γιάννη, προχθές ήμουν στην περιοχή σου (Νέα Αρτάκη) για λίγες ώρες.
    Καλημερα σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή