Άντε, αρκετά τεμπελιάσατε το Σαββατοκύριακο! Ο καιρός είναι δύσκολος και θέλει προσπάθεια για να γίνει καλή πρόγνωση. Καλημέρα, λοιπόν, σε όλους και καλή δουλειά!
τέτοια θέλουμε κυριε Ζιακόπυλε δώστε τα ολα!!....αποτέλεσμα ολων αυτών είναι συνεσφιγμένο μέτωπο στην ανατολική μακεδονία θράκη και αφθονο χιονι,και επειδή η θεσαλονίκη είναι πρωτοξαδερφια με τις εν λογω πριεοχές...παιζει να κρατάει την "ουρά"
υ.γ.το κακο ειναι οτι ενω η ανατολική μακεδονία θρακη ειναι πρωτοξδέλφια το κιλκις ειναι κατι σαν αδέλφια...."θωμάς"
Άντε γεια..... όταν οι άλλοι βλέπουν το αποτέλεσμα των μοντέλων,εσείς ερμηνεύεται την απαρχή της δημιουργίας των καιρικών συνθηκών. ΣΤΕΛΙΟΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μιας και σας αρέσουν οι παραλληλισμοί, ως πολιτικός μηχανικός, ποτέ δε θα καταφέρω να μάθω σε έναν μπετατζή πως υπολογίζω, το γιατί, το που και το πόσο οπλισμό (σίδερα) θα βάλω σε μία δοκό ή σε ένα υποστύλωμα. Μπορώ όμως να του μάθω πως να τα τοποθετεί σωστά βλέποντας ένα σχέδιο. Έτσι και με εσάς μπορείτε να μας εξηγήσετε και να μας μάθετε 2-3 ή και περισσότερα σημαντικότατα πράγματα, αλλά δύσκολα θα μάθουμε από μόνοι μας ως μη μετεωρολόγοι - φυσικοί (ή μαθηματικοί)την επιστήμη και τη μαεστρία της πρόγνωσης. Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα!
NW Pindos Αρκετά χιόνια στα ΒΔ σημαίνει αυτό; Με την ευκαιρία όμως και των διαφαινόμενων νέων χιονοπτώσεων θα ήθελα να πω ορισμένα πράγματα για την οδήγηση στο χιόνι και τι πρέπει να προσέχει κανείς: 1. Πρέπει να έχει πάντοτε αλυσίδες ή χιονολάστιχα. Για όσους χρησιμοποιούν αλυσίδες θα πρέπει να κάνουν πολλές φορές εξάσκηση στην τοποθέτηση τους (π.χ. στην πιλοτή ή όπου έχει δυνατότητα ο καθένας) ώστε να εξοικειωθούν απόλυτα και σε πραγματικές συνθήκες να τις βάζουν μέσα σε 2 λεπτά το πολύ. Η τοποθέτηση είναι πολύ εύκολη αρκεί να είναι κανείς εξοικειωμένος. 2. Σε συνθήκες χιονισμένου οδοστρώματος ξεκινάμε πάντοτε (ειδικά σε ανηφορικές κλήσεις) με δεύτερη ταχύτητα (με ήπια χρήση στο γκάζι) και στην κατηφόρα βάζουμε πρώτη ταχύτητα και αφήνουμε το αυτοκίνητο να κατεβαίνει χωρίς φρένο ή πατώντας αυτό ελάχιστα. Από όσο γνωρίζω τα αυτοκίνητα που έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχουν και μηχανικό που είναι απαραίτητο στο χιόνι και πρέπει να θέτει κανείς σε λειτουργία το τελευταίο (μηχανικό). 3. Τα 4Χ4 χρειάζονται και αυτά για τη μέγιστη δυνατή απόδοση χιονολάστιχα (προσέξτε το αυτό όσοι έχετε 4χ4 γιατί είναι κρίμα να κολλήσει κανείς με τέτοιο αυτοκίνητο και από δίπλα να περνάει ένα φίατ πούντο με χειμερινά ελαστικά και να χαιρετάει!). 4. Οι δυσκολότερες συνθήκες οδήγησης στο χιόνι είναι όταν τα φαινόμενα είναι σε εξέλιξη. 5. Πρέπει να αποφεύγει κανείς την οδήγηση ακόμη και με χιονολάστιχα ή αλυσίδες σε δρόμους που έχουν πιάσει στρώμα πάγου και δεν έχει περάσει εκχιονιστικό 6. Όσοι έχουν αυτοκίνητο με πίσω κίνηση ακόμη και αν έχουν χιονολάστιχα καλό είναι να έχουν και ένα ζευγάρι αλυσίδες για κάθε ενδεχόμενο διότι στα πισωκίνητα οι χειρισμοί είναι ακόμη πιο ειδικοί (όταν ξεκινάς και γλιστράς αφήνεις γκάζι και το ξαναπατάς περιοδικά κλπ. έχει άλλους χειρισμούς). 7. Το χειμώνα πρέπει κανείς να έχει μόνιμα στο αυτοκίνητο (ανεξαρτήτως καιρού) εξοπλισμό χιονοδρομικού (υποδήματα ειδικά - ρούχα ειδικά) και νερά (μόνιμα). Δεν το συζητάμε ότι σε ταξίδι αυτά πρέπει να υπάρχουν. 8. Πριν ανεβεί κανείς σε βουνό ή χιονοδρομικό ή ορεινό μέρος να έχει προηγουμένως επισκεφθεί τις περιοχές αυτές με καλές συνθήκες για να γνωρίζει καλά το μέρος. Μην ανέβει για πρώτη φορά σε τέτοιες περιοχές με συνθήκες χιονιού. 9. Θα πρέπει κανείς να γνωρίζει τις «κακοτοπιές» του χιονιού και που κινδυνεύει να κλεισθεί από το χιόνι (δεν είναι όλα τα σημεία ίδια) 10. Όσοι δεν έχουν βγει ποτέ σε οδήγημα στο χιόνι και δεν τους ενδιαφέρει αυτή η οδήγηση καλό είναι να την αποφεύγουν με το αυτοκίνητο τους και ειδικά με συμβατικά λάστιχα, αλλά ακόμη και με αλυσίδες, γιατί με το πρώτο γλίστρημα χάνεται η ψυχολογία και αρχίζει ο φόβος με ότι αυτό συνεπάγεται πάνω στο τιμόνι. 11. Για να καθαρίσει κανείς τα τζάμια του αυτοκινήτου και το αυτοκίνητο γενικότερα από τα χιόνια, θέτει τη μηχανή σε λειτουργία, μετά από 10 λεπτά ανοίγει το καλοριφέρ και μετά από 10 λεπτά ξεκινά τον αποχιονισμό με τη μηχανή και το καλοριφέρ σε λειτουργία.
Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Από αυτά που διαβάζω γενικά (γιατί για να φτάσω να «διαβάζω» χάρτη σαν του δασκάλου παραπάνω και να έχω μια άποψη θέλω χρόνια) νομίζω εμείς στα βόρεια πάλι «φόλα» θα φάμε. Μάλλον θα χιονίσει σε μέρη που ήδη χιόνισε και δεν θα χιονίσει σε μέρη που δεν έχει χιονίσει ως σήμερα. Αναμένουμε τους ειδικούς του μπλογκ να μας διαφωτίσουν ως το βράδυ και βεβαίως τη λύση του δασκάλου στο απροειδοποίητο διαγώνισμα που μας έβαλε Κωνσταντίνος Θεσσαλονίκη
Κυριε Ζιακόπουλε στην λύση εξηγείστε μας και την σημαντική της θερμικής παραμόρφωσης και της ανάπτυξης αντικυκλωνικών συνθηκών καθώς δεν μπορώ να καταλαβω γιατί χρήζουν ιδιαίτερης επισημείωσης τόσο δυτικά.εγώ απλά υποθέτω α)Η θερμική παραμόρφωσης ειναι ικανή μεσω της μεταφοράς ενέργειας στην επιφάνεια να δώσει ενα νεο χαμηλό στο Ιόνιο που δεν βλέπουν τα μοντέλα. β)Λόγω αυτής της παραμόρφωσης και παλι λογω της πειφανειακής μεταφοράς της ενεργειας το χαμηλό στο βο΄ρειο Αιγαίο στέκεται πιο δυτικά και χιονίζεται και η κεντρική μακεδονία στα νοτια της(αυτο περισσότερο ειναι φαντασίωση) "θωμάς"
Αυτή η θερμική παραμόρφωση, δε θα επιτρέψει χιονόπτωση στα πεδινά της Δυτικής & Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά από τα ημιορεινά και πάνω. Αυτά για αύριο το πρωί. Ενδέχεται μετά από μια ανάπαυλα το μεσημέρι, να ενταθούν οι χιονοπτώσεις το βράδυ και ίσως κατέβουν πιο χαμηλά.
Τα αναφερόμενα στις Άλπεις δύο θεματάκια δεν έχουν (άμεση) σχέση με τον καιρό της χώρας μας. Τα έβαλα για να σας δείξω την επίδραση της ορογραφίας στην ατμοσφαιρική κυκλοφορία και την πολύ καλή προσομοίωση του μοντέλου.
Εγώ ένα θα πω και θα γκρινιαξω πάλι γιατί δεν πάει άλλο! Άλλη μια σπουδαία κακοκαιρία για την Ήπειρο πήγε περίπατο με τα σημερινά στοιχεία. Ούτε στα 1000μετρα δεν θα χιόνισει πάλι. Επίσης πήγαν περίπατο και τα χιόνια στην υπόλοιπη βόρεια Ελλάδα με ευνοημενες περιοχες μόνο τη Δυτικη Μακεδονία και το βόρειο Έβρο. Δυστυχώς για άλλη μια φορά όταν μπαίνει ο καλός υετός δεν υπάρχουν οι κατάλληλες θερμοκρασίες. Ας μπει η Άνοιξη όπως φαίνεται στα μακρινά και να τελειώνουμε με το φετινο έκτρωμα. Σε λίγο θα πηγαίνουμε για χειμερινο Τουρισμό στην Κρήτη, στη μέση Ανατολή και στη Σαουδική Αραβία!
Και μία πρωτότυπη πρόγνωση, καθώς η μετεωρολογική υπηρεσία των ΗΠΑ, προειδοποίησε τους κατοίκους της Φλόριντα ότι παγωμένα ιγκουάνα μπορεί να πέφτουν από τα δέντρα τις επόμενες μέρες, εξαιτίας των ασυνήθιστα χαμηλών θερμοκρασιών για την περιοχή, όπως επισημαίνει ο Guardian. Tα ιγκουάνα που είναι ψυχρόαιμα (δηλαδή, χρειάζονται το φως του ήλιου για να ζεσταθούν), επιβραδύνουν τις ζωτικές λειτουργίες τους και καταλήγουν να μένουν εντελώς ακίνητα, όταν η θερμοκρασία υποχωρήσει στους 4-9 βαθμούς Κελσίου. Και την Κυριακή 30/1 νωρίς το πρωί κατρακύλησε στους -3,9β. στη Φλόριντα.
Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια να πέφτουν από τα δέντρα, επειδή για τους παραπάνω λόγους χάνουν τη λαβή τους, αλλά δεν πεθαίνουν. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα επιβιώσουν αυτής της περιόδου ακινησίας, εκτός κι αν επικρατήσει ολικός παγετός, μετά τη χιονοθύελλα που έπληξε τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, όπως είχε συμβεί το 2010, όταν είχαν χαθεί πολλά από αυτά τα συμπαθή ερπετά.
Τα ιγκουάνα δεν είναι ενδημικό είδος στη Φλόριντα, όπου εγκαταστάθηκαν δραπετεύοντας από κοντέινερ, ενώ ζυγίζουν 7,5 κιλά και φτάνουν σε μήκος το 1,5 μέτρο. Δεν είναι και τα μόνα είδη που υπέφεραν από το κρύο φέτος τον χειμώνα, καθώς χιλιάδες ψάρια ιχθυοτροφείου πέθαναν σε λιμνοθάλασσα (στο Δρέπανο) στη βορειοδυτική Ελλάδα, μετά από μία ψυχρή εισβολή την περασμένη βδομάδα.
Οι πράσινοι παπαγάλοι της Αθήνας επιβίωσαν, πάντως, και αυτού του χιονιά. Τους είδα στο Φάληρο να πετούν ψηλά. Και τα ψάρια στο Θυμάρι είναι καλά. Τη Δευτέρα 31/1 φωτογράφισα ένα ακόμα μεγάλο χταπόδι στη δαντελένια ακρογιαλιά. Είχε δύο κομμένα πλοκάμια και πιθανότατα τα έφαγε το ίδιο, κάτι που συνηθίζουν τα χταπόδια όταν δεν βρίσκουν τροφή. Νομίζω ότι τα πλοκάμια τους βγαίνουν ξανά, αλλά ποτέ σαν την πρώτη φορά. Είναι κάπως ατροφικά. https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/31/cold-frozen-iguanas-falling-out-of-trees-drop-from-sky-florida-weather Β. ΣΠ.
τέτοια θέλουμε κυριε Ζιακόπυλε δώστε τα ολα!!....αποτέλεσμα ολων αυτών είναι συνεσφιγμένο μέτωπο στην ανατολική μακεδονία θράκη και αφθονο χιονι,και επειδή η θεσαλονίκη είναι πρωτοξαδερφια με τις εν λογω πριεοχές...παιζει να κρατάει την "ουρά"
ΑπάντησηΔιαγραφήυ.γ.το κακο ειναι οτι ενω η ανατολική μακεδονία θρακη ειναι πρωτοξδέλφια το κιλκις ειναι κατι σαν αδέλφια...."θωμάς"
Καλημέρα Δάσκαλε και σε όλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη Εβδομάδα
Στην μπριζα συνέχεια ο καιρός.
Να στε καλά πάντα.
Κώστας Αθήνα
Δώστε μας παρακαλώ μια εκτίμηση για τα πεδινά της Θράκης, τι να περιμένουμε? Γεωργία Κομοτηνή
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αποκλείεται να χιονίσει την Τετάρτη. Θα το δούμε και αύριο.
ΔιαγραφήΌταν αναφέρεστε σε όλη τη χώρα 2&3 μηνός εννοείται χιόνια πεδινά Μακεδονία - Θεσσαλία ή μόνο κρύο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε γεια..... όταν οι άλλοι βλέπουν το αποτέλεσμα των μοντέλων,εσείς ερμηνεύεται την απαρχή της δημιουργίας των καιρικών συνθηκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΕΛΙΟΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στέλιο μου, δεν με ενθουσιάζει και πολύ η ιδέα να σας φέρνω ψάρια. Αντίθετα, τη βρίσκω με το να προσπαθώ να σας μαθαίνω να ψαρεύετε!
ΔιαγραφήΟ ορισμός του Δασκάλου
ΔιαγραφήΚώστας Αθήνα
Μιας και σας αρέσουν οι παραλληλισμοί, ως πολιτικός μηχανικός, ποτέ δε θα καταφέρω να μάθω σε έναν μπετατζή πως υπολογίζω, το γιατί, το που και το πόσο οπλισμό (σίδερα) θα βάλω σε μία δοκό ή σε ένα υποστύλωμα. Μπορώ όμως να του μάθω πως να τα τοποθετεί σωστά βλέποντας ένα σχέδιο. Έτσι και με εσάς μπορείτε να μας εξηγήσετε και να μας μάθετε 2-3 ή και περισσότερα σημαντικότατα πράγματα, αλλά δύσκολα θα μάθουμε από μόνοι μας ως μη μετεωρολόγοι - φυσικοί (ή μαθηματικοί)την επιστήμη και τη μαεστρία της πρόγνωσης. Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα!
ΔιαγραφήΚαλημέρα, υπό πίεση εξέταση των μαθητών; είναι και η εποχή της εξεταστικής…
ΑπάντησηΔιαγραφήNW Pindos
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρκετά χιόνια στα ΒΔ σημαίνει αυτό; Με την ευκαιρία όμως και των διαφαινόμενων νέων χιονοπτώσεων θα ήθελα να πω ορισμένα πράγματα για την οδήγηση στο χιόνι και τι πρέπει να προσέχει κανείς:
1. Πρέπει να έχει πάντοτε αλυσίδες ή χιονολάστιχα. Για όσους χρησιμοποιούν αλυσίδες θα πρέπει να κάνουν πολλές φορές εξάσκηση στην τοποθέτηση τους (π.χ. στην πιλοτή ή όπου έχει δυνατότητα ο καθένας) ώστε να εξοικειωθούν απόλυτα και σε πραγματικές συνθήκες να τις βάζουν μέσα σε 2 λεπτά το πολύ. Η τοποθέτηση είναι πολύ εύκολη αρκεί να είναι κανείς εξοικειωμένος.
2. Σε συνθήκες χιονισμένου οδοστρώματος ξεκινάμε πάντοτε (ειδικά σε ανηφορικές κλήσεις) με δεύτερη ταχύτητα (με ήπια χρήση στο γκάζι) και στην κατηφόρα βάζουμε πρώτη ταχύτητα και αφήνουμε το αυτοκίνητο να κατεβαίνει χωρίς φρένο ή πατώντας αυτό ελάχιστα. Από όσο γνωρίζω τα αυτοκίνητα που έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχουν και μηχανικό που είναι απαραίτητο στο χιόνι και πρέπει να θέτει κανείς σε λειτουργία το τελευταίο (μηχανικό).
3. Τα 4Χ4 χρειάζονται και αυτά για τη μέγιστη δυνατή απόδοση χιονολάστιχα (προσέξτε το αυτό όσοι έχετε 4χ4 γιατί είναι κρίμα να κολλήσει κανείς με τέτοιο αυτοκίνητο και από δίπλα να περνάει ένα φίατ πούντο με χειμερινά ελαστικά και να χαιρετάει!).
4. Οι δυσκολότερες συνθήκες οδήγησης στο χιόνι είναι όταν τα φαινόμενα είναι σε εξέλιξη.
5. Πρέπει να αποφεύγει κανείς την οδήγηση ακόμη και με χιονολάστιχα ή αλυσίδες σε δρόμους που έχουν πιάσει στρώμα πάγου και δεν έχει περάσει εκχιονιστικό
6. Όσοι έχουν αυτοκίνητο με πίσω κίνηση ακόμη και αν έχουν χιονολάστιχα καλό είναι να έχουν και ένα ζευγάρι αλυσίδες για κάθε ενδεχόμενο διότι στα πισωκίνητα οι χειρισμοί είναι ακόμη πιο ειδικοί (όταν ξεκινάς και γλιστράς αφήνεις γκάζι και το ξαναπατάς περιοδικά κλπ. έχει άλλους χειρισμούς).
7. Το χειμώνα πρέπει κανείς να έχει μόνιμα στο αυτοκίνητο (ανεξαρτήτως καιρού) εξοπλισμό χιονοδρομικού (υποδήματα ειδικά - ρούχα ειδικά) και νερά (μόνιμα). Δεν το συζητάμε ότι σε ταξίδι αυτά πρέπει να υπάρχουν.
8. Πριν ανεβεί κανείς σε βουνό ή χιονοδρομικό ή ορεινό μέρος να έχει προηγουμένως επισκεφθεί τις περιοχές αυτές με καλές συνθήκες για να γνωρίζει καλά το μέρος. Μην ανέβει για πρώτη φορά σε τέτοιες περιοχές με συνθήκες χιονιού.
9. Θα πρέπει κανείς να γνωρίζει τις «κακοτοπιές» του χιονιού και που κινδυνεύει να κλεισθεί από το χιόνι (δεν είναι όλα τα σημεία ίδια)
10. Όσοι δεν έχουν βγει ποτέ σε οδήγημα στο χιόνι και δεν τους ενδιαφέρει αυτή η οδήγηση καλό είναι να την αποφεύγουν με το αυτοκίνητο τους και ειδικά με συμβατικά λάστιχα, αλλά ακόμη και με αλυσίδες, γιατί με το πρώτο γλίστρημα χάνεται η ψυχολογία και αρχίζει ο φόβος με ότι αυτό συνεπάγεται πάνω στο τιμόνι.
11. Για να καθαρίσει κανείς τα τζάμια του αυτοκινήτου και το αυτοκίνητο γενικότερα από τα χιόνια, θέτει τη μηχανή σε λειτουργία, μετά από 10 λεπτά ανοίγει το καλοριφέρ και μετά από 10 λεπτά ξεκινά τον αποχιονισμό με τη μηχανή και το καλοριφέρ σε λειτουργία.
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό αυτά που διαβάζω γενικά (γιατί για να φτάσω να «διαβάζω» χάρτη σαν του δασκάλου παραπάνω και να έχω μια άποψη θέλω χρόνια) νομίζω εμείς στα βόρεια πάλι «φόλα» θα φάμε. Μάλλον θα χιονίσει σε μέρη που ήδη χιόνισε και δεν θα χιονίσει σε μέρη που δεν έχει χιονίσει ως σήμερα. Αναμένουμε τους ειδικούς του μπλογκ να μας διαφωτίσουν ως το βράδυ και βεβαίως τη λύση του δασκάλου στο απροειδοποίητο διαγώνισμα που μας έβαλε
Κωνσταντίνος Θεσσαλονίκη
Δευτέρα διαγώνισμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρετε, είχαμε κόσμο στο σπίτι χθες και... δεν πρόλαβα.....
Δεν έχω ιδέα, κύριε! Μπορώ να γράψω την Πέμπτη ή την Παρασκευή; (Μακάρι να χιονίσει ξανά και να το γλιτώσω...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος (φιλόλογος)
Κυριε Ζιακόπουλε στην λύση εξηγείστε μας και την σημαντική της θερμικής παραμόρφωσης και της ανάπτυξης αντικυκλωνικών συνθηκών καθώς δεν μπορώ να καταλαβω γιατί χρήζουν ιδιαίτερης επισημείωσης τόσο δυτικά.εγώ απλά υποθέτω
ΑπάντησηΔιαγραφήα)Η θερμική παραμόρφωσης ειναι ικανή μεσω της μεταφοράς ενέργειας στην επιφάνεια να δώσει ενα νεο χαμηλό στο Ιόνιο που δεν βλέπουν τα μοντέλα.
β)Λόγω αυτής της παραμόρφωσης και παλι λογω της πειφανειακής μεταφοράς της ενεργειας το χαμηλό στο βο΄ρειο Αιγαίο στέκεται πιο δυτικά και χιονίζεται και η κεντρική μακεδονία στα νοτια της(αυτο περισσότερο ειναι φαντασίωση) "θωμάς"
Αυτή η θερμική παραμόρφωση, δε θα επιτρέψει χιονόπτωση στα πεδινά της Δυτικής & Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά από τα ημιορεινά και πάνω. Αυτά για αύριο το πρωί. Ενδέχεται μετά από μια ανάπαυλα το μεσημέρι, να ενταθούν οι χιονοπτώσεις το βράδυ και ίσως κατέβουν πιο χαμηλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αναφερόμενα στις Άλπεις δύο θεματάκια δεν έχουν (άμεση) σχέση με τον καιρό της χώρας μας. Τα έβαλα για να σας δείξω την επίδραση της ορογραφίας στην ατμοσφαιρική κυκλοφορία και την πολύ καλή προσομοίωση του μοντέλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ένα θα πω και θα γκρινιαξω πάλι γιατί δεν πάει άλλο! Άλλη μια σπουδαία κακοκαιρία για την Ήπειρο πήγε περίπατο με τα σημερινά στοιχεία. Ούτε στα 1000μετρα δεν θα χιόνισει πάλι. Επίσης πήγαν περίπατο και τα χιόνια στην υπόλοιπη βόρεια Ελλάδα με ευνοημενες περιοχες μόνο τη Δυτικη Μακεδονία και το βόρειο Έβρο. Δυστυχώς για άλλη μια φορά όταν μπαίνει ο καλός υετός δεν υπάρχουν οι κατάλληλες θερμοκρασίες. Ας μπει η Άνοιξη όπως φαίνεται στα μακρινά και να τελειώνουμε με το φετινο έκτρωμα. Σε λίγο θα πηγαίνουμε για χειμερινο Τουρισμό στην Κρήτη, στη μέση Ανατολή και στη Σαουδική Αραβία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μία πρωτότυπη πρόγνωση, καθώς η μετεωρολογική υπηρεσία των ΗΠΑ, προειδοποίησε τους κατοίκους της Φλόριντα ότι παγωμένα ιγκουάνα μπορεί να πέφτουν από τα δέντρα τις επόμενες μέρες, εξαιτίας των ασυνήθιστα χαμηλών θερμοκρασιών για την περιοχή, όπως επισημαίνει ο Guardian. Tα ιγκουάνα που είναι ψυχρόαιμα (δηλαδή, χρειάζονται το φως του ήλιου για να ζεσταθούν), επιβραδύνουν τις ζωτικές λειτουργίες τους και καταλήγουν να μένουν εντελώς ακίνητα, όταν η θερμοκρασία υποχωρήσει στους 4-9 βαθμούς Κελσίου. Και την Κυριακή 30/1 νωρίς το πρωί κατρακύλησε στους -3,9β. στη Φλόριντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα αυτά έχουν ως συνέπεια να πέφτουν από τα δέντρα, επειδή για τους παραπάνω λόγους χάνουν τη λαβή τους, αλλά δεν πεθαίνουν. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα επιβιώσουν αυτής της περιόδου ακινησίας, εκτός κι αν επικρατήσει ολικός παγετός, μετά τη χιονοθύελλα που έπληξε τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, όπως είχε συμβεί το 2010, όταν είχαν χαθεί πολλά από αυτά τα συμπαθή ερπετά.
Τα ιγκουάνα δεν είναι ενδημικό είδος στη Φλόριντα, όπου εγκαταστάθηκαν δραπετεύοντας από κοντέινερ, ενώ ζυγίζουν 7,5 κιλά και φτάνουν σε μήκος το 1,5 μέτρο. Δεν είναι και τα μόνα είδη που υπέφεραν από το κρύο φέτος τον χειμώνα, καθώς χιλιάδες ψάρια ιχθυοτροφείου πέθαναν σε λιμνοθάλασσα (στο Δρέπανο) στη βορειοδυτική Ελλάδα, μετά από μία ψυχρή εισβολή την περασμένη βδομάδα.
Οι πράσινοι παπαγάλοι της Αθήνας επιβίωσαν, πάντως, και αυτού του χιονιά. Τους είδα στο Φάληρο να πετούν ψηλά. Και τα ψάρια στο Θυμάρι είναι καλά. Τη Δευτέρα 31/1 φωτογράφισα ένα ακόμα μεγάλο χταπόδι στη δαντελένια ακρογιαλιά. Είχε δύο κομμένα πλοκάμια και πιθανότατα τα έφαγε το ίδιο, κάτι που συνηθίζουν τα χταπόδια όταν δεν βρίσκουν τροφή. Νομίζω ότι τα πλοκάμια τους βγαίνουν ξανά, αλλά ποτέ σαν την πρώτη φορά. Είναι κάπως ατροφικά.
https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/31/cold-frozen-iguanas-falling-out-of-trees-drop-from-sky-florida-weather
Β. ΣΠ.
Αυτά είναι τα ωραία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπεξηγηματικός ο χάρτης,ώρα γιά μελέτη της επερχόμενης αλλαγής.
Δάσκαλε σας ευχαριστούμε. Καλησπέρα σε όλους και στον κύριο Ζιακόπουλο. Καλή εβδομάδα να έχουμε. Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΑπάντησηΔιαγραφή