Κυριακή,
18-6-2017/10:20 τοπική ώρα.
Πηγή:
http://en.sat24.com/en
Διάφορες
μελέτες έχουν δείξει ότι τη θερινή (ή χειμερινή) περίοδο ένας εκτός κλιματικών πλαισίων
μήνας συνήθως ακολουθείται από έναν εντός και πέραν των κλιματικών πλαισίων μήνα.
Επί του προκειμένου, θα έλεγα την παροιμία: «Θεριστής βροχερός και κρύος, Αλωνάρης ξηρός και ζεστός». Όμως, καιρός είναι
αυτός. Ατίθασος, κυκλοθυμικός και προπάντων αδιάφορος για τις ...κυριακάτικες ανάγκες των
ανθρώπων!
Καλή
Κυριακή, φίλοι μου
|
Και τούτος ο (θερμοκρασιακός) κατήφορος ανήφορο θα φέρει...
Labels:
Επί-καιρα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Κύριε Ζιακόπουλε, όπως το βλέπω το πράγμα το ερώτημα για μένα προς το παρών τουλάχιστο δεν είναι αν θα έχουμε ζεστό καλοκαίρι φέτος αλλά αν θα έχουμε καλοκαίρι φέτος και πότε... Γιατί και να φτιάξει μεσοβδόμαδα ο καιρός ποιος μου λέει ότι σε μερικές μέρες δεν ξαναρχίσει τα ίδια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο ανηφορος καταιγιδες και παλι θα φερει...καλα αν θα γινει αυτο ααααυτο ειναι καλοκαιρι!
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλησπερα κ.Ζιακοπουλε. Στο -0,5 με -1 η αποκλιση της μεσης μηνιαιας θερμοκρασιας στο μεγαλυτερο μερος της χωρας εως σημερα. Η ζεστη που λετε μαλλον ερχεται μεσα στον μηνα κιολας. Νομιζω 1 Ιουλη εδω θα ειμαστε και θα μιλαμε για ακομα εναν ζεστο Ιουνη!! Καλο υπολοιπο Κυριακη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστός, Βασίλη. Ο αντίλογος είναι ότι ορισμένες φορές επιλέγεις την απλούστευση για να διευκολύνεις την επικοινωνία. Προφανώς, θα πρέπει να περιμένουμε ως το τέλος του μήνα για να κάνουμε τον απολογισμό. Και κάτι ακόμα. Ο καιρός "μετράει" το χρόνο με το δικο του τρόπο. Κατέχει βέβαια από ισημερίες και ηλιοστάσια, αλλά όχι και από τις δικές μας ακριβείς ημερομηνίες!
ΔιαγραφήΒασίλη, οτι κι αν κάνει στη συνέχεια ο Ιούνιος, στο 20ήμερο θα έχει δώσει πράγματα ασυνήθιστα για τα τελευταία χρόνια, για να μην πω ακραία. Όπως και ο Μάιος. Το να έχεις δυναμικά αίτια και ψυχρές εισβολές φθινοπωρινού τύπου σε τέτοια συχνότητα τέτοια εποχή δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Όσο για τη συνέχεια, ελπίζω να αποφύγουμε ακραία καυσωνικά επεισόδια, σαν κι αυτά που συμβαίνουν τώρα στην Ισπανία και στην Πορτογαλία (με τον τραγικό απολογισμό).
ΔιαγραφήΑΝ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΜΗΝΑΣ ΜΕ 25 Τ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ Μ ΤΟΤΕ ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΝ Κ ΟΙ ΙΣΠΟΑΝΛΟΙ Π ΕΧΟΥΝ ΚΑΥΣΩΝΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιώργος ο Λαμέρας σήμερα είχε την τιμητική του : ο σταθμός της Καλλιθέας κατέγραψε τη χαμηλότερη ελάχιστη ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος Αθηνών. Πηγή : meteo.gr.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ σταθμός στον οποίο αναφέρεσαι φίλε Χρήστο, του Χαροκοπείου, που τον παρακολουθώ συστηματικά όλο το χρόνο, έχει τη τάση να δίνει ελάχιστες κατά ένα περίπου βαθμό μικρότερες από τους άλλους σχετικά κοντινούς σταθμούς του ΕΑΑ (Γκάζι, Ν.Κόσμος, Ν.Σμύρνη). Δεν γνωρίζω αν έχει να κάνει με κάποιο σφάλμα η με την θέση του μέσα στον κήπο της σχολής και την πλούσια (για τα αστικά δεδομένα) βλάστηση. Πάντως, είναι αλήθεια οτι όταν περνάω από το πάρκο περιμετρικά του Χαροκοπείου, μου έρχεται μια υγρασία και μια ψύχρα, ανεξάρτητα από την εποχή. Ο φίλος μας ο Βασίλης, που ειδικεύεται σε θέματα σταθμών και ακρίβειας μετρήσεων, αν τυχόν διαβάσει τα σχόλιά μας, ίσως να μας διαφώτιζε περισσότερο.
ΔιαγραφήΗ γνώμη μου είναι ότι δεν οφείλεται σε σφάλμα, αλλά στο μικροπεριβάλλον που δημιουργεί η βλάστηση και η απόσταση από το μπετόν και τη θερμική μόλυνση που δημιουργεί η πόλη. Το ίδιο παρατηρώ κι εγώ σ' ένα πάρκο, εδώ στη γειτονιά μου. Άλλωστε ο κανόνας τοποθέτησης των σταθμών είναι "σε κάποια απόσταση από κτίρια, δρόμους κλπ."
ΔιαγραφήΓιωργο καλησπερα. Τον εχω μελετησει και αυτο το σταθμο μιας και οι μεγιστες του μερικες φορες με προβληματισαν. Με τα χαρας ομως ειδα οτι βρισκεται στα 2μ σε ανοιχτο χωρο πρασινου. Ετσι και οι μεγιστες ειναι λιγο πιο υψηλες αλλα και οι ελαχιστες ειναι 1 με 1,5 βαθμο πιο χαμηλες απο οτι οι γυρω (αναγκαστικα) ταρατσατοι σταθμοι.
ΔιαγραφήΓια τις ελάχιστες το καταλαβαίνω. Οι μέγιστες όμως; Πως γίνεται να είναι ψηλώτερες από τους σταθμούς σε ταράτσες, που, ειδικά το καλοκαίρι, φλέγονται;
ΔιαγραφήΔεν ισχυει αυτο Γιωργο, οι ταρατσες αεριζονται μια χαρα το καλοκαιρι. Οταν ο σταθμος μπει στα 2 με 2,5μ πανω απο την ταρατσα και στη γωνια της (οπως σοφα κανει ΕΑΑ και μερικοι ιδιωτες που ενημερωθηκαν) μετραει και λιγα δεκατα παρακατω απο οτι στο εδαφος. Στο σπιτι μου εχω μια διαφορα 0,2 με 0,7 συνηθως το καλοκαιρι της ταρατσας με τον κηπακο μου με τη ταρατσα πιο κρυα το μεσημερι και πιο ζεστη τη νυχτα(~1οC).
ΔιαγραφήΤώρα που το λες Βασίλη, κάτι τέτοιο παρατηρώ και εγώ με τον αισθητήρα La Crosse που έχω μέσα σε αυτοσχέδιο κλωβό στην ταράτσα. Όταν όμως έχει άπνοια η περίπου άπνοια, μπορεί να τσιμπήσει η μέγιστη ένα, ακόμα και ενάμιση βαθμό, προφανώς επειδή ο κλωβός είναι μόνο φυσικά αεριζόμενος. Οι ελάχιστες αντίθετα είναι σχεδόν πάντοτε χαμηλώτερες, σχεδόν όσο και οι του Χαροκοπείου (που απέχει από το σπίτι μου 200 μέτρα) και αυτό χειμώνα - καλοκαίρι. Να υποθέσω οτι (για το καλοκαίρι ειδικώτερα, που η υγρασία είναι χαμηλή) αυτό έχει να κάνει με την ψύξη της ταράτσας λόγω ακτινοβολίας, ή οτι οφείλεται σε σφάλμα του αισθητήρα; (που δεν είναι και Davis σταθμός με τα όλα του)
ΔιαγραφήΣε απνοια ενας φυσικα αεριζομενος κλωβος και ειδικα αν δεν ειναι 1μΧ1μ που ειναι περιπου της ΕΜΥ ψυχεται πολυ πιο εντονα και αυτη η ''δροσια΄΄ μπαινει μεσα και επηρεαζει τον αισθητηρα. Οσο πιο μικρος σε μεγεθος ο κλωβος τοσο πιο χαμηλες ελαχιστες μετραει. Για παραδειγμα τα πρωινα μετραει πχ ο μηχανικα αεριζομενος ντειβις 19,0 ο ντειβις βιου που ειναι με φυσικα αεριζομενο κλωβακο 18,6-18,7 και ο ξυλινος κλωβος που εχω 50*50*50εκ περιπου 18,3-18,4 βαθμους κελσιου. Μολις του αναψω το φαν του κλωβου με ρευμα μερικα βραδια για δοκιμη η διαφορα με τον μηχαν. αεριζομενο ντειβις ειναι μηδενικη 19,0 με 18,9 περιπου.
ΔιαγραφήΑν υπαρχει κανενας αλλος λογος για τοσο χαμηλη ελαχιστη μπορει να ειναι και καποιο σφαλμα του αισθητητα δεν το αποκλειω.
Ευχαριστώ Βασίλη. Θέμα διαστάσεων πρέπει να είναι.
ΔιαγραφήΚάτι ανάλογο με αυτό που περιγράφει ο Γιώργος, συμβαίνει στο άλσος Συγγρού μεταξύ Αμαρουσίου και Κηφισιάς. Οποιαδήποτε εποχή του χρόνου σε μια απόσταση 1 χλμ περίπου επί της Κηφισίας, το θερμόμετρο του αυτοκινήτου κάνει μία βουτιά 1-2 βαθμών. Το καλοκαίρι δε, με ανοιχτά τα παράθυρα η διαφορά θερμοκρασίας το βράδυ ιδίως είναι αισθητή στον επιβάτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο πιο ανεκτή θα ήταν η ζέστη στις πόλεις μας αν δεν είχαμε τσιμεντοποιήσει τα πάντα!
Διαγραφή