Σαββατιάτικα…

Ομίχλη στον κάμπο της Βέροιας, του Γιώργου Τομπουλίδη

- Τα παλιά χρόνια, που ήμουν εγώ μαθητής, κάναμε μαθήματα και το Σάββατο. Έχοντας λοιπόν αυτές τις καταβολές, είπα να κάνουμε και σήμερα μάθημα, αρχής γενομένης από τη σχέση ομιχλών ακτινοβολίας και επιφανειακών θερμοκρασιακών αναστροφών (βλέπε εικόνα).



- Από το μεσημέρι της Κυριακής ως το πρωί της Δευτέρας στα νησιά του Ιονίου και τις παράκτιες περιοχές Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας θα σημειωθεί αξιόλογος υετός.

- Αναφορικά με τη μεγάλης κλίμακας ατμοσφαιρική κυκλοφορία και σε συνέχεια όσων περί «κοντοπόδαρων» blockings αναφέρθηκαν σε σχόλιό μου παλαιότερης ανάρτησης, παραθέτω τα παρακάτω:

(α) Η ατμόσφαιρα λειτουργεί σαν το μπαλόνι που όταν με το δάκτυλό σου το πιέζεις σε μια περιοχή, στη διπλανή περιοχή διογκώνεται.

(β) Η κίνηση προς το νότο μιας ψυχρής αέριας  μάζας δεν είναι ανεξάρτητη από τις συνθήκες ατμοσφαιρικής κυκλοφορίας που επικρατούν στα μέσα και τα μικρά γεωγραφικά πλάτη. Με άλλα λόγια, τα ίδια «δικαιώματα» έχουν και οι θερμές υποτροπικές αέριες μάζες να κινηθούν προς το βορρά. Η ατμόσφαιρα προσπαθεί κάθε χρονική στιγμή να αποκαταστήσει θερμικές ισορροπίες, δρώντας ως ενιαίο σύνολο. Τα μεγάλα βουνά (Βραχώδη Όρη, Ιμαλάια και δευτερευόντως στο Β. Ημισφαίριο οι Άλπεις), η θερμοκρασία των ωκεανών, η χιονοκάλυψη του εδάφους κ.λπ. είναι  οι σημαντικοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στο χώρο και το χρόνο που είναι συνεχείς, γεγονός που η αριθμητική πρόγνωση του καιρού παραβλέπει.

 (γ) Όταν βλέπουμε σε έναν προγνωστικό χάρτη που ισχύει π. χ. για την 4η ημέρα της πρόγνωσης μια διαταραχή, η εκτίμηση ότι την 5η ή την 6η ημέρα θα κινηθεί προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ενισχυόμενη ή εξασθενούσα είναι παρακινδυνευμένη. Η πρόγνωση του μοντέλου της 4ης ημέρας είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης της κατάστασης της ατμόσφαιρας με συγκεκριμένες αρχικές συνθήκες και τα σφάλματα που υπάρχουν σε αυτές είναι εκείνα που μέρα με τη μέρα ενισχυόμενα καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα. Για να δούμε με περισσότερη αξιοπιστία την εξέλιξη του καιρού της 5ης ημέρας, απαιτείται νέο τρέξιμο του μοντέλου με επικαιροποιημένες αρχικές συνθήκες με τα δικά τους πλέον σφάλματα που και αυτά με το πέρασμα των ημερών θα γιγαντωθούν. Αυτός είναι ο λόγος που σε κάθε τρέξιμο του μοντέλου οι χάρτες της 5ης ή της 6ης ημέρας είναι διαφορετικοί από τους αντίστοιχους χάρτες του προηγούμενου τρεξίματος σε ποσοστό 60 με 70% 

23 σχόλια:

  1. Καλημέρα σας από τη παγωμένη Στοκχόλμη .Από σήμερα ξεκινάει ένα σερί ημερών με ολικό παγετό που θα κρατήσει αρκετό διάστημα και με κάποιες χιονοπτώσεις .Μάκης Στοκχόλμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίο μάθημα από έδρας ,όχι από καθέδρας.Μιά απορία.Μήπως η αριθμητική πρόγνωση παραβλέπει τους μνημονευόμενους κρίσιμους παράγοντες ,γιατί δεν είναι εύκολη η παραμετροποίησή τους ?.==============Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, παιδί μου! Παρόλο που ακολουθείς θεωρητική κατεύθυνση, κατέχεις επαρκέστατα τα μετεωρολογικά θέματα!
      Α. Η βασική πρόταση: «Γνωρίζοντας τον παρόντα καιρό και τον τρόπο με τον οποίο αυτός αλλάζει (φυσικοί νόμοι της ατμόσφαιρας) μπορώ να προβλέψω το μελλοντικό καιρό».
      Β. Οι αδυναμίες:
       Οι εξισώσεις λύνονται «τεμαχίζοντας» το χώρο και το χρόνο.
       Ανεπάρκεια παρατηρήσεων.
       Λανθασμένες παρατηρήσεις.
       Περιορισμός στο πλήθος των δεκαδικών ψηφίων.
       Ανέφικτη η παραμετροποίηση όλων των φυσικών διαδικασιών, της ορογραφίας και της φύσεως του εδάφους.
       Προσεγγιστική η λύση των εξισώσεων.
       Χαοτική συμπεριφορά της ατμόσφαιρας.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ,δάσκαλε,για την αναλυτική απάντηση .Γενικά,ανέκαθεν με γοήτευε η αποκρυπτογράφηση της "φιλούσης κρύπτεσθαι φύσεως" .- ======Π.Α.

      Διαγραφή
  3. Μια ζεστή καλημέρα σε όλη την παρέα! Δάσκαλε πολύ όμορφα τοποθετείς το θέμα της δυναμικότητας στη φύση που καθορίζει όχι μόνο την εξέλιξη του καιρού, αλλά και τις ζωές μας γενικότερα. Ο Λιαντίνης πολύ εύστοχα αναφέρει πως η ψυχή μας είναι μια τρικυμισμένη θάλλασα χωρίς αναπαμό, στον κόσμο των πέντε αισθήσεων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εξαιρετικό αρθρο.Για μένα το πιο μεγάλο λάθος που καναν όλα τα τρεξίματα είναι ότι διάβαζαν ένα πεδίο ομαλών πιέσεων μεταξύ Γροιλάνδίας και Βρεττανίας σαν ενα πεδίο υψηλών πιέσεων ικανό να κρατήσει την κυκλοφρία στην Ευρώπη και μάλιστα να την μεταφέρει νοτιότερα .Ε αυτό το πεδίο τώρα διαρυγνύεται και αντικαθίσταται με το χαμηλό των τρεξιματων.Και πάλι το αμερικάνικο στο τελευταίο τρέξιμο εβγαλε έναν αντικυκλώνα με κέντρο ΒΔ της Σκωτίας(!) 1030 hpa ,ως παλιός ναυτικός σας λέω οτι αν δείς τέτοιες πιέσεις σε αυτήν την περιοχή θα δείς και τον Αγιο Βασίλη.! "Θωμάς"
    Φέρτε το σόι....του μπουράν κύριε Ζιακόπουλε να κάνουμε δουλειά....στο χιόνι "ανήκομεν στην Ανατολή" τι να κάνουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε "Θωμά'' για σένα ,άδοντος του Θεμη Ανδρεάδη

      ".......καπιτάλα αγάπη μου μικρή,άρχοντες από την Ανατολή
      πόσο πολύ σε έχουν αγαπήσει,όμως εσύ ανήκεις εις την Δύση ......".===Π.Α.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ αγαπητέ Π.Α. για την αφιέρωση και υπόσχομαι....σλάβικη μπαλάντα όταν έρθει η ώρα.'Ηδη στα απογευματινά τρεξίματα εμφανίστηκαν τα χιονισμένα μουστάκια του Στάλιν.
      Σοβαρά τώρα εάν αυτό το ψύχος που φαίνεται να έρχεται από τα ανατολικά φθάσει στην Ουκρανία η ιστορία θα πάει πολλά χρόνια πίσω...μία προσευχή για τους στρατιώτες και των δύο εθνών...αλλά και για τους Ουκρανούς αμάχους ,μπορεί να έχουμε μία τραγωδία."θωμάς"

      Διαγραφή
    3. ποιος ειναι αυτος ο μπουραν;

      Διαγραφή
    4. Μπουράν είναι ισχυροί και παγωμένοι άνεμοι από τη Σιβηρία, που κινούμενοι νότια προς την Αδριατική, επηρεάζουν υπό προϋποθέσεις Ελλάδα και Ιταλία. Όσο για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση δεν θυμάμαι ποιος είχε γράψει το εξής: "Οι άνθρωποι δεν νιώθουμε ότι είμαστε μέρος της φύσης και λειτουργούμε σαν να αποτελούμε ένα ξεχωριστό κομμάτι έξω από αυτήν".

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα μήπως κύριε Ζιακοπουλε όλη αυτή τη προσπάθεια για προβλέψεις ημερών ή εβδομάδων στην ουσία είναι μια προσπάθεια του ανθρώπου να ελέγχει τη φύση γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί. Πιστεύω ένας λόγος που δεν την σέβεται είναι και αυτός. Βλέπει τον πλανήτη σαν αντίπαλο που προσπαθεί να υποτάξει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνο που ατυχώς μαθαίναμε στο σχολείο ήταν πως ο άνθρωπος είναι πάνω από όλα τα άλλα δημιουργήματα της φύσης. Ποτέ δεν ακούσαμε ότι είναι σημαντικός ο σεβασμός στη φύση και τους νόμους της μέσα από αρμονική συνύπαρξη.

      Διαγραφή
    2. Φίλε Μeteorakia, Ανδρέα και Πέτρο θέτετε σπουδαία θέματα που με απασχόλησαν πολύ όταν πριν από εννέα χρόνια έγραψα για τις προσπάθειες του ανθρώπινου είδους να ελέξγει τον καιρό και κατ'επέκταση το κλίμα του πλανήτη. Η άποψή μου, που βέβαια δεν έχει από τότε αλλάξει, συμπυκνώνεται στα παρακάτω:
      «Οι προβλέψεις για την επίτευξη διεθνών δεσμευτικών συμφωνιών που θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη μας είναι απαισιόδοξες, αλλά ακόμα και αν ξεπεραστούν οι δυσκολίες, είναι πιθανό η εφαρμογή των όποιων συμφωνιών να αποδειχθεί ανεπαρκής. Τι μας μένει στην περίπτωση αυτή; Πολλοί θα πουν η τεχνολογία με την επιστήμη. Η τεχνολογία, που συνδέεται με την επιστήμη, είναι ένα μεγάλο δώρο, αλλά αν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική. Η επιστήμη ξεκίνησε ως παιδί της φιλοσοφίας, αλλά όταν ενηλικιώθηκε, αποσπάστηκε από αυτήν. Περήφανη, και κάποιες φορές αλαζονική, εξελίχθηκε με το πέρασμα των αιώνων σε ένα είδος μαγικής τέχνης που ανακαλύπτει τη φύση και τη λειτουργία του κόσμου, αλλά δεν επιμένει ιδιαίτερα να μάθει τι σημαίνει κόσμος, ποια είναι η αξία του ή ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξής του. Στα χρόνια που έρχονται, με τα αδιέξοδα να αυξάνονται συνεχώς, η ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τον κόσμο θα γίνεται όλο και πιο επιτακτική. Στις προσπάθειές μας να ανακαλύψουμε ή να κατασκευάσουμε το χάρτη της σωτηρίας μας μπορεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά η φιλοσοφία ως σύντροφος και συνοδοιπόρος της επιστήμης. Η φιλοσοφία με τον κριτικό στοχασμό της θα μας δείξει το δρόμο και η επιστήμη με την τεχνολογία θα μας βοηθήσουν να τον περπατήσουμε. Πεποίθησή μου είναι ότι το σωστό δρόμο μπορούμε να τον βρούμε μόνο αν απλώσουμε το χέρι μας προς τους άλλους ανθρώπους και τη φύση».

      Διαγραφή
    3. Ενδιαφέρων στοχασμός.Κάπου ενυπάρχει και η ρήση-άποψη του Πλάτωνα στην "Πολιτεία", "τότε οι άνθρωποι θα ευτυχήσουν, όταν οι βασιλείς φιλοσοφήσουν ή οι φιλόσοφοι γίνουν βασιλείς".============Π.Α.

      Διαγραφή
  6. Αγαπητέ meteorakia o Francis Bacon έλεγε "κυριαρχούμε στη φύση ,όταν υποτασσόμαστε σαυτήν".=======Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραίο άρθρο, ευχαριστούμε Δάσκαλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καὶ ἔλαβε Κύριος ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, ὃν ἔπλασε, καὶ ἔθετο αὐτὸν ἐν τῷ παραδείσῳ τῆς τρυφῆς, ἐργάζεσθαι αὐτὸν καὶ φυλάσσειν.
    Γεν. 2,15                 
      Ελαβε Κυριος ο Θεός τον άνθρωπον, τον οποίον εδημιούργησε, και έθεσεν αυτόν στον παράδεισον της χαράς και της τέρψεως, δια να εργάζεται εις αυτόν και να τον φυλάσση.
    Ο Θεός είχε ορίσει σαφώς τον ρόλο του ανθρώπου. Θα ήταν ο φύλακας, ο υπεύθυνος για τη σωστή λειτουργία της κτίσεως.
    Όλα τα πλάσματα ήταν φιλικά στον άνθρωπο δεν είχαν ανταγωνισμό μεταξύ δεν έτρωγαν το ένα το άλλο. Ο άνθρωπος ήταν καθορισμένο ότι θα τρεφόταν με τους καρπούς των δέντρων ,(πλην ενός) και τρυφερούς βλαστούς.
    Υπήρχε άμεση επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό αλλά και με τα ζώα.
    Μετά την παρακοή του δηλαδή την προσπάθεια του να γίνει θεός στη θέση του Θεού έχασε την κοινωνία με τον Θεό και διαταραχτηκε η σχέση του με την κτίση με αποτέλεσμα αυτή να αγριεψει όπως και ο ίδιος.
    Από τότε ξεκίνησε μια αντιπαλότητα με τη φύση που στην εποχή μας έχει κορυφωθεί γιατί ο άνθρωπος με τα μεγάλα τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα νιώθει ότι δεν έχει ανάγκη πλέον το Θεό και ότι μπορεί να φέρεται αλαζονικά απέναντι στη φύση.
    Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε.
    Πόλεμοι, κοινωνικές ανισότητες, καταστροφή του περιβάλλοντος.....
    Πόσα από αυτά που έχουμε η επιθυμούμε να αποκτήσουμε τα έχουμε πραγματικά ανάγκη;
    Τι είναι αυτό που έχουμε πραγματικά ανάγκη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποτε μία κυρία πάνω από 80 ετών, η οποία έγραφε δοκίμια και μικρά βιβλία, μου είχε πει: "Ξέρεις πόσα πράγματα που προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε, ενώ δεν τα έχουμε πραγματικά ανάγκη, μας βάζουν σε μία διαδικασία, που μας κάνει τελικά δυστυχισμένους";

      Διαγραφή
    2. Η αιώνιας αξίας παρακαταθήκη του Άλμπερτ Αϊνστάιν: «Το ανθρώπινο πλάσμα είναι τμήμα ενός συνόλου, το οποίο αποκαλείται από εμάς Σύμπαν• ένα τμήμα περιορισμένο στο χρόνο και το χώρο. Βιώνει τον εαυτό του, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του διαχωρισμένα από το υπόλοιπο σύμπαν με ένα είδος οπτικής παραίσθησης της συνείδησής του. Αυτή η παραίσθηση είναι ένα είδος φυλακής για εμάς, που μας περιορίζει στις προσωπικές μας επιθυμίες και στη στοργή για τα κοντινότερα σε εμάς άτομα. Πρέπει να απελευθερώσουμε τους εαυτούς μας από αυτή τη φυλακή, διευρύνοντας τον κύκλο της συμπόνιας μας, ώστε να συμπεριλάβει όλα τα ζωντανά πλάσματα και το σύνολο της φύσης μέσα στην ομορφιά της».

      Διαγραφή
  9. …..Όμως, όταν οι διοικητικές δομές των πολιτισμικών πυλώνων διαφθαρούν, οι πολιτισμικοί πυλώνες και ο πολιτισμός γενικότερα καταρρέουν, αφήνοντας τους ανθρώπινους φόβους να γιγαντωθούν εκ νέου. Τότε δημιουργείται η αναγκαιότητα δημιουργίας ενός νέου πολιτισμικού ρεύματος το οποίο θα πρέπει να είναι ικανό να κατασιγάσει τους νέους ανθρώπινους φόβους. Όμως μια κοινωνία που κυριαρχείται από υπέρμετρους φόβους, είναι μια υποταγμένη κοινωνία, ανίκανη να αντιδράσει λογικά και ήρεμα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της. Μια φοβισμένη κοινωνία κυριαρχείται από την αίσθηση του πανικού, της οργής, της ανεξέλεγκτης βίας. Μια φοβισμένη κοινωνία είναι μια εύκολα χειραγωγούμενη κοινωνία. Το γιγάντωμα των αναγκών και των φόβων μας, μας στερεί το υπέρτατο ανθρώπινο αγαθό, την ελευθερία μας. Σήμερα πλέον κατανοούμε γιατί ο δυτικός πολιτισμός, μας δημιούργησε έναν καταιγισμό πλαστών και άχρηστων αναγκών. Διότι αυξάνοντας τις ανάγκες μας, γιγάντωνε τους πλαστούς φόβους μας. Μας έκανε υποταγμένους και εύκολα χειραγωγούμενους. Ας αντιδράσουμε από σήμερα. Ας ελαχιστοποιήσουμε τους φόβους μας ελαχιστοποιώντας τις πλαστές ανάγκες μας, αντικαθιστώντας τις έννοιες του «αμοιβαίου συμφέροντος» και της περιστασιακής «ελεημοσύνης» με το μόνιμο αίσθημα της ανθρώπινης αλληλεγγύης….

    ….Η μεγάλη αυτή επιστημονική επανάσταση, που θα σχηματοποιήσει σε νέες βάσεις τις κοινωνικές διοικητικές δομές, στηρίζεται σε δύο νέες βασικές αλήθειες, επιστημονικά τεκμηριωμένες τόσο θεωρητικά όσο και πειραματικά.
    Η πρώτη αλήθεια αναφέρεται στην αποκάλυψη του τι είναι στην ουσία αυτό το οποίο ονομάζουμε αντικειμενική πραγματικότητα και σε προέκταση, τι είναι αυτό το οποίο ονομάζουμε ύλη η οποία αποτελεί το θεό του καταρρέοντος πολιτισμικού ρεύματος, στον βωμό της οποίας αλλά και των παραγώγων της, πολλές φορές θυσιάζουμε ακόμα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η σύγχρονη επιστημονική σκέψη, μέσω της πειραματικής διαδικασίας, γνωρίζει πλέον ότι η αισθητή υλική πραγματικότητα αποτελεί μια ψευδαίσθηση της ανθρώπινης φυσιολογίας, η οποία δημιουργείται μέσα σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου με την βοήθεια των αισθητηρίων οργάνων μας. Η υλική πραγματικότητα δεν είναι παρά ένα matrix.
    Η δεύτερη επιστημονική αλήθεια στην οποία θα στηριχθεί το νέο πολιτισμικό ρεύμα είναι ή έννοια της ολικότητας. Το Σύμπαν της σύγχρονης επιστήμης είναι ένα ενιαίο σύστημα το οποίο δεν μερίζεται, ούτε αποτελείται από μέρη. Η αίσθηση των εξατομικευμένων αντικειμένων και μορφών δεν αποτελεί παρά μια νέα πλάνη η οποία στηρίζεται σε μια ιδιομορφία, βασικά, της όρασής μας αλλά γενικότερα της εγκεφαλικής μας συγκρότησης. Η αλήθεια είναι ότι τα πάντα μέσα στο Σύμπαν είναι Ένα. Μια απέραντη ενιαία, και αδιαίρετη ενότητα. Μέσα σε αυτή την ενότητα χάνεται η έννοια της εξατομίκευσης της προσωπικής ύπαρξης. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να ευτυχεί το μέρος, αν πάσχει το όλον. Η ευτυχία των μερών μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ευτυχίας του συνόλου. Η διαπίστωση αυτή οδηγεί σε μια κοινωνική φιλοσοφία του «εμείς» και του «είμαι» καταργώντας την κοινωνική φιλοσοφία του «εγώ» και του «έχω». Συγχρόνως, το θεώρημα δράσης αντίδρασης μας διδάσκει ότι, μέσα σε ένα ενιαία και αδιάσπαστη συμπαντική ουσία, κάθε κακή δράση μας πάνω στο μέρος, δημιουργεί την ενστικτώδη αντίδραση του συνόλου πάνω σε μας. Με λίγα λόγια ότι κάνουμε το εισπράττουμε πολλαπλάσια από κάθε γωνιά της συμπαντικής ενότητας. Τέλος η έννοια της συμπαντικής αδιαίρετης ενότητας δημιουργεί μια νέα περιβαλλοντική συνείδηση εφόσον, η φύση είναι ένα μέρος του όλου και κάθε δράση μας εναντίον της σημαίνει δράση ολόκληρης της δημιουργίας εναντίον μας.
    Μάνος Δανέζης
    https://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG14240

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρία πάνω από 80 ετών: «Ξέρεις πόσα πράγματα που προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε, ενώ δεν τα έχουμε πραγματικά ανάγκη, μας βάζουν σε μία διαδικασία, που μας κάνει τελικά δυστυχισμένους;»
      Μάνος Δανέζης: «Σήμερα πλέον κατανοούμε γιατί ο δυτικός πολιτισμός, μας δημιούργησε έναν καταιγισμό πλαστών και άχρηστων αναγκών. Διότι αυξάνοντας τις ανάγκες μας, γιγάντωνε τους πλαστούς φόβους μας».
      Επίκουρος μέσω Λουκρήτιου: «Η λιτή ζωή και η ήρεμη σκέψη είναι μεγάλα πλούτη».
      Χωρίς τις πλαστές και άχρηστες ανάγκες μας το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα δεν στέκεται ούτε δευτερόλεπτο. Μια λύση θα ήταν η συντεταγμένη υποχώρηση, η οποία, όμως, δεν θα επιλεγεί γιατί αργά αλλά σταθερά θα οδηγήσει στην κατάρρευσή του. Το καινούργιο θα έρθει χωρίς να μας ρωτήσει και θα είναι επώδυνο.

      Διαγραφή
  10. Πολύ ενδιαφέρον θα ήταν να επιτυγχάναμε μιας μορφής ανάδραση και να ζούσαμε ,έστω για λίγο στον "Κήπο" του Επίκουρου. Όσο για την "ανάγκη",έννοια και περιεχόμενο,απασχόλησε τον άνθρωπο και τη Φιλοσοφία πολύ ενωρίς,μάλιστα την είχαν και ως θεά "Ανάγκη". Τα συναφή θιγόμενα θέματα μάλλον χρήζουν........συμποσίου!!.=====Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λαμπρή η ιδέα του μετεο-Συμποσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή