Σήμερα κόπασε το κύμα, αφού ο νοτιάς άργησε να "ανέβει", αλλά οι φωτογραφίες με τη φουσκοθαλασσιά στα βράχια ήταν καλύτερες. Η ατμόσφαιρα ήταν λίγο βαριά και μουντή, καμία σχέση, ωστόσο, με την ατμοσφαιρική ρύπανση στους δρόμους που κοστίζει 70 δισ. ευρώ ετησίως στην ΕΕ για την υγεία, με τα 3/4 της ζημιάς να προκαλούνται από τα καυσαέρια, όπως επισημαίνει ο Guardian. To κόστος επωμίζονται οι φορολογούμενοι, αλλά μπορεί να μειωθεί κατά 80% μέχρι το 2030, αν αναληφθεί δράση, υποστηρίζει σχετική έρευνα από την Ευρωπαϊκή Δημόσια Συμμαχία για την Υγεία (ΕΡΗΑ). Οι εκπομπές ντίζελ είναι στο επίκεντρο από το 2015 και το σκάνδαλο της Volkswagen και έρευνα του 2017 ανέφερε ότι 38 χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας του(ς) κάθε χρόνο. Στις περισσότερες αστικές περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι χειρότερη απ' ό,τι είχε εκτιμηθεί, με το ντίζελ αντί για μέρος της λύσης να είναι μέρος του προβλήματος, αφού ακόμα κι αν βελτιώσεις τα φίλτρα, πάλι έχεις καυσαέρια.
Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι μία πιο καλή εναλλακτική λύση, ενώ το περπάτημα και η ποδηλασία ωφελούν περαιτέρω την υγεία. Η έρευνα προσεγγίζει, εξάλλου, συντηρητικά το θέμα, καθώς δεν περιλαμβάνει όλες τις επιπτώσεις στην υγεία, που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά μόνο τα καρδιακά επεισόδια και προβλήματα στους πνεύμονες και όχι τον διαβήτη για παράδειγμα. "Απλά ξύνουμε την επιφάνεια, αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου" λένε χαρακτηριστικά οι επιστήμονες, κι ενώ 7 εκ. πρόωροι θάνατοι από τη ρύπανση μικροσωματιδίων είναι μία φειδωλή εκτίμηση και το πραγματικό νούμερο μπορεί να ανέρχεται και στα 9 εκ.
Πάντως, αν μέχρι το 2030 τα 2/3 των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά και απαγορευτούν όλα όσα κατασκευάστηκαν ως το 2014, τότε θα μειωθεί κατά 80% το κόστος για την υγεία. Αλλά και αν μόνο το 1/4 των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά, τότε το κόστος θα μειωθεί 74% σε σχέση με σήμερα. Γιατροί καλωσόρισαν τα ευρήματα της έκθεσης και τόνισαν την ανάγκη να αποτραβηχτούμε από τα αυτοκίνητα ντίζελ. Διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι τα ντίζελ της νέας γενιάς είναι πολύ λιγότερο ρυπογόνα και μπορούν να αποτελέσουν μέρος του σχεδίου μαζί με τα αυτοκίνητα άλλων τεχνολογιών. Το κόστος της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δηλαδή, όχι μόνο από τα αυτοκίνητα, ανέρχεται στα 20 εκ. στερλίνες τον χρόνο, μόνο για το Ηνωμένο Βασίλειο. https://www.theguardian.com/environment/2018/nov/27/health-effects-of-diesel-cost-european-taxpayers-billions Βαγγέλης Σπανός
Η ανακοίνωση της General Motors για περικοπές στην παραγωγή και το προσωπικό προκάλεσε την κριτική του Donald Trump, ο οποίος ζήτησε από την αυτοκινητοβιομηχανία να βρει ένα νέο μοντέλο για να κατασκευάζει στο εργοστάσιο του Οχάιο και εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του στην εκτελεστική διευθύντρια Mary Barra, όπως μεταδίδει το Reuters. Ο Τrump απαιτεί να μην σταματήσει η παραγωγή στο εργοστάσιο του Οχάιο, μία πολιτεία κλειδί για την προεκλογική εκστρατεία του 2020. Το 2016 κέρδισε τις εκλογές στο Οχάιο υποσχόμενος δουλειές στα εργοστάσια. Η General Motors και οι ανταγωνιστικές της εταιρίες έχουν πολλά έξοδα, εξαιτίας της τεχνολογικής μετάβασης, των αυξημένων κινδύνων από την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και η Barra ανακοίνωσε ότι πέντε εργοστάσια μπορεί να κλείσουν και 15 χιλιάδες άνθρωποι να απολυθούν, έτσι ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να ρίξει λεφτά σε νέες τεχνολογίες, όπως οι υπηρεσίες robo-taxi.
H GM σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή σε τρία εργοστάσια στον Καναδά, το Οχάιο και το Nτιτρόιτ, ενώ άλλα δύο εργοστάσια στη Βαλτιμόρη και σε προάστιο του Ντιτρόιτ κινδυνεύουν επίσης με κλείσιμο. Θα σταματήσει επίσης να κατασκευάζει τα μοντέλα Chevrolet Cruze, Chevrolet Volt, Cadillac CT6 και Buick LaCrosse. Η General Motors θα βγάλει στην αγορά 20 νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία μέχρι το 2023 και άλλα 10 στην Κίνα μέχρι το 2020. Παρά την αύξηση των δαπανών στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, η εταιρία σχεδιάζει μέχρι το 2020 οι κεφαλαιακές δαπάνες να μειωθούν κατά 7 δισ. δολ. από 8,5 δισ. δολ. που είναι κατά μέσο όρο ετησίως το διάστημα 2017-19. Το κόστος για τη General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχει αυξηθεί, την ίδια στιγμή που η ζήτηση για τα παραδοσιακά sedan μειώνεται. Επίσης οι δασμοί που επέβαλε ο Trump στις εισαγωγές χάλυβα, στοίχισαν στην εταιρία 1 δισ. δολ. μέσα στο 2018. Το συνδικάτο εργαζομένων United Auto Workers δεσμεύτηκε ότι θα αγωνιστεί για να μη γίνουν οι περικοπές, μερικοί εργαζόμενοι θα απορροφηθούν σε άλλα εργοστάσια της General Motors, αλλά το μέλλον πολλών είναι πλέον αβέβαιο.
Την απογοήτευσή του εξέφρασε και ο πρωθυπουργός του Καναδά Justin Trudeau. Στη General Motors θεωρούν ότι θα πληρώσουν 3 - 3,8 δισ. δολ. προ φόρων για τις απολύσεις, αλλά θα γλιτώσουν εκροές 6 δισ. δολ. μέχρι το τέλος του 2020. Στη Βόρεια Αμερική το προσωπικό θα μειωθεί κατά 15%, δηλαδή, 8.000 εργαζόμενοι θα απολυθούν, ενώ περικοπές κατά 25% θα γίνουν και στα υψηλόβαθμα εκτελεστικά στελέχη. Θα μειωθούν επίσης οι ετήσιες κεφαλαιακές δαπάνες κατά 1,5 δισ. δολ. και θα αυξηθούν οι επενδύσεις στα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2020 το 75% των πωλήσεων θα έρχεται από πέντε μοντέλα αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Honda, Toyota kai Nissan που βγάζουν πολλά αυτοκίνητα σε ένα εργοστάσιο, η GM έχει πολλά εργοστάσια για την κατασκευή ενός μόνο μοντέλου. Και όταν η παραγωγή ενός εργοστασίου υποχωρεί κάτω από το 80% της δυνατότητάς του, τότε είναι ζημιογόνο. Σε ένα εργοστάσιο της General Motors η παραγωγή αναμένεται στο 31% της δυνατότητάς του το 2018, ενώ στη Βόρεια Αμερική η παραγωγή είναι κατά μέσο όρο στο 70%. Ο βουλευτής των Δημοκρατικών Τim Ryan είπε ότι οι εξελίξεις έπιασαν στον ύπνο τον Trump, που τώρα οφείλει να δώσει εξηγήσεις.
To πρόβλημα με τα sedan είναι γενικότερο, αλλά ενώ οι πωλήσεις του Honda Civic υποχώρησαν κατά 11% το 2018, η πτώση για τη Chevrolet Cruze ήταν διπλάσια (22%). Σε αντίθεση με τα εργοστάσια κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων που κάνουν πλέον μόνο μία βάρδια, αυτά που φτιάχνουν SUV κάνουν τρεις βάρδιες και συχνά λειτουργούν για έξι και εφτά μέρες τη βδομάδα για να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Κάποιοι εργαζόμενοι μπορεί να απορροφηθούν εκεί. Και οι ανταγωνιστικές της Ford και Fiat Chrysler μείωσαν επίσης την παραγωγή τους. https://www.reuters.com/article/us-gm-restructuring/gm-to-slash-jobs-and-production-cancel-some-car-models-sources-idUSKCN1NV1NB?il=0 Βαγγέλης Σπανός
Σήμερα κόπασε το κύμα, αφού ο νοτιάς άργησε να "ανέβει", αλλά οι φωτογραφίες με τη φουσκοθαλασσιά στα βράχια ήταν καλύτερες. Η ατμόσφαιρα ήταν λίγο βαριά και μουντή, καμία σχέση, ωστόσο, με την ατμοσφαιρική ρύπανση στους δρόμους που κοστίζει 70 δισ. ευρώ ετησίως στην ΕΕ για την υγεία, με τα 3/4 της ζημιάς να προκαλούνται από τα καυσαέρια, όπως επισημαίνει ο Guardian. To κόστος επωμίζονται οι φορολογούμενοι, αλλά μπορεί να μειωθεί κατά 80% μέχρι το 2030, αν αναληφθεί δράση, υποστηρίζει σχετική έρευνα από την Ευρωπαϊκή Δημόσια Συμμαχία για την Υγεία (ΕΡΗΑ). Οι εκπομπές ντίζελ είναι στο επίκεντρο από το 2015 και το σκάνδαλο της Volkswagen και έρευνα του 2017 ανέφερε ότι 38 χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας του(ς) κάθε χρόνο. Στις περισσότερες αστικές περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι χειρότερη απ' ό,τι είχε εκτιμηθεί, με το ντίζελ αντί για μέρος της λύσης να είναι μέρος του προβλήματος, αφού ακόμα κι αν βελτιώσεις τα φίλτρα, πάλι έχεις καυσαέρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι μία πιο καλή εναλλακτική λύση, ενώ το περπάτημα και η ποδηλασία ωφελούν περαιτέρω την υγεία. Η έρευνα προσεγγίζει, εξάλλου, συντηρητικά το θέμα, καθώς δεν περιλαμβάνει όλες τις επιπτώσεις στην υγεία, που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά μόνο τα καρδιακά επεισόδια και προβλήματα στους πνεύμονες και όχι τον διαβήτη για παράδειγμα. "Απλά ξύνουμε την επιφάνεια, αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου" λένε χαρακτηριστικά οι επιστήμονες, κι ενώ 7 εκ. πρόωροι θάνατοι από τη ρύπανση μικροσωματιδίων είναι μία φειδωλή εκτίμηση και το πραγματικό νούμερο μπορεί να ανέρχεται και στα 9 εκ.
Πάντως, αν μέχρι το 2030 τα 2/3 των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά και απαγορευτούν όλα όσα κατασκευάστηκαν ως το 2014, τότε θα μειωθεί κατά 80% το κόστος για την υγεία. Αλλά και αν μόνο το 1/4 των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά, τότε το κόστος θα μειωθεί 74% σε σχέση με σήμερα. Γιατροί καλωσόρισαν τα ευρήματα της έκθεσης και τόνισαν την ανάγκη να αποτραβηχτούμε από τα αυτοκίνητα ντίζελ. Διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι τα ντίζελ της νέας γενιάς είναι πολύ λιγότερο ρυπογόνα και μπορούν να αποτελέσουν μέρος του σχεδίου μαζί με τα αυτοκίνητα άλλων τεχνολογιών. Το κόστος της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δηλαδή, όχι μόνο από τα αυτοκίνητα, ανέρχεται στα 20 εκ. στερλίνες τον χρόνο, μόνο για το Ηνωμένο Βασίλειο.
https://www.theguardian.com/environment/2018/nov/27/health-effects-of-diesel-cost-european-taxpayers-billions
Βαγγέλης Σπανός
Η ανακοίνωση της General Motors για περικοπές στην παραγωγή και το προσωπικό προκάλεσε την κριτική του Donald Trump, ο οποίος ζήτησε από την αυτοκινητοβιομηχανία να βρει ένα νέο μοντέλο για να κατασκευάζει στο εργοστάσιο του Οχάιο και εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του στην εκτελεστική διευθύντρια Mary Barra, όπως μεταδίδει το Reuters. Ο Τrump απαιτεί να μην σταματήσει η παραγωγή στο εργοστάσιο του Οχάιο, μία πολιτεία κλειδί για την προεκλογική εκστρατεία του 2020. Το 2016 κέρδισε τις εκλογές στο Οχάιο υποσχόμενος δουλειές στα εργοστάσια. Η General Motors και οι ανταγωνιστικές της εταιρίες έχουν πολλά έξοδα, εξαιτίας της τεχνολογικής μετάβασης, των αυξημένων κινδύνων από την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και η Barra ανακοίνωσε ότι πέντε εργοστάσια μπορεί να κλείσουν και 15 χιλιάδες άνθρωποι να απολυθούν, έτσι ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να ρίξει λεφτά σε νέες τεχνολογίες, όπως οι υπηρεσίες robo-taxi.
ΑπάντησηΔιαγραφήH GM σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή σε τρία εργοστάσια στον Καναδά, το Οχάιο και το Nτιτρόιτ, ενώ άλλα δύο εργοστάσια στη Βαλτιμόρη και σε προάστιο του Ντιτρόιτ κινδυνεύουν επίσης με κλείσιμο. Θα σταματήσει επίσης να κατασκευάζει τα μοντέλα Chevrolet Cruze, Chevrolet Volt, Cadillac CT6 και Buick LaCrosse. Η General Motors θα βγάλει στην αγορά 20 νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία μέχρι το 2023 και άλλα 10 στην Κίνα μέχρι το 2020. Παρά την αύξηση των δαπανών στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, η εταιρία σχεδιάζει μέχρι το 2020 οι κεφαλαιακές δαπάνες να μειωθούν κατά 7 δισ. δολ. από 8,5 δισ. δολ. που είναι κατά μέσο όρο ετησίως το διάστημα 2017-19. Το κόστος για τη General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχει αυξηθεί, την ίδια στιγμή που η ζήτηση για τα παραδοσιακά sedan μειώνεται. Επίσης οι δασμοί που επέβαλε ο Trump στις εισαγωγές χάλυβα, στοίχισαν στην εταιρία 1 δισ. δολ. μέσα στο 2018. Το συνδικάτο εργαζομένων United Auto Workers δεσμεύτηκε ότι θα αγωνιστεί για να μη γίνουν οι περικοπές, μερικοί εργαζόμενοι θα απορροφηθούν σε άλλα εργοστάσια της General Motors, αλλά το μέλλον πολλών είναι πλέον αβέβαιο.
Την απογοήτευσή του εξέφρασε και ο πρωθυπουργός του Καναδά Justin Trudeau. Στη General Motors θεωρούν ότι θα πληρώσουν 3 - 3,8 δισ. δολ. προ φόρων για τις απολύσεις, αλλά θα γλιτώσουν εκροές 6 δισ. δολ. μέχρι το τέλος του 2020. Στη Βόρεια Αμερική το προσωπικό θα μειωθεί κατά 15%, δηλαδή, 8.000 εργαζόμενοι θα απολυθούν, ενώ περικοπές κατά 25% θα γίνουν και στα υψηλόβαθμα εκτελεστικά στελέχη. Θα μειωθούν επίσης οι ετήσιες κεφαλαιακές δαπάνες κατά 1,5 δισ. δολ. και θα αυξηθούν οι επενδύσεις στα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2020 το 75% των πωλήσεων θα έρχεται από πέντε μοντέλα αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Honda, Toyota kai Nissan που βγάζουν πολλά αυτοκίνητα σε ένα εργοστάσιο, η GM έχει πολλά εργοστάσια για την κατασκευή ενός μόνο μοντέλου. Και όταν η παραγωγή ενός εργοστασίου υποχωρεί κάτω από το 80% της δυνατότητάς του, τότε είναι ζημιογόνο. Σε ένα εργοστάσιο της General Motors η παραγωγή αναμένεται στο 31% της δυνατότητάς του το 2018, ενώ στη Βόρεια Αμερική η παραγωγή είναι κατά μέσο όρο στο 70%. Ο βουλευτής των Δημοκρατικών Τim Ryan είπε ότι οι εξελίξεις έπιασαν στον ύπνο τον Trump, που τώρα οφείλει να δώσει εξηγήσεις.
To πρόβλημα με τα sedan είναι γενικότερο, αλλά ενώ οι πωλήσεις του Honda Civic υποχώρησαν κατά 11% το 2018, η πτώση για τη Chevrolet Cruze ήταν διπλάσια (22%). Σε αντίθεση με τα εργοστάσια κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων που κάνουν πλέον μόνο μία βάρδια, αυτά που φτιάχνουν SUV κάνουν τρεις βάρδιες και συχνά λειτουργούν για έξι και εφτά μέρες τη βδομάδα για να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Κάποιοι εργαζόμενοι μπορεί να απορροφηθούν εκεί. Και οι ανταγωνιστικές της Ford και Fiat Chrysler μείωσαν επίσης την παραγωγή τους.
https://www.reuters.com/article/us-gm-restructuring/gm-to-slash-jobs-and-production-cancel-some-car-models-sources-idUSKCN1NV1NB?il=0
Βαγγέλης Σπανός
Μας έλειψε ο νοτιάς και τα κύματα του! Ευχαριστούμε για τις φωτογραφίες! Καλημέρα στον δάσκαλο και σε όλους! Φραγκίσκος από παλαιό Φάληρο.
ΑπάντησηΔιαγραφή