Η ανάσταση της φύσης!

Κίσσαβος, 25-4-2021. Φωτ. Βασίλης Καραλής

Βαρομετρικό χαμηλό στην Τυνησία κινείται βορειοανατολικά, ενώ η περιοχή μας καλύπτεται από υψηλές πιέσεις. Με αυτά τα δεδομένα, το νέο εικοσιτετράωρο (Μ. Τρίτη) στη χώρα μας, παρά τις κατά τόπους νεφώσεις, βροχές δεν προβλέπονται και στις περισσότερες περιοχές της θα επικρατήσουν Ν-ΝΑ εντάσεως ως τα 6 μποφόρ (Ιόνιο). Η θερμοκρασία θα φθάσει τους 24 βαθμούς. Την εικόνα του καιρού συμπληρώνουν οι πρωινές ομίχλες, βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του καιρού αυτής της εποχής. 


Τη Μ. Τετάρτη και τη Μ. Πέμπτη, προβλέπονται και πάλι αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές. Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι 4 με 6 μποφόρ και η θερμοκρασία θα σημειώσει άνοδο κυρίως ως προς τις ελάχιστες τιμές της. 

Τη Μ. Παρασκευή, το Μ. Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα προβλέπεται καλοκαιρία με αραιές νεφώσεις κατά περιόδους και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες ιδιαίτερα στη νότια χώρα. Οι άνεμοι δεν θα ξεπεράσουν τα 5 μποφόρ. 

Υ.Γ. Άρχισε ο πλειοδοτικός θερμοκρασιακός διαγωνισμός. Πανικός στον COVID-19 και τις μεταλλάξεις του!


22 σχόλια:

  1. Καλησπέρα! Μακάρι δάσκαλε να ανέβει ο υδράργυρος και να πανικοβληθει ο ιός και να γινει που λέμε και στα μέρη μας!κατα τα άλλα αυθεντική άνοιξη σήμερα στην Ηγουμενίτσα, με 20αρι,καυτο ήλιο και κοντόμανικο το μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη και εδώ η ίδια ατμόσφαιρα.Ολη η φύση "στην καλή και τη γλυκειά της ώρα".----Π.Α.

      ---Υ.γ. Ο Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης έλεγε "Είμαι κομμουνιστής εν Χριστώ ". Να είσαι καλά.---Π.Α.

      Διαγραφή
  2. Να γίνει ξυκι ήθελα να γράψω... Αλλά δεν το πήρε. Ο δαίμονας του τυπογραφειου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα το είδα Γιάννη .Απαντά και στη Μάνη."ξίκι απο δέκα"=σχεδόν δέκα,λειψό δέκα.Είναι Τουρκικό κατάλοιπο.Υπάρχει και το επίθετο "ξίκικος".Νάσε καλά που το θύμισες.---Π.Α.

      Διαγραφή
  3. ----Δάσκαλε την πλειοδοσία τη βλέπω και εγώ,αλλά έχω μάθει πιά."Όλα αυτά τα γράφω ερήμην",όπως έλεγε και ένας γέροντας στο χωριό μου.

    ----Ολα αυτά τα παχύσαρκα ειδώλια που βλέπουμε στα μουσεία,και τα οποία παριστούν την κυρίαρχη θεότητα της εποχής τους,τη θεά της γονιμότητας,παραπέμπουν σε αυθεντική μητριαρχική δομή της αντίστοιχης κοινωνίας.Εδώ και πολλά χρόνια....κουμάντο κάνει ο Δίας......Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πουθενά σε καμμία κοινωνία που μιλά ινσοευρωπαικές γλώσσες δεν θα βρεις μητριαρχική δομή της κοινωνίας.Στον ελλαδικό χώρο όπως ο μινωικός πολιτισμός βλέπεις συχνά γυναικεία είδωλα που υποδηλώνει οτί η γυναίκα είχε την εξουσία στα χέρια της οικογένειας ενώ έπαιζε και καθοριστικό ρόλο στην λήψη οργάνωσης και ελέγχου της κοινωνίας.
      Όλα εκείνα μέχρις ότου έως πριν 4500 χρόνια όταν μπούκαραν στον ελλαδικό χώρο το 2500πΧ από τα σημερινά σκόπια(με αρχική αφετηρία την Ουκρανία) τα ινδοευρωπαικά φύλα των Ελλήνων και "σάρωσαν"όλες εκείνες τις περιοχές που θα εγκαταθίσταντο.
      Οι Ελληνες ως ινδοευρωπαίοι ουκρανικής προελεύσης έφεραν τον πολιτισμό τους που μεταξύ άλλων δέσποζε η απόλυτη πατριαρχία.Για αυτούς τους λόγους πουθενά στην αρχαία ελληνική γραμματεία δεν βλέπουμε γυναίκες να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες,να πολεμάνε(πλην λίγων εξαιρέσεων)να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή,να έχουν το δικαίωμα ψήφου και χίλια άλλες δυο στερήσεις και κουμάντα από τον άντρα μέχρι να φτάσουμε στον 20ο αιώνα για να αποκτήσει τα αυτονόητα δικαιώματα και γενικότερα να παρει την ζωή στα χέρια της,να αυτονομηθεί και να αντιμετωπίζεται ως άνθρωπος και όχι ως υποκατάστατο του δούλου ή του ζώου.Τι σόι δημοκρατία να χαρακτηρίσουμε για την αρχαία Αθήνα όταν ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον έλεύθερο ανδρικό πληθυσμό της αποκλείοντας έτσι το 80% του πληθυσμού?(γυναίκες και δούλοι).Οι ινδοευρωπαίοι έφεραν την ταφόπλακα στην ελευθερία της γυναίκας στην ευρώπη για 5000 χρόνια αλλά και σήμερα δυστυχώς τα υπολείμματα τέτοιων συντηριτικών,σκοταδίστικών και οπισθοδρομικών αντιλήψεων ακόμα παρατηρούνται στον τρόπο σκέψης και έκφρασης μερικών-μερικών ως αξία και αρχή.Ευτυχώς όμως η ανοιχτομυαλοσύνη και η μόρφωση στην σύχρονη εποχή έβγαλαν τις κοινωνίες από τέτοιου είδους αθλιοτήτων σαν και εκείνη.

      Διαγραφή
    2. Δεν συμφωνώ με αρκετά σημεία,και μάλιστα με την αξιολογική αποτίμηση άλλων εποχών βάσει σημερινών κριτηρίων.....!Ας το αφήσουμε εδώ.Να είσαι καλά.---------Π.Α.

      Διαγραφή
    3. Προς αγαπητό ανώνυμο και την επιχειρηματολογία περί πατριαρχίας στην αρχαία Ελλάδα ,αξίωμα είναι ότι όταν προσπαθούμε να "διαβάσουμε¨εναν ιστορικό χρόνο πρέπει να μπούμε μέσα σε αυτόν αλλιως η αναγνωση μας ίσως κανει λάθη_ευγενικά το λέω- φιλικά "θωμάς"

      Διαγραφή
    4. Πέτρο δυστυχώς πίσω από το πέπλο του τάχα πολιτισμένου ανθρώπου μεταξύ των υπολοίπων κρύβεται ο μισογυινισμός σαν ένα αναχρονιστικό κατάλοιπο που έχει ριζώσει στο κοινωνικό dna όχι μόνο της ελληνικής κοινωνίας αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη ύστερα από τον ερχομό της ινδοευρωπαικής "λαιλαπάς"που θα οδηγούσε σε "οδοστρωτήρα"για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των γυναικών.Ακόμα και σήμερα κυριαρχεί ο φασισμός του σεξισμού,πράξεις σεξουαλικής εκμετάλλευσης σε βάρος των γυναικών και διάφορες ανεκδιήγητες τερατουργίες με ξεκάθαρο στόχο το γυναικείο φύλο που για χιλιετίες χαρακτηρίστηκε ως ασθενές.Τα στερεότυπα υποσεινηδητα ακόμα παραμένουν.Οι κοινωνικοί κώδικες αντιλήψεων δύσκολα ξεριζώνονται και φυσικά δεν έχουν καμμία θέση στον 21ο αιώνα.Πιστό παράδειγμα σε όσα ανέφερα είναι οι διάφορες εκθέσεις χωρών που αποτυπώνουν την μεγάλη ανισότητα στις ευκαιρίες για δουλειά και αμοιβή του γυναικείου φύλου βγάζοντας έτσι για συμπεράσματα πως αποτελεί ο καθρέφτης της κοινωνικής στάσης συμπεριφοράς.
      Όσο για την αρχαία Αθήνα το πολίτευμα ήταν μια ημιτελής άμεση δημοκρατία και λέω για ημιτελής επειδή οι γυναίκες στερούνταν μόρφωση και πολιτικά δικαιώματα που δεν αξίζει αυτή η εικόνα με αποκλεισμούς και δουλεία σε ένα καθαρά δημοκρατικό καθεστώς.

      Διαγραφή
    5. "Εκ γυναικός ερρύη τα κρείττω".--------Π.Α.

      Διαγραφή
    6. «Ζούμε σε εποχές που όλα φαίνονται τόσο μπερδεμένα. Οι γυναίκες αναζητούν τη φωνή τους μέσα από κινήματα και διεκδικήσεις, μέσα από την απάρνηση του φύλου ενδεχομένως, μέσα από μια ποσόστωση, μέσα από την επιβολή της «ευγένειας» στον δημόσιο χώρο, από την απαίτηση της ισοτιμίας, με ωραίο ή και άκομψο τρόπο, δεν έχει τελικά σημασία. Αυτό το έγκλημα έρχεται από τα παλιά, από τις παθιασμένες μαινάδες, τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη, από τη «Στέλλα» που ο εραστής της κρατάει μαχαίρι. Είναι ένα έγκλημα πάθους στην εποχή πολιτικής ορθότητας. Τι συνέβη με το πάθος μας; Πού βρίσκονται οι άνδρες στη ζωή μας; Σε μια εποχή κατά την οποία οι γυναίκες δίνουν μάχες αυτοπροσδιορισμού με θολή τη βαθύτερη επιθυμία τους» (Μαριαλένα Σπυροπούλου, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 27-7-2020).

      Διαγραφή
    7. Απόδοτε ουν τα της γυναικός τη γυναικί και τα του ανδρός τω ανδρί.---------Π.Α.

      Διαγραφή
  4. Καραβατακης Αντώνιος26 Απριλίου 2021 στις 5:08 μ.μ.

    Καιρός ήτανε πια,να πάρει το πάνω χέρι η Άνοιξη, μετά τις καταστροφικές παγωνιες του Μαρτίου κ το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Ήρθε πια η στιγμή κ για τον covid να δεχτεί το θερμοκρασιακό χτύπημα που του αξίζει.Καλο απόγευμα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακόμα και 38άρια δίνουν στην Κρήτη, 36άρια στην Πάτρα και 32άρια στην Αθήνα προς το τέλος της Μ. Εβδομάδας, αλλά το υστερόγραφο περί πλειοδοσίας ίσως να σημαίνει ότι πρέπει να κρατάμε και μία πισινή. Άνεμοι και νεφώσεις θα καθορίσουν τελικά πόσο θα ανέβει η θερμοκρασία. Σήμερα 26/4 ήταν, πάντως, πολύ ευχάριστη η αίσθηση με το βοριαδάκι, που καθάρισε την ατμόσφαιρα, αλλά και τη θάλασσα.

    Κι ένα καλό νέο, καθώς ολοκληρώθηκαν - στην ώρα τους - τα έργα στις τρύπες του Καραμανλή και παραδόθηκε από χθες 25/4 στην κυκλοφορία η Αθηνών-Σουνίου. Ασφαλτοστρώθηκαν επίσης τμήματα της παραλιακής και της Βουλιαγμένης και όλο το κομμάτι από τη Βάρκιζα ως τα Λιμανάκια, τη Λίμνη και την παραλία της Ωκεανίδας. Εκεί που κάποτε σε μία καφετέρια είχαν γράψει σε μία ταμπελίτσα στον τοίχο: "Τι να μας πει και το Μαϊάμι". Και κοιτάζοντας τους φοίνικες στη διαχωριστική νησίδα, τον δρόμο με τη φρέσκια άσφαλτο και φυσικά το απέραντο γαλάζιο, δεν είχαν κι άδικο.
    Β. ΣΠ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα σας. Ανέλπιστη ψιχαλοβροχούλα την περασμένη νύχτα στην Καλαμαριά. Οι θερμοκρασίες σχετικά χαμηλές, είπαμε 1ου δεκαημέρου του φετινού Γενάρη και η φωτιά αγαπιέται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνει ακόμα τόσο κρύο, που να χρειάζεται θέρμανση;. Αφού στα δελτία καιρού όλο 20άρια δείχνουν τις τελευταίες μέρες και για τη Θεσσαλονίκη. Όσο για το καλοριφέρ, στην Αθήνα το έχω καταργήσει εδώ και χρόνια, αφού οι πολυκατοικίες δημιουργούν μία μόνωση, που εξασφαλίζει περισσότερη ζέστη τον χειμώνα και περισσότερη δροσιά το καλοκαίρι.

      Όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο, στα χαμηλά σπίτια στο Θυμάρι η ζέστη είναι πιο έντονη το καλοκαίρι, όταν τα βλέπει ο ήλιος όλη μέρα απ' ό,τι σε ένα διαμέρισμα πολυκατοικίας στην Αθήνα. Το αντίστροφο ισχύει για τον χειμώνα, αν και στο Θυμάρι έχουν να ανάψουν κάνα μήνα θερμαντικό σώμα.

      Καλοριφέρ δεν υφίσταται, ούτε και air condition και νομίζω ότι με λίγη προσπάθεια θα μπορούσαν όλοι, αν όχι να καταργήσουν, τουλάχιστον να περιορίσουν τη χρήση τους, που κάνει και πολύ κακό στο περιβάλλον. Θέμα συνήθειας είναι, άλλωστε, όλα τελικά.
      Β. ΣΠ.

      Διαγραφή
  7. "Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός μνείαν ποιείσθαι οι θειότατοι Πατέρες εθέσπισαν".Γι αυτην την πόρνη (όχι τη Μαγδαληνή Μαρία) εγραψε το αποψινό γνωστό τροπάριο η πανέμορφη και πανέξυπνη Κασσιανή (μοναχή),ο παράφορος και αγιάτρευτος έρωτας του νεαρού Βυζαντινού αυτοκράτορα Θεόφιλου.Καλημερα σε όλους.---------Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για πρώτη φορά μετά τις 23 Φλεβάρη, αλλά για πολλοστή από τις 30 Οκτώβρη, εμφανίστηκε σήμερα 24 Απρίλη μέδουσα πελαγία - η κλασική ροζ τσούχτρα - στο Θυμάρι. Οι περισσότερες θεάσεις και οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις της είχαν σημειωθεί από τέλη Δεκέμβρη μέχρι αρχές Γενάρη. Φαίνεται ότι μετά τα Χριστούγεννα, ήρθε και για Πάσχα η τοξική, αλλά και τόσο όμορφη μέδουσα πελαγία.

    Με τις ροζ αποχρώσεις της να φωσφορίζουν στον ήλιο και τις σαν δαντέλες νηματοκύστεις της να ανεμίζουν στη θάλασσα, η μέδουσα πελαγία βγαίνει όμορφη ακόμα και με την ταπεινή και με πολύ χαμηλή ανάλυση φωτογραφική μου μηχανή.
    Β. ΣΠ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σημερα ειναι 27 απριλιου.ποιο το νόημα του σχολίου να γράφεται ως σήμερα;

      Διαγραφή
    2. Έκανα λάθος την ημερομηνία, 27/4 ήθελα να γράψω.
      Β. ΣΠ.

      Διαγραφή
  9. Μ.Τετάρτη.Καιρός νεφελώδης,"εξ υψηλών λεπτών νεφών".Θερμοκρασία 18c.Άπνοια.Μυστικός Δείπνος.Ο όρος δείπνος ειναι μεταγενέστερος.Δεν επικράτησε .Εν χρήσει είναι κυρίως το αρχαιοτερο "το δείπνον".Μυστικός,όχι γιατί ήταν κρυφός,αλλά διότι δι αυτού παρεδόθη το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.Πάντως όλοι οι σχετικοί όροι(μυστήριο,μύστης κ.λ.π.) ανάγονται στο ρημα μύω=κλείνω τα μάτια.Δηλαδή καταστάσεις όχι και τόσο"οφθαλμοφανείς".Τέτοια ήσαν τα Ελευσινια μυσστήρια και άλλα προγενέστερα και μεταγενέστερα.Καλημερα σε όλους.--------------Π.Α.

    ------Υ.γ.Και βέβαια μην ξεχνάμε και το σχετικό διάσημο οικουμενικό έργο του Λεοναρντο Ντα Βίντσι.-------Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή