Η διάταξη των βαρομετρικών συστημάτων στη ΝΑ Ευρώπη με
τις υψηλές πιέσεις στα Β. Βαλκάνια και τις χαμηλές πιέσεις στην Α. Μεσόγειο, η
οποία ως γνωστόν ευνοεί την επικράτηση Β-ΒΑ ανέμων στη χώρα μας, θα διατηρηθεί
και τις επόμενες 3-4 ημέρες. Στο διάστημα αυτό τοπικοί όμβροι και μεμονωμένες
καταιγίδες θα σημειωθούν και πάλι στη Δ-ΒΔ Ελλάδα και τη Μακεδονία, όπου οι
άνεμοι θα είναι γενικά ασθενείς. Η θερμοκρασία θα φθάσει τους 32 βαθμούς. Σε
ό,τι αφορά τις πρώτες ημέρες της επόμενης εβδομάδας τα νέα στοιχεία στην
εξέλιξη του καιρού θα είναι η εξασθένηση των βόρειων ανέμων και η μικρή
περαιτέρω άνοδος της θερμοκρασίας. Η θερμική αστάθεια, που οδηγεί στην εκδήλωση
των απογευματινών καταιγίδων, θα περιοριστεί βασικά στα ορεινά της ηπειρωτικής
Ελλάδας.
Πέμπτη,
31 Μαΐου 2018
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ
31-5-2018
Βόρεια Ελλάδα:
Τοπικοί
όμβροι και καταιγίδες το απόγευμα στη Δ. Μακεδονία. Άνεμοι ΒΑ 3 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία
από 12 έως 31 βαθμούς.
Δυτική Ελλάδα:
Τοπικοί
όμβροι και καταιγίδες το απόγευμα. Άνεμοι ΒΑ έως ΒΔ 2 με 4 μποφόρ. Θερμοκρασία
από 13 έως 32 βαθμούς.
Υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα:
Πιθανοί
όμβροι ή και μεμονωμένες καταιγίδες το απόγευμα στα ορεινά. Άνεμοι Β-ΒΑ 3 με 5
και στα ανατολικά 6 μποφόρ. Θερμοκρασία από 14 έως 31 βαθμούς.
Αιγαίο – Κρήτη – Δωδεκάνησα:
Πιθανοί
όμβροι στα Δωδεκάνησα. Άνεμοι Β-ΒΑ 5 με 6 και πιθανώς τοπικά στο Αιγαίο 7
μποφόρ. Θερμοκρασία από 16 έως 28 βαθμούς.
Αττική:
Ηλιοφάνεια.
Άνεμοι Β-ΒΑ 4 με 6 μποφόρ. Θερμοκρασία από 19 έως 30 βαθμούς.
Θεσσαλονίκη:
Τοπικές
νεφώσεις το μεσημέρι-απόγευμα. Άνεμοι Α-ΒΑ 2 με 4 μποφόρ. Θερμοκρασία από 17 έως
29 βαθμούς.
Φορτίο με πτερύγια απειλούμενων ειδών, συμπεριλαμβανομένων και φαλαινοκαρχαρία εντοπίστηκε σε πτήση από τη Σιγκαπούρη στο Χονγκ Κονγκ, όπως μεταδίδει το Reuters. Κάτι που ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κινέζικες αρχές, όσον αφορά το ρυθμιστικό πλαίσιο του συγκεκριμένου εμπορίου. Τα 980 κιλά του συγκεκριμένου φορτίου πτερυγίων μεταφέρθηκαν από την πρωτεύουσα Κολόμπο της Σρι Λάνκα στη Σιγκαπούρη. H Singapore Airlines που αρνείται να μεταφέρει πτερύγια καρχαρία, ανακοίνωσε ότι το φορτίο της παραδόθηκε με την ένδειξη "ξηρά θαλάσσια τροφή".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Χονγκ Κονγκ επιτρέπει τις εισαγωγές πτερυγίων καρχαρία που θεωρούνται λιχουδιά, αλλά από συγκεκριμένα είδη καρχαρία για τα οποία πρέπει να υπάρχει η σχετική άδεια (να μην απειλούνται). Το Χονγκ Κονγκ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός κόμβος για πτερύγια καρχαρία και προσπαθεί να σταματήσει το παράνομο εμπόριο. Οι υπεύθυνοι που ανακάλυψαν τα πτερύγια από είδη που κινδυνεύουν με εξαφάνιση έκαναν λόγο για άλλη μία περίπτωση παραπλάνησης και απάτης, καθώς οι ταμπέλες στο φορτίο έγραφαν "ξηρά θαλάσσια τροφή". Η Singapore Airlines έδωσε σήμα να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος σε όλα τα φορτία της με την ένδειξη "ξηρά θαλάσσια τροφή" και έβαλε στη μαύρη λίστα τους αποστολείς.
Μία έρευνα είχε αποκαλύψει πέρσι ότι η Maersk, η Cathay Pacific και η Virgin Australia Cargo, που επίσης απαγορεύουν τη μεταφορά πτερυγίων καρχαρία, είχαν γίνει επίσης στόχος του λαθρεμπορίου. Το πτερύγιο καρχαρία καταναλώνεται ως λιχουδιά στο Χονγκ Κονγκ, καθώς θεωρείται ότι η σούπα του είναι πολύ θρεπτική. Αυτό έχει ως συνέπεια να θανατώνονται κάθε χρόνο 70 εκ. καρχαρίες και το 1/4 των ειδών να απειλείται με εξαφάνιση. Παρά τις προσπάθειες ακτιβιστών να μειώσουν τον όγκο των πτερυγίων καρχαρία κατά 50% την περασμένη δεκαετία, το παράνομο εμπόριο συνεχίζεται και γίνονται κατασχέσεις χιλιάδων κιλών πτερυγίων ακόμα και από τους απειλούμενους σφυροκέφαλους και λευκοπτέρυγους καρχαρίες.
https://www.reuters.com/article/us-hongkong-environment/endangered-whale-shark-fins-found-in-singapore-airlines-shipment-to-hk-idUSKCN1IV08H?il=0
.............................................................................
Πάνω από 120 φάλαινες στην Ιαπωνία σκοτώθηκαν ενώ κυοφορούσαν το καλοκαίρι του 2017 στην Ιαπωνία, όπως αποκαλύπτει ο Guardian. Συνολικά 333 φάλαινες πιάστηκαν κατά τη διάρκεια μίας "ερευνητικής φαλαινοθηρίας" 12 εβδομάδων, εκ των οποίων οι 181 ήταν θηλυκές και 53 από αυτές μικρής ηλικίας. Από τις υπόλοιπες 128, οι 122 κυοφορούσαν. Πρόκειται για ένα πολύ υψηλό ποσοστό (95%) και για αυτό δεν βρέθηκε και κανένα μικρό που να θηλάζει.
Η Ιαπωνία υποστηρίζει ότι όλα έγιναν για επιστημονικούς λόγους, ωστόσο, η θανάτωση των 122 εγκύων φαλαινών είναι κάτι σοκαριστικό και δείχνει τη βαρβαρότητα της ιαπωνικής φαλαινοθηρίας. Το 2014 ένα διεθνές δικαστήριο διέταξε να σταματήσει η σφαγή των φαλαινών στον Νότιο Ωκεανό, καθώς η ιαπωνική φαλαινοθηρία δεν γινόταν για επιστημονικούς σκοπούς. Αλλά η Ιαπωνία συνέχισε τη φαλαινοθηρία δύο χρόνια αργότερα, εισάγοντας ένα νέο πρόγραμμα που της επέτρεπε να πιάνει το 1/3 των φαλαινών.
Σύμφωνα με αυτό η επιχείρηση άρχιζε μία ώρα μετά την ανατολή και τελείωνε μία ώρα μετά τη δύση, δηλαδή κρατούσε 12 ώρες ημερησίως. Επιλέγονταν τυχαία δύο φάλαινες από κάθε εκπαιδευτικό φαλαινοθηρικό που χρησιμοποιούσε καμάκια και χειροβομβίδες με 30 κιλά εκρηκτικά. Οι φάλαινες που αποτελούσαν δείγματα μεταφέρονταν άμεσα στο σκάφος ερευνών, όπου γίνονταν βιολογικές εξετάσεις. Τουλάχιστον 11 φάλαινες κατάφεραν να γλιτώσουν, επειδή κινήθηκαν προς μία περιοχή με παχύ στρώμα πάγου. Έχει ζητηθεί από την Αυστραλία και άλλες χώρες που είναι κατά της φαλαινοθηρίας να στείλουν το ισχυρότερο δυνατό μήνυμα στην Ιαπωνία για να σταματήσει αυτά τα προγράμματα.
https://www.theguardian.com/world/2018/may/30/japanese-hunters-kill-120-pregnant-minke-whales-during-summer-months-report
Βαγγέλης Σπανός