Με την αλλαγή του μήνα, αξιόλογης έντασης υετός σχεδόν σε όλη τη χώρα!

Η περιοχή μας καλύπτεται από υψηλές πιέσεις, με αποτέλεσμα το νέο εικοσιτετράωρο (Τετάρτη) να  επικρατήσουν παντού ασθενείς άνεμοι και ηλιοφάνεια σχεδόν σε όλες τις περιοχές της χώρας. Οι συγκεκριμένες συνθήκες ατμοσφαιρικής κυκλοφορίας, είναι ευνοϊκές για τον σχηματισμό τοπικών ομιχλών νωρίς το πρωί κυρίως στο εσωτερικό της ηπειρωτικής Ελλάδας. Αναφορικά με τη θερμοκρασία, οι μέγιστες τιμές της θα κυμανθούν σε επίπεδα κατά 2 με 3 βαθμούς υψηλότερα από τα κανονικά του τρίτου δεκαημέρου του Νοεμβρίου. Μικρή άνοδο θα παρουσιάσουν και οι ελάχιστες τιμές της θερμοκρασίας, κάτι που σημαίνει εξασθένηση του παγετού. 


Την Πέμπτη (28/11), θα συνεχιστούν περίπου οι ίδιες καιρικές συνθήκες, αλλά την Παρασκευή (29/11) αναμένονται τοπικές βροχές στη Δ-ΒΔ Ελλάδα και σταδιακή επικράτηση Ν-ΝΑ ανέμων στις περισσότερες περιοχές. 

Το Σαββατοκύριακο (30/11-1/12) προβλέπεται αξιόλογη μεταβολή του καιρού στη χώρα με βροχές και καταιγίδες πιθανώς κατά τόπους ισχυρές. Χιόνια θα πέσουν στα ορεινά και κατά πάσα πιθανότητα σε ημιορεινές περιοχές της Δ. Μακεδονίας. 

84 σχόλια:

  1. Ακόμα μία ανάρτηση σου κ Ζιακοπουλε που δίνει ελπίδα!!κ φυσικα συνδυάζεται με τις προηγούμενες ακριβείς κ αξιόλογες προβλέψεις σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα σας! Εντάξει....από την μία ο τίτλος και από την άλλη η εικόνα, με γύρισαν πολλά έτη πίσω...... Ευχαριστούμε δάσκαλε!! Αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περιλαμβάνεται και η Κρήτη εντός αυτού του "σχεδόν", κ. Ζιακοπουλε; Ή θα συνεχιστεί το καλοκαίρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο λόγος που ο κ Ζιακοπουλος έβαλε θεωρώ, το σχεδόν είναι ακριβώς αυτός. Δεν περιλαμβάνεται η Κρήτη και ειδικά η ανατολική στα φαινόμενα. Εννοώντας είναι ότι εντελώς εκτός ακόμα και λίγων φαινομένων. Η δυτική όμως και ειδικά τα Χανιά είναι εντός ίσως σημαντικών φαινομενων. Το καλοκαίρι δε θα συνεχιστεί γιατί θερμοκρασιακά τουλάχιστον έχει λήξει.

      Διαγραφή
    2. Ούτε για τη Δυτική Κρήτη πείθει ότι θα γίνει κάτι αξιόλογο. Όσο για το αν έληξε το καλοκαίρι, ελάτε να μείνετε εδώ και θα αναθεωρήσετε...

      Διαγραφή
  4. Κάτι που είχαμε πολύ καιρό να το δούμε ,μακάρι να είναι ποτιστικου τύπου και πολλά χιόνια στα βουνά μας η γη διψάει και θέλει νεράκι, Χρήστος με τρίτο συνεχόμενο πρωινό με παγετό ως και τα πεδινά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η πρώτη αξιόλογη χειμωνιάτικη κακοκαιρία για φετος αλλά και η πρώτη μετά από αρκετούς Δεκέμβρηδες και σε διάρκεια και σε έκταση. Εύχομαι καλή αρχή και καλή συνέχεια να εχουμε όλο τον υπόλοιπο Δεκέμβρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι για να "ξεπονεσουμε" Γιάννη μια λέξη που την λέγανε οι παλαιότεροι Γιαννιωτες σε περιπτώσεις στέρησης από κάτι σημαντικό για εκείνους.

      Διαγραφή
  6. Αφού το επιβεβαιώνει και ο Δάσκαλος πάμε πολύ καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπάρχει πιθανότητα να δούμε περιοχές της νότιας χώρας που έως χθες ήταν αουτσάιντερ στα μοντέλα για αξιόλογο υετό,να πάρουν στο τέλος τη μερίδα του λέοντος ενώ ταυτόχρονα οι Αρμαγεδώνες βροχής που φαίνονται στη Μακεδονία και τη Βόρεια Θεσσαλία να γίνουν αρκετά πιο ήπιες.
    Έχει "ζουμί" αυτό το "ύπουλο" χαμηλό.
    Θα δούμε λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω ότι αυτό θα γίνει, αν και όχι με την ένταση των Βορείων.

      Διαγραφή
  8. Τι ωραίο γραφικό...τι ωραία ανάρτηση...!
    Μακάρι να κατέβουν και τα χιόνια ακόμη πιο χαμηλά, να πέσουν και πολλά νερά.
    Η γη χρειάζεται νερό!
    Χωρίς καταστροφές - χωρίς προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελπίζω το "σχεδόν" όλη την χώρα να μην αφορά την Θράκη και εξαιρεθεί ακόμα μια φορά από τις βροχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι λέξεις πιθανώς, κυρίως, σχεδόν κ.λπ. χρησιμοποιούνται συχνά ως φύλακες ή σωσίβια της αξιοπιστίας των μετεωρολόγων. Πιστεύω ότι σε επόμενες αναρτήσεις θα διερευνήσουμε λεπτομερώς το "σχεδόν". Είναι πολλοί οι ενδιαφερόμενοι και ευλόγως!

      Διαγραφή
    2. Δάσκαλε ,ούτε ψύλλος στον κόρφο σας υμών των μετεωρολόγων, σχετικά με τη χωροθέτηση των φαινομένων .
      Από πού να την πιάσεις και πού να την αφήσεις την Ελληνική Επικράτεια , ηπειρωτική και νησιωτική .
      Άσε το ανάγλυφο , που προέκυψε καθώς πέταγε κάποτε ο Δίας τις πέτρες πίσω του, ενώ τακτοποιούσε τις προς τον Βορρά μας περιοχές . ---===Π.Α.

      Διαγραφή
  10. Σφοδρή κριτική δέχεται το MetOffice, επειδή εξέδωσε κίτρινο και όχι κόκκινο συναγερμό για την πρόσφατη κακοκαιρία Bert, που στοίχισε πέντε ζωές στη Βρετανία. Μάλιστα, βουλευτής από το Κάρντιφ της Ουαλίας έσπευσε να κατηγορήσει για ανικανότητα το MetOffice.

    Ο διευθυντής της μετεωρολογικής υπηρεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου Simon Brown αφού είπε ότι ήταν σωστές οι προγνώσεις της βροχής που έπεσε (175 χιλιοστά στο Devon της Αγγλίας και 172 mm στη νότια Ουαλία με ανέμους 82 mph), εξήγησε ότι παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο στο χρώμα της προειδοποίησης. Δεσμεύτηκε, πάντως, να επαναξιολογηθεί η πολιτική των προειδοποιήσεων, αλλά και ότι στο MetOffice θα πάρουν τα μαθήματα τους από την κακοκαιρία Bert.

    Mπράβο του που ανέλαβε την ευθύνη για τα όποια λάθη έγιναν από τη μετεωρολογική υπηρεσία. Αν έγιναν κιόλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο υπάρχουν καιρός και προγνώστες, τα κίτρινα θα γίνονται πορτοκαλί ή κόκκινα και τα κόκκινα θα γίνονται πορτοκαλί ή κίτρινα!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα σας δεν είδα να αναλάβει καμιά ευθύνη....Οι προγνώσεις είναι σωστές λέει......

      Διαγραφή
  11. Πάντως,η Φλώρινα έχει δει ήδη δύο φορές χιόνι και μάλλον πάει για τρίτο.Να τα λέμε κι αυτά!!
    Δημήτρης ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. --Πάντως,η Φλώρινα έχει δει ήδη δύο φορές χιόνι και μάλλον πάει για τρίτο.Να τα λέμε κι αυτά!!--

      Τι εννοεις 2 φορες? 2 ημερες? Ναι χιονισε 15(λιγο πριν τα μεσανυχτα της 16ης ως και τα μεσανυχτα, για κανα 2ωρο στις 15/11 δηλαδη) και 16 του μηνος.
      Και τιποτα ιδιαιτερο για τα δεδομενα της πολης της Φλωρινας.

      Ο αλλοτε πιο βροχερος μηνας της Ελλαδας Νοεμβριος, αλλά και πολυ χιονιστερος για τα ορεινα της Πινδου και της βορειας Ελλαδας και οχι μόνο, χιονιστερος και για την Φλωρινα, εχει χαλασει παντου σε εναν βαθμο ως προς τις βροχες(ειδικα στις ημερες βροχης) αλλά εχει διαλυθει ως προς τα χιόνια!!


      Ενδεικτικα να δωσω ανα 10ετια απο το 1950, καποια στοιχεια για την πολη της Φλωρινας ως προς τα χιόνια τον ΝΟΕΜΒΡΙΟ(οταν λεω χιονιαδες εννοω επεισοδια με ημερα ή μερες χιονοπτωσης με αξια λογου(5+ ποντοι) χιονοστρωση. Χιονιαδες δεν ειναι ο αριθμος ημερων χιονοπτωσης δηλαφη, καθως 1 χιονιας μπορει να περιεχει πολλαπλες ημερες που χιονισε):

      Για ΝΟΕΜΒΡΙΟΥΣ σε πολη ΦΛΩΡΙΝΑΣ λοιπον:

      50ς(10ετια):
      13 χιονιαδες(οχι μερες χιονοπτωσης ξανατονιζω-αυτες ηταν παραπανω φυσικα), 1.3 ανα Νοεμβριο.
      1 μεγαλος χιονιας των 40+ ποντων.
      Μόνο το 1958 δεν χιονισε.

      60ς(10ετια):
      11 χιονιαδες, 1.1 ανα Νοεμβριο.
      1 μεγαλος χιονιας των 40+ ποντων.
      1960 και 1967 δεν χιονισε.

      70ς(10ετια):
      10 χιονιαδες, 1.0 ανα Νοεμβριο.
      5 μεγαλοι χιονιαδες των 40+ ποντων.
      1974 και 1979 δεν χιονισε.

      Part 1

      Διαγραφή
    2. 80ς(10ετια):
      10 χιονιαδες, 1.0 ανα Νοεμβριο.
      6 μεγαλοι χιονιαδες των 40+ ποντων.
      1982,1984,1985,1986 δεν χιονισε.

      90ς(10ετια):
      13 χιονιαδες, 1.3 ανα Νοεμβριο.
      4 μεγαλοι χιονιαδες των 40+ ποντων.
      Μόνο το 1991 δεν χιονισε.

      2000ς(10ετια):
      12 χιονιαδες, 1.2 ανα Νοεμβριο.
      2 μεγαλοι χιονιαδες των 40+ ποντων, αλλά ολοι οι υπολοιποι 10 ηταν με μικροστρωσιματα.
      2000,2003,2009 δεν χιονισε.

      2010ς(10ετια):
      4 χιονιαδες, 0.4 ανα Νοεμβριο.
      1 μεγαλος χιονιας των 40+ποντων.
      2010,2012,2014,2015,2017,2019 δεν χιονισε.

      2020ς(4ετια):
      2 χιονιαδες, 0.5 ανα Νοεμβριο.
      0 μεγαλοι χιονιαδες
      2020,2022 δεν χιονισε.

      Οπως βλεπουμε η κατασταση απο το 2010 και μετα εχει γινει δραμα.
      Αυτο ισχυει φυσικα και για τους χειμερινους μηνες αλλά αυτο ειναι αλλη, πικροτερη ιστορια.

      Part 2

      Διαγραφή
    3. Στα δε προαστια της πολης της Θεσσαλονικης, πχ σε εμένα στα 340 μέτρα υψομετρου του Ασβεστοχωριου(6 χιλιομετρα απο κεντρο της πολης) εχω απο το 1986 που κραταω αναλυτικα στοιχεια για τους Νοεμβριους:

      Απο Νοεμβρη 1986 ως και Νοεμβρη 2023, σε 38 Νοεμβριους δηλαδη:

      ►12 Νοεμβριους που χιονισε εστω μια φορα.

      •Απο 1986 ως 2009 σε 24 Νοεμβριους δηλαδη χιονισε τους 9, δηλαδη 1 φορά καθε 2.7 Νοεμβριους χιονιζε.

      •Απο 2010 ως 2023 σε 14 Νοεμβριους δηλαδη χιονισε τους 3, δηλαδη 1 φορά καθε 4.7 Νοεμβριους χιονιζε.


      ►20 ημερες χιονοπτωσης.

      •Απο 1986 ως 2009 σε 24 Νοεμβριους δηλαδη, χιονισε 16 ημερες, δηλαδη 0.7 ημερες χιονοπτωσης ανα Νοεμβριο ειχαμε.

      •Απο 2010 ως 2023 σε 14 Νοεμβριους δηλαδη, χιονισε 4 ημερες, δηλαδη 0.3 ημερες χιονοπτωσης ανα Νοεμβριο ειχαμε.


      Τελευταια φορα που χιονισε καλα Νοεμβριο εδω ηταν το 2016 οπου 29-30 Νοεμβρη χιονισε και ειχε 20 ποντους περιπου στα 340 μέτρα υψομετρο.

      Διαγραφή
    4. Οπότε δεν ειναι για να τα λεμε αυτα, αλλά για να κλαιμε βασικα.
      Μιας και τα αλλοτε αυτονοητα, εχουν γινει θεμα επιφωνηματων εκπληξεως.
      Μην μιλησουμε για τα χαζοσάιτ που φερνουν τον πανικο για καθε τυπικο χιονι ή βροχη εδω και 'κει.

      Διαγραφή
  12. Συνοπτικά
    α) Το Αμερικάνικο μοντέλο αλλά και το Ευρωπαικό νομίζω ότι είναι αρκετά ψυχρά σε σχέση με αυτό που θα μας έρθει τελικά, η καλή υποστήριξη του στα 500hpa δεν είναι σύντονη με την υποστήριξη στα 850...΄έτσι τα χιόνια της Δυτικής Μακεδονίας με αξιόλογες χιονοστρώσεις(40 εκ.) θα μείνουν στα ορεινά,εγώ που είμουν έτοιμος να φύγω πάνω το σκέφτομαι πάλι καθώς με την είσοδο του χαμηλού ίσως έχουμε εντυπωσιακή χιονόπτωση με ηλεκτρικά αλλά μετά μας βλέπω με χιονόλυτο(ημιορεινά δυτκής Μακεδονίας)...κάμερα στην Σαμαρίνα λοιπόν..
    β) Είδα όμως τον ενδιαφέρον προβληματισμό του Φώτη μήπως το χαμηλό κινηθεί πιο νότια και τον παρακολουθώ,με τα σημερινά στοιχεία πάντως νομίζω ότι το χαμηλό είναι αρκετά οργανωμένο για να το σπρώξει νοτιότερα ο αντικυκλώνας των βαλκανίων.
    γ)Ευχή να βραχούν όλοι (που για μένα θα βραχούν).,..εάν το μοντέλα επαληθευτούν νομίζω θα κάνουμε ένα σοβαρό βήμα για κάλυψη του υετικού κενού ενδεικτικά στο Ανω Βόιο έχω 420 mm ...με μία κατοστάρα το ΣΚ πλησιάζουμε τα 700 του μέσου όρου της περιοχής.
    δ)Ελπίζω να έχουμε διαδοχικές μεταβολές με αποτέλεσμα οι κλικοθήρες να κουραστούν....όπως και οι αναγνώστες τους..."θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε "Θωμά",υπάρχει μια διχογνωμία στα μεγάλα προγνωστικά μοντέλα για του που ακριβώς θα κινηθεί το χαμηλό αλλά νομίζω ότι στο τέλος κάπου στη μέση θα κάτσει.
      Έχω την εντύπωση ότι πλην πολύ λίγων περιοχών(δυστυχώς ποτέ δεν μπορεί να βρέξει απ'άκρη σ' άκρη στη χώρα το ίδιο αξιόλογα και είναι λογικό)όλοι από βορά μέχρι το νότο θα δούμε φαινόμενα από ικανοποιητικά έως πολύ αξιόλογα με πολλά χιόνια στα ορεινά της Πίνδου.
      Για τη δυτική Μακεδονία και ίσως και κεντρική,θα χιονίσει και χαμηλότερα αλλά σε καμία περίπτωση από τώρα δεν μπορούμε να αναφέρουμε υψόμετρα.
      Ας ελπίσουμε στο καλύτερο δυνατό σενάριο.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Φώτη νομίζω ότι το χαρακτηριστικό της μεταβολής μόλις περάσει την Πίνδο θα είναι οι συγκλίσεις....εκεί θα παιχτεί το παιχνίδι....εσείς στα δυτικά...το χετε για πλάκα..σε αυτήν μεταβολή .Ως προβληματικές περιοχές και δύσκολες ΄νομίζω είναι αυτές ανατολικά του Στρυμόνα/
      Θεωρώ το βροχή σημαντικότερο στοιχεία από τα χιόνια..για τα υψόμετρα..ο κύριος Ζιακόπουλος....μίλησε δίνοντας τα ορεινά(1000 μέτρα)...τα δικά μας ημιορεινά θα έχουν χιονοπτώσεις με πρόσκαιρες χιονοστρώσεις....,αλλά τίποτε περισσότερο..βλέπουμε ...
      υ.γ. Αν το χαμηλό περάσει νότια ίσως γίνει πιο ενδιαφέρον λόγω θάλασσας .."θωμάς¨"

      Διαγραφή
    3. Εννοείται "Θωμά", χωρίς συγκλίσεις με τον ανατολικό δεν υπάρχουν τα πολλά χιλιοστά που δίνουν τα μοντέλα ανατολικά της Πίνδου.
      Τα πρωινά ραν δείχνουν μία εμμονή του συστήματος για αρκετές ώρες στο Ιόνιο πριν περάσει ανατολικά.
      Εάν συμβεί αυτό, πολλές περιοχές θα χρειαστούν προσοχή λόγω μεγάλου όγκου υετού ενώ άλλες(όπως για παράδειγμα ανατολικότερα των Σερρών έως τη Θράκη) που σωστά ανέφερες και συμφωνώ, πάρουν αρκετά μικρότερο μερίδιο.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  13. Είχα από μικρός την πετριά, όπως οι περισσότεροι εδώ, και παρατηρούσα τα καιρικά. Αρχές του 90' και του Νοέμβρη, η Οίτη είχε χιόνια μέχρι την μέση. Έναν μήνα μετά το έστρωνε στην Λαμία.
    Τώρα, μόλις προχθές χάλασαν οι πιπεριές στο χωριό,στα ημιορεινά, από τον παγετό. Κι αν έφαγα πιπεριές, μελιτζάνες μια ντομάτες φέτος. Κανονικά δεν θα έπρεπε.
    Δημήτρης ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μακάρι να επαληθευτεί ο φίλος μας ο Φώτης.
    Πάντως εγώ θα το ξαναπώ για την περιοχή μου : Οδεμία εμπιστοσύνη εις τα εξ Αδριατικής . Η μόνη προσοχή που χρειάζεται είναι.....στο "νι" (ι) !.
    Χαίρε "Θωμά" . Οι περισσότεροι από μας εδώ ,με μια 100άρα το ΣΚ , ......χωρίζουμε και ξαναπαντρευόμαστε ( προς άρσιν : ξανανυμφευόμαστε ) !!. ---======Π.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ερχόμενο ΣΚ πιθανολογείται να συμβεί το εξής:

    Ο Όλυμπος κι ο Κίσσαβος,
    τα δυο βουνά μαλώνουν
    το ποιο να ρίξει τη βροχή,
    το ποιο να ρίξει χιόνι.
    Ο Κίσσαβος ρίχνει βροχή κι ο
    Όλυμπος το χιόνι.

    Γυρίζει ο γερο Όλυμπος
    και λέγει του Κισσάβου:
    Μη με μαλώνεις Κίσσαβε,
    μπρε τουρκοπατημένε,
    που σε πατάει η Κονιαριά
    κι οι Λαρσινοί αγάδες.

    Εγώ είμ’ ο γερο Όλυμπος
    στον κόσμο ξακουσμένος,
    έχω σαράντα δυο κορφές
    κι εξήντα δυο βρυσούλες,
    κάθε κορφή και φλάμπουρο
    κάθε κλαδί και κλέφτης.

    Κι όταν το παίρνει η άνοιξη
    κι ανοίγουν τα κλαδάκια,
    γεμίζουν τα βουνά κλεφτιά
    και τα λαγκάδια σκλάβους.

    Έχω και τον χρυσόν αετό
    τον χρυσοπλουμισμένο,
    πάνω στην πέτρα κάθεται
    και με τον ήλιο λέγει:

    "Ήλιε μ’ , δεν κρους τ’ αποταχύ,
    μον’ κρους το μεσημέρι,
    να ζεσταθούν τα νύχια μου
    τα νυχοπόδαρά μου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η πιο αξιολογη σε ενταση, διαρκεια και εκταση το αποκομμενο χαμηλο του ΣΚΔ. Επιτελους! Νερο και χιονια στα βουνα και οχι μονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρήστο μου να είσαι καλά, με γύρισες καμμία 45άρια χρόνια πίσω που έπρεπε να το μάθω απ' έξω. Το βρήκα ξεχασμένο διαβάζοντας το μέσα σε κάποιο κύτταρο του εγκεφάλου μου. Καλό ξημέρωμα σε όλες και όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Γιάννη. Τότε υποχρεωτικά έπρεπε να το αποστηθίσουμε και τώρα "απαγορεύεται" ακόμη και να το διαβάσουν τα παιδιά. Ποιο απ' τα δυο είναι καλύτερο;
      Κανένα.
      Η χρυσή τομή εκλείπει.

      Διαγραφή
    2. Δυστυχώς στην εκπαίδευση ,αλλά και σε άλλους τομείς ,πολλές φορές λειτουργούμε με τη λογική του εκκρεμούς.Από το ένα άκρο στο άλλο.
      Περί αποστηθίσεως . Κάπου αναφέρεται ,ίσως και με μια δόση υπερβολής , ότι : "Οι Ποντικοί από στήθους εγίγνωσκον τον Όμηρον !".
      Πόντιοι ή Ποντικοί εκαλούντο οι κάτοικοι του Πόντου. -----=====Π.Α.
      Φώτη ,λες να πάμε γιά δημιουργία κανενός δευτερεύοντος βαρομετρικού στο Νότιο Ιόνιο ; .



      Διαγραφή
  18. Καλημέρα, επειδή βαρεθήκαμε να ακούμε για δυνατές κακοκαιρίες που έρχονται και πολύ περισσότερο έχω βαρεθεί τις αυτόματες προβλέψεις των μοντέλων που τη μια μέρα δίνουν ανατολικό άνεμο την άλλη βόρειο την άλλη νότιο και πάει λέγοντας θα αναμεινω ασφαλή (;) πρόγνωση την παρασκευή το βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημερα σας η Αττική φαίνετε να επηρεάζεται???? Η τίποτα τσουρ τσουρ????? Ψιχαλο δηλαδή?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιο τσουρ, τσουρ, βρε παιδιά; Εδώ, λέμε να γλιτώσουμε τις πλημμύρες. Αυτές οι ψυχρές λίμνες είναι δυνητικά πολύ επικίνδυνες.

      Διαγραφή
  20. Καλημερα δασκαλε και σε ολους τους φιλους!
    Οσον αφορα την αττικη που ρωταει ο ανωνυμος των 10:45, αυτη την φορα αν και νωρις για ασφαλη προγνωση, η θεση του χαμηλου ειναι καλη. Οι ανεμοι καθ'υψος αυτοι που πρεπει, οι θερμοδυναμικοι δεικτες οκ. Το σαββατο αν ολα κυλησουν με τα σημερινα στοιχεια, η αττικη θα δει αξιολογες βροχες καταιγιδες που θα εχουν και διαρκεια. Για κυριακη και μετα εχουμε ακομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ Αλέξανδρε για τα ευχάριστα νέα,αν και ως πρώην παιδί της επαρχίας θα προτιμούσα τα ((καλά))νερά και όχι τα ακραία να πέσουν στην ύπαιθρο και σε περιοχές που οι καλλιέργειες και τα δέντρα έχουν τεράστια ανάγκη.Γιωργος Περιστέρι

      Διαγραφή
    2. Μου φαίνεται ότι δυστυχώς ισχύει η ρήση, "το τυρί (καλά νερά) τη βλέπει, τη φάκα (πλημμύρες) δεν τη βλέπει". Μακάρι να μην πνιγούμε σαν τα ποντίκια...

      Διαγραφή
  21. Πάλι εκτός η Κρήτη από τα φαινομενα αυτά, ίσως μόνο το ακραία νοτιοδυτικό κομμάτι της.
    Ειλικρινα δεν έχει τέλος ο εφιάλτης.
    Αν και ο Νοέμβριος είχε σχετικά φυσιολογικές θερμοκρασίες με λίγες ζεστες, εντούτοις οι βροχές δεν μας κάνουν τη χάρη.
    Ο μήνας Νοέμβριος έκλεισε πολύ κάτω των φυσιολογικών, η ξηρασία συνεχιζεται, η φύση και οι βλάστηση είναι ξέρες ακόμα και η θερμοκρασίες θα τραβήξουν πάλι την ανηφόρα με καθημερινές λιακάδες και 19-20 βαθμούς την ημέρα κι ας μπαίνουμε στον Δεκέμβριο.
    Όπως το πάμε το 2024 θα κλείσει με λιγότερα από 300mm ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του 1990 για τα Χανιά που ήταν και η μοναδική χρόνια που έκλεισε με κάτω από 300 χιλιοστά.
    Όποτε μην παίζετε άλλο με τον πόνο μας.
    Χαρείτε τις βροχές όπου και να πέσουν, αλλά να μην μιλάμε για ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ κακοκαιρία γιατί δεν είναι!
    Γιάννης-Χανιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλή γκρίνια, μωρ' αδερφάκι μου, αυτοί οι Κρητικοί! Πολλές φορές αδικαιολόγητα.

      Διαγραφή
    2. Από το βιβλίο ΚΑΙΡΟΣ, Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ, Τόμος ΙΙΙ, «Ο Έλεγχος»:
      «Κάποτε υπήρχε ένας ονειρεμένος τόπος, στον οποίο οι κάτοικοι μιας πόλης ζούσαν πολύ αρμονικά με τους κατοίκους των γύρω αγροτικών περιοχών, έχοντας λύσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόβλημα του καιρού. Για καλή τους τύχη υπήρχε ένα μαγικό σκοινί που κατέβαινε από τον ουρανό με το οποίο είχαν όποιο καιρό επιθυμούσαν. Όταν τραβούσαν το σκοινί, έβρεχε και όταν το άφηναν, επικρατούσε ηλιοφάνεια. Οι κάτοικοι της πόλης, που ήθελαν περισσότερο τη λιακάδα, ήλθαν σε συμφωνία με τους αγρότες, για τους οποίους η βροχή ήταν ζωτική, πετυχαίνοντας δίκαιη κατανομή του καιρού. Όλα πήγαιναν καλά, ώσπου μια μέρα η μια πλευρά άρχισε να παραπονιέται ότι η συμφωνία δεν κάλυπτε πλέον τις ανάγκες της. Οι προστριβές δεν άργησαν να έλθουν και το σκοινί άρχισε να ανεβοκατεβαίνει βίαια, ώσπου τελικά κόπηκε» (Κέβιν Τρένμπερθ, 2006).
      Καλό απόγευμα σε όλους.

      Διαγραφή
    3. Αδικαιολόγητα όταν είμαστε στον 16ο συνεχόμενο μήνα πάνω από τα κανονικά, όταν δεν βρέχει με τίποτα, όταν όλα τα φράγματα έχουν στερέψει, όταν όλες οι ελιές έχουν ξεραθεί και η βλάστηση επίσης, κατά τη γνώμη σας είναι αδικαιολόγητη γκρίνια;
      Δεν θα μπω καν στη διαδικασία να σας απαντησω.
      Απλά δείτε τα στατιστικά στοιχεία της ΕΜΥ και συγκρίνετε τα με τα φετινά και τα περυσινά και πείτε μου αν όλα βαίνουν καλως.
      Σας προκαλώ…
      Κριμα που επιτρέπονται τετοια προκλητικά σχόλια στο blog.
      Γιάννης Χανιά

      Διαγραφή
    4. Όλη η χώρα είναι πολύ κάτω των φυσιολογικών μέσων όρων Γιάννη, ακόμη και τα δυτικά αν κάτσεις και ψάξεις.
      Εγώ νομίζω ότι η Κρήτη στη δεύτερη φάση της κακοκαιρίας θα πάρει νερά με έμφαση το δυτικό της κομμάτι.
      Η κίνηση του χαμηλού από την Κυριακή και μετά δεν είναι άσχημη για εσάς.
      Μην βιάζεσαι για συμπεράσματα.

      Διαγραφή
    5. Ελάτε, παίδες. Καιρική δικαιοσύνη δεν υπάρχει κι αν κάποιος μάς την έδινε , πάλι το "σκοινί" του προηγούμενου σχολίου μου θα το κόβαμε!

      Διαγραφή
    6. 2:47, σου τα 'χουμε πει εκατό φορές, εσύ το βιολί σου. Μας έχεις κουράσει, να πούμε.

      Διαγραφή
    7. Απαξιώ να σου απαντησω γιατί σέβομαι και την ηλικία σου.
      Αλλά δεν νομίζω ότι είναι σοβαρό blog αυτό με προσωπικές αναφορές και προσβολές, τη στιγμή που όταν άλλοι γραφουν πιο εξόφθαλμες υπερβολές (πχ για χιονιαδες στην Αθήνα και αλλά τετοια), κανείς δεν λέει τίποτα. Δυο μέτρα και δυο σταθμά.
      Κριμα που το επιτρέπει αυτό ο κύριος Ζιακοπουλος. Προφανως συμφωνεί με αυτό το κλίμα.
      Καλή συνεχεια και καλές γιορτες.
      Γιάννης Χανιά

      Διαγραφή
    8. Tον αδικείτε τον Γιάννη από τα Χανιά, κ. Σιμούλη. Μια φορά το δίμηνο σχολιάζει ο άνθρωπος, πώς να κουράσει. Η αμέσως προηγούμενη φορά νομίζω ήταν τον Σεπτέμβρη που είχε βρέξει και πάλι σε μεγάλο μέρος της Ελλάδας, αλλά όχι στην Κρήτη και τα Χανιά.

      Πέρα από την πλάκα, αυτό θα είναι το τρίτο σερί ΣΚ με βροχές και καταιγίδες, αλλά και σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες πανελλαδικά. Με ολίγον από Παρασκευή και Δευτέρα. Δεν το λες και άσχημα. Μακάρι να μην υπάρξουν προβλήματα και πλημμύρες.

      Όπως λένε και στον αθλητισμό, ο θρίαμβος από την καταστροφή απέχει μία κλωστή και μάλλον το ίδιο ισχύει και στον καιρό.

      Διαγραφή
    9. Γιάννη σε στήριξα, αλλά τώρα μας τα χαλάς. Τι εννοείς περί υπερβολών για ους χιονιάδες της Αθήνας; Μήπως δεν το έστρωσε το 2015, το 2016-17, το 2019, το 2021, το 2022, το 2023 και παραλίγο και το 2020, ενώ το 2024 ήθελε ένα βαθμό πιο κάτω για να το γυρίσει από βροχή σε χιόνι για τέταρτη σερί φορά; Το 2022, δε, με την Ελπίδα είχαν ασπρίσει και οι βράχοι και τα νησάκια μέσα στη θάλασσα και χιόνισε καπάκι 4-5 φορές και τον Μάρτιο.

      Διαγραφή
    10. Και πάλι συμφωνώ με τον Φώτη, ως προς τη βροχόπτωση σε μας στην τελευταία φάση της κακοκαιρίας.

      Διαγραφή
    11. Ό,τι του καπνίσει λέει ο Σπανός, μόνο για την αντίδραση.

      Διαγραφή
  22. Αξιόλογες βροχές το Σαββατοκύριακο, αλλά, θέλει και την προσοχή του το συγκεκριμένο βαρομετρικό χαμηλό.

    Καλησπέρα σε όλους και στον Δάσκαλο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι να πούμε κ'μείς στο Ανατολικό Αιγαίο? Τί να κάνουμε... Έχει ο Θεός..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η βιάση ψήνει το ψωμί, μα δεν το καλοψήνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σε όλη τη νότια Κρήτη φαίνεται ότι θα βγάλει έντονες καταιγίδες με τα σημερινά. Ο Ιωάννης θα γκρινιάζει γιατί δεν τις έκανε μέσα στα Χανιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Tόσο χιόνι που θα πέσει στα βουνά της ΒΔ χώρας έχει να πέσει από τις 14 Φεβρουαρίου του 2021.
    Τα τελευταία χρόνια ο υετός "ερχόταν....με το νεροπίστολο."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Όντως η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της χώρας έχει καταγράψει υετό αρκετά κατώτερο των μέσων τιμών. Μια απ' τις ελάχιστες εξαιρέσεις ο σταθμός στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων που μια χαρά έχει προσεγγίσει τα 1060 χιλιοστά μέχρι στιγμής και έπεται συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχετικά καλά τα έχει πάει η Ήπειρος φέτος αλλά και πάλι από τα 1000 περίπου χιλιοστά που έχει έως τώρα ο επίσημος σταθμός τού ΕΑΑ λείπουν περίπου άλλα 300 χιλιοστά έως το τέλος του έτους,που η περιοχή εκεί ίσως τα καλύψει(1300mm έχουν τα Γιάννενα μέσο ετήσιο υετό).
      Γι αυτό βάζουμε πάντα τα στάνταρ της κάθε περιοχής στον υετό.
      Παράδειγμα το Δερβένι Κορινθίας(του φίλου Πέτρου) έχει μέσο όρο ετήσιου υετού κοντά στα 350 χιλιοστά ενώ ταυτόχρονα τα Θεοδώριανα Αρτας πάνω από 2500mm το χρόνο.
      Άρα λοιπόν τα 155 χιλιοστά στην Κορινθία είναι πολύ λίγα τη φετινή χρονιά, όπως επίσης λίγα είναι και τα 1500 χιλιοστά στα Θεοδώριανα.
      Καταλαβαίνεις πως το λέω.
      Ενας μεγάλος αριθμός υετού από μόνος του δεν λέει πάντα την αλήθεια.

      Διαγραφή
    2. Εννοείται η κάθε περιοχή έχει τα στάνταρ της. Με καταγωγή από παραθαλάσσια Ανατολική Φθιώτιδα και ως φοιτητής τώρα εδω και κάποια χρόνια στην πόλη των Ιωαννίνων, εντύπωση μου είχε προκαλέσει στο πρώτο έτος η διαφορά τόσο στη συχνότητα όσο και στη διάρκεια και την ποσότητα των βροχοπτώσεων σε σχέση με το μέρος μου, γεγονός που στάθηκε η αιτία να αρχίσω να ψάχνω για μετεωρολογικά στοιχεία σε διάφορες περιοχές της χώρας έστω και εμπειρικά. Ο τελευταίος χρόνος όπως στις περισσότερες περιοχές της χώρας, έτσι και στην δική μου κρίνεται άκρως απογοητευτικός ως προς τα επίπεδα υετού. Ας ελπίσουμε σε ένα σωστό χειμώνα πλούσιο σε νερά και χιονοπτώσεις. Σε ευχαριστώ πολύ για την επεξήγηση

      Διαγραφή
  28. Ας ελπίσουμε τα μοντέλα να κάνουν λάθος ως προς την δυναμική της κακοκαιρίας, εδώ και πολλά τρεξίματα δίνονται ακραία πόσα υετού. Θερμαϊκός κόλπος, Θεσσαλία στα κόκκινα μακάρι να αλλάξει το σκηνικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. "κατακρυμιστήκαμαν"...!!(τίτλος ανώνυμου αργόσχολου σχολιαστή....με το πέρας της κακοκαιρίας "θωμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μετά την ανομβρία των τελευταίων τριών ετών, ήρθε η φετινή ξηρασία να δυσκολέψει κι άλλο την κατάσταση.Η λειψυδρία που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές είναι ένα βασικό πρόβλημα. Οι ζημιές στα δάση είναι ένα άλλο. Μιλώντας για την Φθιώτιδα που ζω, τα έλατα των ορεινών όγκων και τα πλατανοδαση του Σπερχειού αποδεκατίζονται από τους μύκητες, των οποίων η δουλειά γίνεται πιο εύκολη τώρα που τα δέντρα βιώνουν υδατικό και θερμικό στρες.
    Επίσης, όσων το εισόδημα εξαρτάται από την γη, έχουν υποστεί αρκετή ζημιά φέτος, μετά από μια ακόμη κακή χρονιά, την περσινή.
    Θεωρώ λοιπόν πως η όποια γκρίνια για τις βροχές έχει μια λογική βάση.Εδω, έβρεξε και από λίγο αλλά πάλι λείπει το νερό. Δεν είναι παράλογο να γκρινιάζουν οι κάτοικοι της Κορινθίας ή των Κυκλάδων ή της Κρήτης.Να έρχονται βροχές και να μην σε ακουμπάνε σε χαζεύει στο τέλος..
    Αυτά, καληνύχτα να είστε όλοι καλά.
    Δημήτρης ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά όσα λέει ο Δημήτρης.
      Ανακοινώθηκε πρόσφατα, ότι δεν θα δοθεί νερό για πότισμα απ' τον
      ταμιευτήρα της τεχνητής λίμνης Σμοκόβου-μιας και άδειασε-, κάτι που δεν ξανάγινε απ' όταν δημιουργήκε αυτή, το μακρινό 2002..
      Όσοι δεν θα μπορούν να ποτίσουν του χρόνου, αυτόματα έχουν πρόβλημα επιβίωσης...

      Διαγραφή
  31. Κάποιοι πιτσιρικάδες, έχοντας ένα τσουβάλι γεμάτο καρύδια,μην μπορώντας να το μοιράσουν τσακώθηκαν και έτσι αποφάσισαν να πάνε στον Χότζα που θεωρούνταν δίκαιος.
    Εκείνος τους ρώτησε:θέλετε να σας τα μοιράσω όπως θέλει ο θεός ή όπως τα μοιράζουν οι άνθρωποι;
    Όπως τα μοιράζει ο θεός, είπαν τα πιτσιρίκια και τότε ο Χότζας πήρε το μισό τσουβάλι και το έδωσε στον πρώτο, στον 2ο έδωσε 50 καρύδια, στον 3ο 20 καρύδια, στον 4ο 2 καρύδια και στους υπόλοιπους τίποτα.
    Ε τι κάνεις εκεί; του είπαν οι πιτσιρικάδες, εμείς θέλουμε να πάρουμε όλοι τα ίδια...μην είστε χαζοί, τους είπε ο Χότζας, ο θεός ξέρει πως τα μοιράζει,να του έχετε εμπιστοσύνη...
    Καλό βράδυ σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Χότζας παρακολουθούσε μια δίκη στην αίθουσα ενός δικαστηρίου. Μετά το πέρας της ακροαματικής διαδικασίας, ο πρόεδρος λέει στον κατήγορο: «Δίκιο έχεις» και μετά, γυρίζοντας προς τον κατηγορούμενο, λέει και σε αυτόν: «Δίκιο έχεις». «Πώς γίνεται αυτό;» φώναξε ο Χότζας. Και συ δίκιο έχεις του απάντησε ο πρόεδρος!

      Διαγραφή
    2. Τα είπατε όλα και οι δύο!!Να είστε καλά, πάμε παρακάτω.Κανα χιόνι θα δούμε φέτος; Αντικυκλωνα στα βόρεια με χαμηλό από Μεσόγειο θα προτιμούσα, παρακαλώ...
      Δημήτρης ρ.

      Διαγραφή
    3. https://www.youtube.com/watch?v=qAavNKlghfI

      Διαγραφή
    4. Σωστός ο Δημήτρης.
      Και κάτι άλλο: Άλλος ο Δημήτρης κι άλλος ο Δημήτριος;

      Τρίτος συνεχόμενος παγετός στο Τζερμιάδο.

      Διαγραφή
  32. Ερχεται μεσογειακός κυκλώνας σύμφωνα με το άρθρο:
    https://eviathema.gr/gr/mesogeiakos-kyklonas-to-savvatokyriako-oi-teleftaies-provlepseis-gia-tin-exelixi-tou-kairou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δεν μπορώ να μην το πω : μια φορά που φαίνεται πως θα βρέξει παντού, να ξεσπούν τόσες γκρίνιες, έως και άδικες εντάσεις, από τα αδικημένα μέχρι τώρα μέρη της χώρας, όπως η περιοχή μου (Κρήτη). Αυτά δεν γίνονται σε άλλες χώρες. Δεν φταίει ο κάτοικος της περιοχής που βρέχει αν σε άλλη περιοχή δεν βρέχει.Τελικά θα είμαστε πάντα Ελληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σοφία του κ. Στυλιανάκη βάζει για μια ακόμη φορά τα πράγματα στη θέση τους.

      Διαγραφή
    2. Για δευτερεύον βαρομετρικό χαμηλό στο Νότιο Ιόνιο έκανα λόγο εγώ υπό μορφήν ερωτήματος ,για madicane , ή οιονεί madicane κάνουν τώρα λόγο κάποιοι μετεωρολόγοι ή μετεωρολογούντες. .........=======Π.Α.

      Διαγραφή
    3. Εχεις απόλυτο δίκιο Κρητικέ μας φίλε. Με μια πολύ μικρή επισήμανση όμως: Εχοντας περάσει όλοι μια τόσο άσχημη υετικά χρονιά και το τρέχον υδρολογικό έτος έχει ξεκινήσει με το χειρότερο τρόπο, και ξαφνικά επιτέλους έρχεται μια πραγματικά γενικευμένη κακοκαιρία, κατά την οποία όμως η περιοχή που ζεις φαίνεται να είναι σε αυτές τις λίγες που θα "μείνουν στην απ' έξω", ε λογικό είναι (αν είσαι φυσικά περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένος άνθρωπος με συνείδηση των ολέθριων συνεπειών της λειψυδρίας, αλλα έστω και απλός καιρόφιλος) να σε πιάνει ένα παράπονα τύπου "μουτζωμένους μας έχουν"? Μακάρι να αλλάξουν λίγο τα προγνωστικά δεδομένα και να να δούμε περιοχές όπως η Θράκη, τα νησιά του Αιγαίου (ανάμεσα στο οποίο και το δικό μου) αλλά και η ανατολική Κρήτη, περιοχές δηλαδή στις οποίες η λειψυδρρία έχει "βαρέσει κόκκινο" έστω και σε δευτερευοντα χρόνο να πάρουν αυτά που πρέπει και αξίζουν!
      Προσωπικά με χαροποιεί το γεγονός ότι φαίνεται ενδιαφέρουσα η συνέχεια και για μετά το Σαββατοκύριακο και ειδικά τη Δευτέρα

      Διαγραφή
    4. Medicane είναι ο μεσογειακός κυκλώνας. Μedi(terranean) (hurri)cane. Eκτός κι αν με το madicane εννοούσατε όσα τρελά (mad) συμβαίνουν με τον καιρό και γενικότερα.

      Διαγραφή
  34. NW Pindos
    Πολύ καλή η καιρική εξέλιξη, επιτέλους. Πολλά νερά ειδικά στα κεντροδυτικά. Διαφαίνονται, γενικευμένα φαινόμενα. Οι βροχές θα είναι πολλές, νομίζω με πολύ καλή ένταση και ποσότητα κάτι παραπάνω από ιδανική ώστε να απορροφηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό από το έδαφος. Εκτίμηση μου για τα χιόνια: Πολύ χιόνι θα ρίξει στον Όλυμπο που εκτιμώ θα είναι το επίκεντρο (σε υψόμετρα χοντρικά άνω των 1400μ. θα έχουμε εκτιμώ 150-160 χιλιοστά υετού εντός 55-60 ωρών, ίσως και περισσότερο, που θα αποδίδουν 1,5 τουλάχιστον εκατοστό χιονιού ανά χιλιοστό, κάντε τον πολλαπλασιασμό). Περιοχές Αγράφων επίσης και κλασική κεντροδυτική Ήπειρος. Όλα αυτά με επιφύλαξη, θα επανέλθουμε με πιο εξειδικευμένη εκτίμηση μόλις επικαιροποιηθεί (σήμερα - αύριο φαντάζομαι) η πρόγνωση με τα νεότερα στοιχεία.
    ΥΓ. Σε πρώτη φάση, επειδή υπάρχουν πολλοί που τρέχουν κατευθείαν όπου ρίχνει χιόνι («κυνηγοί χιονιού») θα συνιστούσα να μην επιχειρηθούν τέτοιες χιονοεξορμήσεις ειδικά στον Όλυμπο αλλά και γενικότερα αυτές τις ημέρες. Θα επανέλθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυνηγοί χιονιού? Τι είναι πάλι τούτο? Πρώτη φορά το ακούω αλήθεια. Εγώ ήξερα τους κυνηγούς λιρών και λοιπών θησαυρών.

      Διαγραφή
  35. Αγαπητή κλιματική ακρίδα, είμαι αγρότης και νιώθω την κλιματική αλλαγή στο πετσί μου. Γράφω συνέχεια για όλα αυτά που βλέπω να αλλάζουν γύρω μου,εδώ και χρόνια. Προφανώς είχα ειρωνική διάθεση, σίγουρα δεν το κατάλαβες και οποσδήποτε είναι απαραίτητο να χαλαρώσεις.
    Δημήτρης ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλησπέρα δάσκαλε.

    Εμείς εδω στο Βόλο θα πρέπει να πάρουμε αυξημένα μέτρα προστασίας ?

    Με εκτίμηση,
    Ανδρέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Και κάτι ακόμα: Κάποιοι να ετοιμάζονται για το Άνω Βόιο, ως και για όλες τις πόλεις της δυτ. Μακεδονίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή