Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές ο καιρός ως τα μέσα της άλλης εβδομάδας


Στη διάρκεια του νέου εικοσιτετραώρου (Πέμπτη), βαρομετρικά χαμηλά, συνοδευόμενα από μέτωπα κακοκαιρίας, θα προκαλέσουν ισχυρές βροχές και καταιγίδες στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ελβετία και τη Δ-ΒΔ Ιταλία. Οι χώρες της κεντρικής και της ανατολικής Ευρώπης καθώς και τα Βαλκάνια θα καλύπτονται και πάλι από υψηλές πιέσεις, με αποτέλεσμα τη συνέχιση της ανομβρίας και των υψηλών για την εποχή αυτή θερμοκρασιών. Στη χώρα μας, ειδικότερα, οι μέγιστες τιμές της θερμοκρασίας που σημειώνονται αυτές τις ημέρες είναι κατά 6 με 8 βαθμούς υψηλότερες από τις κανονικές (μέσες) τιμές του 3ου δεκαημέρου του Οκτωβρίου. Κατά τα άλλα, στην περιοχή μας θα συνεχιστούν οι Β-ΒΑ άνεμοι με ένταση ως τα 6 μποφόρ (Αιγαίο) και σχεδόν παντού θα επικρατήσει ηλιοφάνεια. Αναφορικά με τον καιρό του επόμενου πενθημέρου (Παρασκευή 25/10 - Τρίτη 29/10), δεν αναμένεται κάποια αξιόλογη μεταβολή. 

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019


ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 24-10-2019

Βόρεια Ελλάδα:
Ηλιοφάνεια. Άνεμοι ΒΑ 3 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία από 9 έως 27 βαθμούς.

Δυτική Ελλάδα:
Ηλιοφάνεια. Άνεμοι ΒΑ 2 με 4 μποφόρ. Θερμοκρασία από 10 έως 28 βαθμούς.

Υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα:
Λίγες νεφώσεις στην Εύβοια. Άνεμοι ΒΑ 4 με 6 μποφόρ. Θερμοκρασία από 11 έως 28 βαθμούς.

Αιγαίο – Κρήτη – Δωδεκάνησα:
Τοπικές νεφώσεις στην Κρήτη. Άνεμοι Β-ΒΑ 5 με 6 μποφόρ. Θερμοκρασία από 15 έως 27 βαθμούς.

Αττική:
Ηλιοφάνεια. Άνεμοι ΒΑ 4 με 6 μποφόρ. Θερμοκρασία από 15 έως 27 βαθμούς.

Ν. Θεσσαλονίκης:
Ηλιοφάνεια. Άνεμοι Α-ΒΑ 2 με 3 μποφόρ. Θερμοκρασία από 12 έως 27 βαθμούς.

24 σχόλια:

  1. Καλοκαίρι του Αγίου Δημητρίου.
    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα σε όλους τους καιρόφιλους! Αληθεύει ότι ο Νοέμβρης θα έχει εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από τον Οκτώβρη; Τι διαφαίνεται με τα ως σήμερα προγνωστικά στοιχεία; Ευχαριστώ! Αχιλλέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου απαντήσω εγώ Αχιλλέα ως απλόσ πολίτης διότι άλλοι είναι οι ειδικοί;
      Θα έρθουν κάποιες μέρες με βροχές, θα έρθουν κάποια κρύα ώστε να ανοίξουμε θέρμανση στη μισή Ελλάδα τουλάχιστον και λογικά μετά τις 20 θα αρχίσει το κρύο δηλαδή περίπου 10-20 βαθμοί μέγιστη ανάλογα πού μένεισ . Τι άλλο να περιμένει κάνεις από το Νοέμβρη;

      Διαγραφή
  3. Αποστολή του ρώσικου ναυτικού που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο στον Αρκτικό Ωκεανό ανακάλυψε πέντε νέα νησιά, που αποκαλύφθηκαν με το λιώσιμο των πάγων, όπως αναφέρει ο Guardian. Μέχρι τώρα θεωρούνταν μέρος του κύριου παγετώνα, αλλά η τήξη και η κατάρρευση των πάγων και οι αλλαγές στη θερμοκρασία οδήγησαν στην αποκάλυψη αυτών των νησιών. Οι παγετώνες που έχουν χαθεί στον Αρκτικό Ωκεανό από το 2015 ως το 2019 είναι περισσότεροι από κάθε άλλη πενταετία στην ιστορία.

    Η Ρωσία έχει στρατιωτικές και επιστημονικές βάσεις τα τελευταία χρόνια στην Αρκτική, μία περιοχή που προκαλεί όλο και περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς οι πάγοι λιώνουν και δημιουργούνται νέες θαλάσσιες διαδρομές, ενώ είναι πλέον και πιο εύκολη η πρόσβαση στους πλούσιους φυσικούς πόρους της. Η αποστολή της Ρωσίας σε δύο αρχιπελάγη (Franz Josef Land και Novaya Zemlya) της περιοχής, απαρτιζόταν από 60 άτομα - ανάμεσά τους και πολίτες από τη Ρώσικη Γεωγραφική Κοινωνία - και έγινε με ρυμουλκό, αντί για παγοθραυστικό.

    Μάλιστα, έγινε viral κι ένα βίντεο με την επίθεση θαλάσσιου ίππου σε φουσκωτό που πήγαινε να βγει σε μία στεριά. Οι δύο μήνες που πέρασαν εκεί μπορούν να χαρακτηριστούν ως θερμοί, σύμφωνα με τον αρχηγό της εκπαιδευτικής αποστολής του βόρειου στόλου Denis Krets. Tα πέντε νησιά που ανακαλύφθηκαν είχαν εντοπιστεί από δορυφορικές εικόνες, αλλά χαρτογραφήθηκαν για πρώτη φορά από άνθρωπο και σύντομα θα τους δοθούν και ονόματα. Επιβεβαιώθηκε επίσης η ύπαρξη ενός νησιού που μέχρι πρότινος θεωρείτο χερσόνησος του Hall Island στο αρχιπέλαγος Franz Josef Land, δυτικά του Novaya Zemlya.
    https://www.theguardian.com/environment/2019/oct/22/melting-glaciers-reveal-five-new-islands-in-the-arctic

    Υπάρχει, πάντως, και το θετικό της υπόθεσης, ότι κάποια μέρα άνθρωποι μπορεί να πηγαίνουν σε αυτά τα νησιά για κρουαζιέρα. Εμείς σήμερα, πάντως, πήγαμε Βάρκιζα για βουτιά, αλλά στην άλλη άκρη της ενός χιλιομέτρου παραλίας η θάλασσα είχε γίνει καφέ από κάτι έργα που κάνουν πάλι εκεί. Από τον Μάρτιο, Απρίλιο κατά διαστήματα σκάβουν τη γη. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά οι μόνες φωτογραφίες που άξιζαν ήταν με έναν αστερία και κάτι κνιδόζωα, που φύονταν σε μία ξεχασμένη σημαδούρα.
    Βαγγέλης Σπανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η θερμοκρασία έπιασε και σήμερα 30άρια σε Ημαθία, Μεσσηνία και Άρτα, ενώ η πρωταθλήτρια του βοριά Παξιμάδα Καρύστου έχασε για ένα τρίποντο την κατοστάρα, καθώς οι ριπές του ανέμου έφτασαν στα 97 χιλιόμετρα την ώρα, 12 περισσότερα από την Τήνο (85 km/h) και 16 από την Πεντέλη (81 km/h).
    Πηγή: https://www.meteo.gr/
    Β. ΣΠ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβολοβδομαδα(Και συνεχίζει)ήταν για μένα αυτή που πέρασε(Τετάρτη με Τετάρτη)με πολύ τρέξιμο και πολλά χιλιόμετρα.
    Παρόλα αυτά όμως και αφού βρέθηκα στα μέρη του Φώτη,δεν μπορούσα να μην τον συναντήσω και να περάσουμε μαζι(Όπως το έχει ήδη αναφέρει)δυο ευχάριστες ώρες,με την σύζυτηση φυσικά να περιστρέφεται γύρω από τον καιρό,σε μια ειδυλλιακή τοποθεσία δίπλα ακριβώς στην λίμνη Τριχωνίδα.
    Το έχω ξαναγράψει,ότι όσο και τρέχει κανεις,η συνάντηση με καλούς φίλους είναι μια προτεραιότητα που όλοι θα πρέπει να έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας.
    Ο Φώτης λοιπόν μου έκανε "παράπονα",ότι έχουμε πέσει έξω στις εκτιμήσεις που εδώ και πολύ καιρό έχουμε κάνει και εγώ ακόμη περισσότερο.
    Από όσα μπόρεσα να διαβάσω εν τάχει στα σχόλια που οι περισσότεροι κάνατε, βλέπω να επικρατεί η ίδια άποψη.
    Εγώ όμως θα διαφωνήσω,καθώς,όχι μόνο εγώ(πολύ περισσότερο) αλλά και άλλοι φίλοι(πολύ λιγότερο),πέσαμε έξω μόνο χρονικά όσο αναφορά τα φαινόμενα προς τις βροχες δηλ.
    Φυσικά αυτό,χωρίς να αποτελεί δικαιολογία,κάπου είναι λογικό, εφόσον μιλάμε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
    Δεν έχει αλλάξει τίποτα σε όλα αυτά που έχω εδώ και πολύ καιρό αναφέρει και μάλιστα επιμένω(με κίνδυνο να εκτεθω)ότι τα πράγματα θα κυλήσουν όπως περίπου τα έχουμε πει από καιρο και το μόνο που πάντα λέω(Και ο Φώτης το γνωρίζει πολύ καλά)είναι ότι κάνεις δεν μπορεί να υπολογίσει επακριβώς τον χρόνο, που ούτως ή άλλως οι άνθρωποι τον υπολογίζουμε λάθος.
    Γι'αυτό και πριν λίγες ημέρες, έγραψα ότι το φθινόπωρο φθάνει σε λίγο, αρκεί να φανεί αρκετά γενναιόδωρο και να είναι αντάξιο των προσδοκιών μας.
    Στηρίζομαι στον Νοέμβριο που δείχνει να είναι αρκετά καλός(σε νερά λέω)Και ελπίζω να φανούν λίγο γενναιόδωροι μαζί μας, ο Δεκέμβριος με τον Ιανουάριο(Αν και με ...φοβίζει αυτός ο μήνας).
    Αυτά που αναφέρω,είναι αυτά τα οποία μπορώ εγώ να διαισθανθω και "συλλάβω"με τις"κεραιες"μου και να δω σε ποιο βαθμό αντιστοιχεί η "σύνδεση"μου με την μάνα γη.
    Ελπίζω και εύχομαι, να κυλήσουν όλα πολύ καλύτερα από όσα εγώ αναφέρω,μακάρι να πέσω εξω και δεν με πειράζει καθόλου.
    Ελπίζω να μην σας κούρασα .
    Καλό βράδυ σε όλους σας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα σε όλους!7 το πρωί κ η θερμοκρασία στους 12 βαθμούς κελσίου στο κέντρο του Βόλου. Σε σχέση με άλλα πρωινά είναι χαμηλότερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μακροπρόθεσμα-Μερομήνια, σημειώσατε 2! Με είχε ρωτήσει πέρυσι ένας μοναχός για τις προβλέψεις επτά ημερών για τις αγροτικές του εργασίες! Του είπα τις προβλέψεις μου και μου απαντάει, "όπως το είπαν τα μερομήνια! Δεν έδωσα σημασία μιας και ποτέ δε με ενδιέφεραν! Στο Μοναστήρι πάω κάθε εβδομάδα για δουλειά ! Μια χιονισμένη Τρίτη του Γενάρη χωρίς να με ρωτήσει προβλέψεις, μου λέει με βεβαιότητα, τέλος οι πάγοι για φέτος, οι μέλισσες στα μελίσσια ανησυχούν και επιβεβαιώνουν τα μερομήνια μου!
    Τον ρωτάω τρολαροντας τα μερομήνια και μου λέει, "αρχίζει ο νοτιάς και ανοίγουν οι ουρανοί μέχρι τέλος Γενάρη, μια μεγάλη βροχή αρχή Φλεβάρη και δύο γερά βοριασματα μέσα και τέλη του μήνα και άλλα τόσα το Μάρτη, Ο Απρίλης θα μας μουσκέψει αλλά θα έχουμε λαμπρή Πασχαλιά"!Έπεσε σε όλα μέσα. Εκεί που τον τρολαρα του λέω: γιααα πες παρακάτω...και μου λέει με απόλυτη σιγουριά, τωωωραα μααλιστααα! Μου δείχνει τις ελιές με τα άνθη των αρχών Μαΐου και μου λέει, να δούμε τι θα γίνει με την ξέρα από εδώ και πέρα... Του απαντάω, Απρίλης βροχερός και Μάης αβρεχος, τι άλλο θες; και μου λέει, θα δέσει η ελιά αλλά πού νερά μέχρι τη συγκομιδή; Τον έβαλα τότε να μου πει αναλυτικά και μου λέει... Ίσως και μόνο στην πιθανότητα βροχή τοπική 17-18 Μαΐου, 15-17 Ιουλίου, ζέστη με άπνοια 20 -25 Ιουνίου και μετά βοριάς ατελείωτος! Σεπτεμβριο σταξιες μόνο, μακάρι το πέρασμα βροχών 2-5 Οκτωβρίου να αφήσει κάτι και μετά τίποτα! Έπεσε εντελώς μέσα! Τον κορόιδεψα και για μερικές πιθανές του αποτυχίες όπως, στις καταιγίδες στα μέσα Ιουνίου! Την Τρίτη 18 Ιουνίου,επιστρέφοντας το μεσημέρι από τη δουλειά στα Μέγαρα χάλαγε ο κόσμος.Το απόγευμα ανεβαίνοντας στο μοναστήρι, πήγα χαιρέκακα να του πω πόσο έξω έπεσε. Τελικά στην περιοχή δεν είχε πέσει ούτε σταγόνα! Έπεσε μέσα, καθότι παρατηρούν την περιοχή τους όπως μου είπε!
    Αφού παραδεχτηκα πως τον αδίκησα μου είπε, εγώ παρατηρώ ταπεινά τη φύση με προσευχή και δε μοιράζω προβλέψεις με μερομήνια σε κανάλια και διαδίκτυο! Και έτσι με τιμώρησε για την περιέργειά μου λέγοντας μου ότι είναι αμαρτία και αρνήθηκε να μου πει τις προβλέψεις του για το Γενάρη και έπειτα! Μου λέει, κοίτα τα επιστημονικά σου στοιχεία και αν κρίνω θα σου πω!
    Εντούτοις, πρόλαβα να πάρω εκτίμηση για το άμεσο μέλλον!
    Μέχρι τέλος Οκτωβρίου καμία αλλαγή. Αρχές Νοεμβρίου θα αρχίσει η αλλαγή με το ζόρι και όχι αποφασιστικά αλλά μέχρι τις 10 του μήνα θα επέλθει η κανονικότητα! Κρύα και βροχές στα πλαίσια που συνηθίζει ο Νοέμβριος! Κάπως έτσι θα συνεχίσει ο Δεκέμβρης αλλά υπάρχει πιθανότητα καλού χιονοκαιρου για τις 20 περίπου του μήνα! Όσο για τη συνέχεια, με λυποταν για την αγωνία μου αλλά έμεινε πιστός στην απόφασή του να μη μου πει! Αρκέστηκε περιφραστικά να μου πει, "ψιλοπράγματα... Όχι τίποτα αλλά ούτε και κάτι φοβερό και θα έχουμε και κάποιες καλοσύνες"!
    Τα μερομήνια του δεν είχαν καμία σχέση με αυτά τα αντιφατικά που δημοσιεύονται αλλά μου τα είπε με θαυμαστή απλότητα και σεβασμό για τη φύση και πάντα ανησυχείς για την καταστρεπτική μανία των ανθρώπων πάνω της, καλλιεργεί τη γη με βάση τα σημάδια και τον καιρό αρνουμενος να ραντίζει και γενναιόδωρα πάντα μου προσφέρει νοστιμότατα λαχανικά και κηπευτικά του!
    Την ευχή του να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να συμπληρώσω στο προηγούμενο σχόλιό μου περιστατικό σε σχέση με το χιονιά που ποτέ δεν ήρθε στην Αθήνα πέρυσι στα τέλη Φλεβάρη! Πήγα, όπως κάθε Τρίτη για δουλειά στο μοναστήρι την ηλιόλουστη Τρίτη 19/2, όπου παρά το υψόμετρο και τη βορεινή έκθεση ήμουν με ένα απλό φούτερ αφήνοντας στην άκρη το σακάκι! Μου είχε ανοίξει η όρεξη με τις προβλέψεις των μοντέλων και του λέω γεμάτος χαρά, "πάτερ, από Παρασκευή βράδυ χιόνι μέσα στα Μέγαρα!" Μου απαντάει με βεβαιότητα, "μέχρι τη Βοιωτία και ο βοριάς θα μας φέρνει την παγωνιά από εκεί, άντε και κανένα ανεμοσούρι"! Του απαντάω, μααα....και με προλαβαίνει με σιγουριά και μου λέει, τα μείον (θερμοκρασιακά) τελείωσαν από τα μέσα Γενάρη! Κρύο και βοριασματα μόνο! Τον αέρα να προσέχεις!"
    Τελικά, έτσι το πήγε και μου έμεινε η φοβερή ανεμοθυελλα της 25ης Φεβρουαρίου που κόντεψε να μου γυρίσει το αμάξι ανάποδα στα διόδια Ελευσίνας και οι βιντεοκλήσεις με την κουνιάδα μου που μου έκανε ζήλια από τη χιονισμένη παραλία της Λήμνου!
    Συγνώμη αν σας κούρασα! Καλή και ευλογημένη μέρα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κάποιος έχει το "χάρισμα", δηλαδή εκ Θεού ή εκ διαισθήσεως ή δεν ξέρω πώς, και είναι προικισμένος να βλέπει διάφορα μελλοντικά, είναι άλλο θέμα, δεν έχει να κάνει με τα μερομήνια. Εγώ βέβαια είμαι δύσπιστος σε οτιδήποτε "μεταφυσικό", αλλά δεν μπορώ και να το αποκλείσω. Αλλά μιλάμε για άλλης τάξεως ζήτημα, δεν έχει ο κάθε μερομηνάς "προφητικές" ικανότητες, μην τρελαθούμε!

      Διαγραφή
    2. Δεν είμαι εγώ άξιος να διακρίνω ανθρώπους με άνωθεν χαρίσματα! Εννοείται ασυζητητί ότι δεν προδίδω προφητικό χάρισμα σε κάθε μερομηνά! Αυτοί και δεν πέφτουν μέσα και εντελώς αντιφατικοί είναι μεταξύ τους και με περισσή έπαρση και έλλειψη συναισθησης από προηγούμενες αποτυχημένες "προβλέψεις"τους βγαίνουν και δημοσιεύουν σαν ειδικοί επιστήμονες! Ξεκάθαρα λοιπόν το διαχωρίζω! Αυτός ο μοναχός είναι ένας παλαιάς κοπής ταπεινός δουλευταράς που διάβασε τα σημάδια της φύσης με πίστη και απλότητα! Με ρωτούσε τις προβλέψεις των μετεωρολόγων για την επόμενη εβδομάδα και ή με επιβεβαιωνε ή μου έλεγε ότι κάτι δε θα ισχύσει και μου μιλούσε με μια βεβαιότητα σαν να συνέβαινε ήδη! Κάθε φορά που έβλεπα κάτι στα μοντέλα πήγαινα με σκοπό να τον αμφισβητήσω και σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις ήρθαν οι τούμπες των μοντέλων και έγινε όπως μου τα είπε! Τη διαπίστωσή μου μοιράζομαι μαζί σας! Τελευταία του "επιτυχία" ήταν η ανομβρία αυτών των ημερών! Όταν τα μοντέλα ψιθύριζαν βροχές για αυτές τις ημέρες και ο δάσκαλος έγραψε ότι είναι αβεβαιες, εγώ πλέον ήμουν ήδη απαισιόδοξος! Με το τελευταίο νερό του περασμένου Απρίλη μου είπε με βεβαιότητα "τέλος τα νερά, τώρα μόνο περαστικές βροχές εδώ και εκεί.... Από Νοέμβριο πάλι και ίσως ένα νερό αρχή Οκτώβρη! Ελπίζω να πέσει μέσα και για Νοέμβριο -Δεκέμβριο! Και επειδή τον πήρα στην κοροϊδία και τώρα τον αποθέωσα αρνείται πεισματικά να μου πει για τα μετέπειτα! Πέρα από το "ψιλοπράγματα" για το χειμώνα! Προσπάθησα να του υποκλεψω κάτι με την κουβέντα ρωτώντας τον, δηλαδή τίποτα; Μου λέει, όχι τίποτα αλλά ούτε και κάτι φοβερό! Φθάνει, δε σου λέω τίποτα άλλο!

      Διαγραφή
  9. Στους 2,7 βαθμούς σήμερα η θερμοκρασία στα Γιάννενα.Το μεσημέρι καλοκαιράκι αλλα τα ξημερώματα κανονικό φθινόπωρο.http://penteli.meteo.gr/stations/ioannina/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σας.
    Οι Αμερικανοί νομίζω ότι πάλι προέβλεψαν ήπιο Χειμώνα για την περιοχή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πάλι φίλε γιατί το λες????
      Επειδή ανεβάζω πάντα τις μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις του accuweather πέρσι έδειχναν δυνατό χειμώνα κ έτσι κ έγινε.
      Αν θες σου ξανά ανεβάζω κ το λινκ.
      Έπεσαν έξω όμως κατά μεγάλο ποσοστό στο καλοκαίρι κ στο φθινόπωρο έως τώρα.

      Διαγραφή
  11. Τραγικά έξω για το φθινόπωρο ότι και να κάνει ο Νοέμβριος και αρκετά έξω για το καλοκαίρι ενώ μέσα έπεσε στην περασμένη άνοιξη και το περασμένο χειμώνα, πάλι έξω για το περσινό φθινόπωρο!
    Γνώμη μου, ήπιος χειμώνας σαν τάση δεν είναι και ξεγραμμένος απαραίτητα, υπάρχει και ο ανύπαρκτος! Όπως το 2013-2014 και 2015-2016. Ήπιος αλλά όχι ανύπαρκτος ήταν το 2012-2013 με πολλές καταιγίδες με νοτιαδες και έναν αθηναϊκό χιονιά εξπρές, και το 2010-2011 που μπήκε με χιονιά 11 Δεκεμβριου, έκανε Χριστούγεννα με 25αρια και ήρθε όψιμος και έκανε εντυπωσιακή έξοδο με χιονιά Μαρτίου!
    Ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ ήπιου και ανύπαρκτου θεωρώ το χειμώνα 2017-2018! Ουσιαστικά, ήταν ήπιος στα Δυτικοκεντροβορια και ανύπαρκτος στα ΝΑ με την Αττική ενδιάμεση ως συνήθως!
    Η ιεραρχικη μου προτίμηση είναι, βαρύς, κανονικός, ήπιος με καλές στιγμές! Στην εκτίμηση του Accuweather ίσως να εμπεριέχεται και η τελευταία περίπτωση που ανανεώνει τις ελπίδες μου,οι υπόλοιπες περιπτώσεις είναι απορριπτέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Χρήστο.
      Εν τω μεταξύ μου θύμισες τον χειμώνα του 2012-13 που για μένα ήταν φοβερός αν κ γενικά ήπιος.
      Είχε την φωτοβολίδα με τα χιόνια στα πεδινά αλλά είχε τις αλλεπάλληλες κακοκαιρίες με νοτιαδες η δυτικούς ανέμους που στη δυτική βδυτική χώρα έδωσαν πολλές καταιγίδες κ πολλά χιόνια στα ορεινά!

      Διαγραφή
    2. Είχε έναν αθηναϊκό χιονιά, είχε καλά υετοφορα ψυχρά μέτωπα σε ΔΒΔ Ελλάδα με καλά ημιορεινά χιόνια με ΔΒΔ ρεύμα και αλλεπάλληλες παρατηρήσεις ηλεκτρικών,καταιγιδων, καθόλου αδιάφορος αν και θερμοκρασιακα ήπιος και σύντομος χειμώνας!

      Διαγραφή
  12. Φίλε Γιώργο Λαμερα,δεν υπάρχει κατι το μεταφυσικό σε όσα είπε ο μοναχός στον Χρήστο,ούτε φυσικά είναι οι προβλέψεις του μόνο μέσα από τα μερομηνια,άλλωστε και εγώ πριν λίγο καιρό έδωσα περίπου 30% σε αυτά,αλλά η στενή παρακολούθηση και η σωστή ερμηνεία της φύσης και των πλασμάτων της,που με σεβασμό και ταπεινότητα όπως είπε ο μοναχός,μαζί με την συνδεδη πρώτα με τον εαυτό μας και κατά δεύτερον με την φύση (γείωση που λέω εγω)μπορούν να δώσουν στον καθένα μας την δυνατότητα να "δεί"τι ακριβώς θα συμβεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
    Δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο χάρισμα κανεις,παρά μόνο χρόνια παρακολούθηση και "ματια" ανοιχτά,αφού τα πάντα τριγύρω "κραυγάζουν",αρκεί εσύ να τα βλέπεις και να τα αφουγκράζεσαι.
    Δεν είναι καθόλου εύκολο βέβαια,αλλά εάν είσαι καλός μαθητής και επιμελής, τότε σίγουρα θα μπορείς σε μεγάλο βαθμό να βλέπεις τα μελλούμενα,καιρικά και όχι μόνο.
    Δυστυχώς όμως εμείς απομακρυνομαστε από την ώρα που γεννιόμαστε από αυτό που δεν πρέπει,την ίδια μας την "μάνα",οπότε...χάνουμε κάθε επαφή με αποτέλεσμα να μιλάμε μετά για μεταφυσική και λοιπά.
    Βέβαια υπάρχουν άνθρωποι που όντως έχουν χαρίσματα και μπορούν να δουν και τα μελλούμενα, αλλά και τα παρελθόντα.
    Αυτή η συζήτηση όμως δεν μπορεί να γίνει εδώ, καθώς είναι αλλου ενδιαφέροντος το παρόν βήμα.
    Αυτά θέλουν καλή παρέα,καλό περιβάλλον και τα κατάλληλα...παρελκόμενα.
    Καλό βράδυ σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μια συνάντηση από κοντά με όλους και με αναμμένο τζάκι με χειμωνιάτικο κρύο απέξω σε μέρος ει δυνατόν προσβάσιμο σε όλους! Όχι σε μέρα με μεγάλα φαινόμενα γιατί αντί να συζητάμε θα χαζεύουμε απέξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θα κάνω ένα τελευταίο σχόλιο για το θέμα μερομήνια, σημάδια της φύσης κλπ και δεν θα ξανασχοληθώ με το θέμα. Διαβάζω τα τελευταία χρόνια μετά μανίας μετεωρολογία. Δεν έχω δει ούτε μία επιστημονική δημοσίευση, ούτε ένα εγχειρίδιο, εκλαϊκευμένο η μη, ούτε μία σελίδα γνώσης, ούτε μία πηγή από πανεπιστήμια, μετεωρολογικές υπηρεσίες και ερευνητικά κέντρα που να αναφέρουν έστω και μία λέξη για όλα αυτά. Μάλλον μπερδεύουμε τις "εξ αποκαλύψεως αλήθειες", με την επιστημονική αλήθεια. Οι πρώτες αφορούν αποκλειστικά τη θρησκευτική πίστη και όσους πιστεύουν. Η επιστημονική αλήθεια απαιτεί παρατήρηση και πείραμα, επαλήθευση, τεκμηρίωση με βάση τους φυσικούς νόμους. Όλα τα άλλα, στην καλύτερη περίπτωση είναι μιά ευχάριστη διέξοδος από τη ρουτίνα, μια παραδοσιακή ενασχόληση με τη φύση. Στη χειρότερη περίπτωση (άμα τα πάρει κάποιος στα σοβαρά και τα γενικεύσει σε όλο το φάσμα του βίου του) οδηγούν κατευθείαν στα πηχτά σκοτάδια του Μεσαίωνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νομίζω ότι τα διαχώρισα τα δύο πράγματα Γιώργο...εννοείται ότι δε μπορεί η επιστήμη να στηρίζεται σε τέτοια σημάδια εκτός από κάποια βραχυπρόθεσμα που έχουν να κάνουν με πτώση ή αύξηση του βαρομετρου, την αύξηση ή μείωση της υγρασίας και τη μεταβολή του σχήματος και του ύψους των νεφών! Ξεκάθαρα! Μια διαπίστωση έγραψα, το θέμα της πίστης δε μπορεί να αναπτυχθεί σε αυτό το μπλογκ λόγω της έκτασής του και λόγω κυρίως της εντελώς διαφορετικης θεματολογίας του site. Οπωσδήποτε το θέμα του καιρού μας ενώνει όλους σαν κοινό ενδιαφέρον και μάλιστα ως φίλος του βαρύ χειμώνα! Στο μπλογκ είμαι περισσότερο οψιμο μέλος από ότι μαρτυρά η ιστορία των σχολίων μου, παρακολουθώ τις αναρτήσεις του δασκάλου από το freemeteo ανελλιπώς, προσπαθούσα παλαιότερα να μη χάνω δελτία καιρού για τους αγρότες που παρουσίαζε, αγόρασα από τους πρώτους τα βιβλία του. Όσο για την επιστημονική μου ενασχόληση με το θέμα, έχω κάνει μετεωρολογία και κλιματολογία στις σπουδές μου, έχω προμηθευτεί αγοράζοντας όλα τα προτεινόμενα συγγράμματα εκτός από τα από τη σχολή παρεχομενα και τα έχω ξεκοκκαλισει εννοείται, έχω συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα δασικής κλιματολογίας τόσο στη σχολή όσο και σε δασικές υπηρεσίες και σε μελετητές περιβαλλοντικων μελετών, είχα ξεκινήσει μεταπτυχιακό πρόγραμμα που δεν προχώρησα για οικονομικούς και βιοποριστικους λόγους και είναι το παράπονο της ζωής μου μέχρι σήμερα και αγαπώ τη μετεωρολογία από μικρό παιδάκι! Τηρουσα ημερολόγιο παρατήρησης καιρού από παιδάκι της Δευτέρας δημοτικού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ το είχα δει από τα πρώτα σου σχόλια ότι είσαι καταρτισμένος μετεωρολογικά. Γι αυτό άλλωστε και "ζητούσα" επίμονα τα σχόλιά σου στο μπλογκ. Δεν είμαστε όμως όλοι το ίδιο διαβασμένοι και στον μέσο άνθρωπο κάποιες ανορθολογικές πεποιθήσεις μπορεί να κάνουν "ζημιά", γι αυτό και πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να είμαστε καθαροί σ΄συτά τα θέματα.

      "Δεν εμπιστεύομαι τους μετεωρολόγους, τα μερομήνια τα λένε καλύτερα". Από τους δέκα ανθρώπους που μου το είπαν αυτό, οι πέντε μπορεί σήμερα να τα ακουμπήσουν στην καφετζού, αύριο στη χαρτορίχτρα, μεθαύριο στο μέντιουμ (για κάποιους/κάποιες το ξέρω άλλωστε ότι το κάνουν. Ακόμα και μορφωμένοι άνθρωποι!). Πώς μπορεί ένα μερμήγκι να γνωρίζει τη θέση του πολικού αεροχείμαρρου τον Γενάρη, πού θα γίνει το αμοσφαιρικό "μποτιλιοάρισμα" τον Φλεβάρη, πού θα κάτσει το αποκομμένο χαμηλό τον Μάρτη; Αν κάποιος μπορεί να μου αποδείξει τον μηχανισμό με τον οποίο συμβαίνει κάτι τέτοιο θα του πω μπράβο, έχεις δίκιο! Άλλο πράγμα η καιρική λαογραφία και άλλο το να τα πιστεύεις αυτά. Και δεν αποτελεί αντεπιχείρημα το "εγώ δεν ξέρω από μετεωρολογία". Και εγώ δεν ξέρω αστροφυσική, δε σημαίνει αυτό ότι θα πιστέψω ότι ...η γη είναι επίπεδη. Μην γελάτε καθόλου, υπάρχουν πολλοί που το πιστεύουν! Όπως επίσης ότι ο καιρός χειραγωγείται από τους ισχυρούς, ότι "μας ψεκάζουν" και άλλα πολλά. Υπάρχουν πάμπολλα μπλογκς στο διαδίκτυο που μαζεύονται και τα κουβεντιάζουν. Φυσικά δεν τα ισοπεδώνω όλα και όλους. Υπάρχει όμως πάντα ο κίνδυνος, αν μπεις σ΄αυτό το "τριπάκι" να σε πάρει η κάτω βόλτα για τα καλά.

      Διαγραφή